i know that a lot of parents encourage their children by giving extra pocket money for each good mark. all parents want their children to study well.
i think that it is good and bad, too. children are glad when they get pocket money, especialy for their good studying. they can buy things they wish.
i consider that these childern will study with application and get good estimations, because money is a stimulus. but it is wrong. all children must tryto get knowledge, but not money. parents mustn`t pamper their children too much. don`t forget that sometimes there are situations when they will not have money in their own pocket.
millions of people around the world use internet every day.
i have the internet at home and enjoy looking for useful information for me.
internet is very useful, because it is a huge base of data and knowledge, where you can find any thing you want from movies and music of interest to the vast number of books, newspapers and magazines.
internet helps to learn lots (или a lot). (можно по-другому: internet helps studing.)
to find more information, download the required essay, watch video about some books which you have already read, everything can be done through the internet.
email is one of the advantages of the internet.
this online service is cheaper than regular mail, and it works much faster.
you never lose touch with loved ones, wherever they are using such mean of communicatoin.
i have a personal e-mail and have an oppotunity to chat with my friends from other cities and countries.
nowadays there are very different popular social networks where communication with your friends and relatives also is not difficult.
today there are many different internet competitions for different subjects which give students the opportunity to participate even in international competitions.
on the other hand i think that the internet becomes a way of a person life and it is very harmful for our health. many teenagers spend a long of time sitting at the computers and spoiling their eyes. i don't mean that i am against the internet, but it should have reasonable limits.
миллионы людей по всему миру используют интернет каждый день.у меня есть интернет дома и я с удовольствием ищу полезную информацию для меня.интернет полезен, потому что это огромная база данных и знаний, где вы можете найти любую вещь, которую вы хотите - от фильмов и музыки, которая вам интересна, огромное количество книг, газет и журналов.интернет узнать много. (можно по-другому: интернет учиться)чтобы получить дополнительную информацию, скачать необходимые эссе, посмотреть видео о некоторых книгах, которые вы уже прочитали, все это можно сделать через интернет.электронная почта является одним из преимуществ интернета.этот сервис онлайн дешевле, чем обычная почта, и она работает намного быстрее.у меня есть личный адрес электронной почты, так что я имею возможность общаться со своими друзьями из других городов и стран.
в настоящее время существует разных популярных социальных сетей, где связаться с друзьями и родственниками также не сложно.сегодня существует много различных соревнований и конкурсов в интернете по различным предметам, которые студентам возможность принять участие даже в международных конкурсах.с другой стороны, я думаю, что интернет становится образом жизни человека, и это вредно для нашего здоровья. многие подростки проводят много времени, сидя за компьютерами и портят зрение. я не хочу сказать, что я против интернета, но эго использование должно иметь разумные пределы.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Смысл : переделавть в косвенную речь.1. i said to him ! смысл : переделавть в косвенную речь. 1. i said to him: "are you sure about it? " 2. the weather forecast said: "there will be a tornado in 3 hours." 3. the librarian said: " they have taken your book, but you may borrow another one." 4. mother asked: "what were you reading yesterday? " и вот в этом: past continuous or past simple? 1. what you (do) when the phone (ring)? i (watch) television. 2. was jane busy when you went to see her? yes, she (study 3. what time tom (come) yesterday? he (come) while i (have) breakfast. 4.was mary at school last week? no, she (not go) to school. she was ill.