Manyaya
?>

Перевести текст, только не дословно comprehensive schools. royal assent was given on 22 november, 1976, to the bill to require local education authorities to have regard, in all their duties relating to secondary education, that such education should be provided in schools that admitted pupils without reference to ability or aptitude and to empower 1 the secretary of state to call the proposals to complete reorganization in cases where he felt progress or further progress was necessary. but most of the 2 comprehensive schools which exist today were started before secondary reorganization. they were introduced more than fourty years ago, and now 75% of all secondary schools are comprehensive. pupils go to them automatically 3 regardless of intelligence. however, some comprehensives and many secondary schools do not have the full range of academic courses for six-formers. pupils can transfer either to a grammar school or to a six-form college to get the courses they want. a comprehensive school is a school for all pupils of secondary school age in a school district. these schools cover, in fact, all the work done in grammar, modern and technical schools. they offer a wide range of general and vocational subjects. they tend to be large: more than a quarter have over 1, 000 pupils and nearly half of them have more than 800. much is done in england for assistance to the development of a fully comprehensive system of education. the word “comprehensive” expresses not only the idea that the schools in question take all the children of a given area, without selection, but also that they should offer a wider range of courses than any one of the traditional types of school. for this reason they are usually bigger than the traditional types. some of the comprehensive schools are simply country secondary schools, some are large purpose built comprehensives on new housing estates, others are housed in older buildings often some distance apart. if a council decides on comprehensive schools, there is no selection by examination and all pupils go on from primary school to the comprehensive school in their area. many of these schools preserve the а, в, с relationship among the children, but the children are allowed to change streams according to their progress. most, but not all of these schools have some kind of selection inside the school. the children make a choice of subjects they want to study. most of the schools are mixed. the comprehensive system is considered by many to be a fair one, offering wider opportunities for many more pupils and giving the 4 slower pupils a better chance of catching up. secretary of state – зд. министр науки и просвещения comprehensive school – средняя общеобразовательная школа regardless of intelligence – независимо от уровня умственных способностей large purpose built – большие специально построенные the slower pupils – отстающие ученики

Английский язык

Ответы

Mbkozlov6
Королевская санкция была дана 22 ноября 1976 года к законопроекту требоватьместные органы образования , чтобы учитывать , во всех своих обязанностей в связи ссреднее образование , что такое образование должно предоставляться в школах,допущенные учениками без ссылки на способности или способностей и расширения возможностей 1госсекретарь позвонить предложения для завершения реорганизациив случаях, когда он чувствовал, прогресс или дальнейший прогресс был необходим . но большинство этих 2 общеобразовательных школ , которые существуют сегоднябыли начаты до среднего реорганизации . они были введены болеесорок лет назад , и теперь 75% всегосредние школы являются всеобъемлющими . ученики идти к ним автоматически 3независимо от интеллекта. тем не менее, некоторые общеобразовательных школ и многие вторичнойшколы не имеют полный спектр учебных курсов в течение шести - формирователей . ученикиможет передавать либо гимназии или в шесть - формы колледж, чтобы получитькурсы , которые они хотят . общеобразовательная школа является школой для всех учащихся средней школывозраст в школьном округе . эти школы охватывают , по сути, вся работа, проделанная вграмматика, современные и техникумы . они предлагают широкий спектр целом испециальные предметы . они , как правило, большой : более четверти имеют более 1000ученики и почти половина из них имеют более чем 800 . многое делается в в разработке полностью всеобъемлющей системы образования.слово " всеобъемлющий " выражает не только идею, что школы ввопрос принять всех детей данной области , без выбора , но ичто они должны предложить более широкий спектр курсов , чем любой из традиционныхтипы школы. по этой причине они , как правило, больше, чем традиционнаятипы. некоторые из общеобразовательных школ просто страна средних школ ,некоторые из них большие специально построенном общеобразовательных школ на новых микрорайонах , другиеразмещены в старых зданиях часто на некотором расстоянии друг от друга. если совет принимает решение ообщеобразовательных школ , нет выбора экспертизой и все ученики, идетна начальную школу в общеобразовательной школе в их районе . многие из этих школ сохранить а , в, сотношения среди детей , но дети могут изменять потокив соответствии с их прогресса. большинство, но не все из этих школ есть какой-тоотбора внутри школы . дети сделать выбор предметов, которые онихочу учиться . большинство школ смешиваются . комплексная система , по мнению многих , чтобы быть справедливым ,предлагая более широкие возможности для многих других учеников и давая 4 медленные ученики больше шансов догнать .
ikosheleva215
Королевская санкция была дана 22 ноября 1976 года к законопроекту требоватьместные органы образования , чтобы учитывать , во всех своих обязанностей в связи ссреднее образование , что такое образование должно предоставляться в школах,допущенные учениками без ссылки на способности или способностей и расширения возможностей 1госсекретарь позвонить предложения для завершения реорганизациив случаях, когда он чувствовал, прогресс или дальнейший прогресс был необходим . но большинство этих 2 общеобразовательных школ , которые существуют сегоднябыли начаты до среднего реорганизации . они были введены болеесорок лет назад , и теперь 75% всегосредние школы являются всеобъемлющими . ученики идти к ним автоматически 3независимо от интеллекта. тем не менее, некоторые общеобразовательных школ и многие вторичнойшколы не имеют полный спектр учебных курсов в течение шести - формирователей . ученикиможет передавать либо гимназии или в шесть - формы колледж, чтобы получитькурсы , которые они хотят . общеобразовательная школа является школой для всех учащихся средней школывозраст в школьном округе . эти школы охватывают , по сути, вся работа, проделанная вграмматика, современные и техникумы . они предлагают широкий спектр целом испециальные предметы . они , как правило, большой : более четверти имеют более 1000ученики и почти половина из них имеют более чем 800 . многое делается в в разработке полностью всеобъемлющей системы образования.слово " всеобъемлющий " выражает не только идею, что школы ввопрос принять всех детей данной области , без выбора , но ичто они должны предложить более широкий спектр курсов , чем любой из традиционныхтипы школы. по этой причине они , как правило, больше, чем традиционнаятипы. некоторые из общеобразовательных школ просто страна средних школ ,некоторые из них большие специально построенном общеобразовательных школ на новых микрорайонах , другиеразмещены в старых зданиях часто на некотором расстоянии друг от друга. если совет принимает решение ообщеобразовательных школ , нет выбора экспертизой и все ученики, идетна начальную школу в общеобразовательной школе в их районе . многие из этих школ сохранить а , в, сотношения среди детей , но дети могут изменять потокив соответствии с их прогресса. большинство, но не все из этих школ есть какой-тоотбора внутри школы . дети сделать выбор предметов, которые онихочу учиться . большинство школ смешиваются . комплексная система , по мнению многих , чтобы быть справедливым ,предлагая более широкие возможности для многих других учеников и давая 4 медленные ученики больше шансов догнать
ktripoleva294

Відповідь:

Пояснення:

Наявність м’язових і нервової тканин, спеціалізація органів на функціях, розвиток опорно-рухової й нервової систем та органів чуття - ось ті ознаки, що визначають особливості поведінки тварин.

Найчастіше в поведінці тварин виділяють природжені та набуті форми поведінки. У рослин ігаються лише природжені прояви поведінки. Складність поведінки тварин залежить від рівня розвитку їхньої нервової системи.

Отже, поведінка тварин є основою їх пристосованості до середовища і являє собою різноманітні активні дії, що є реакціями на впливи середовища.

Поведінка тварин дуже різноманітна, тому розібратися в її формах допомагає метод класифікації. Форми поведінки класифікують за функціями, за причинами, за походженням тощо. Найпоширенішою є класифікація, згідно з якою виділяють інстинкти, научіння та розумову діяльність.

Особлива увага в етології приділяється методам мічення. Найпоширенішим та найдавнішим методом мічення є кільцювання мітками, на яких нанесено адресу організації та порядковий номер. У такій іб відбувається мічення птахів, кажанів, ссавців, плазунів, амфібій, риб. Мітки у вигляді смужок алюмінієвої фольги або кольорової плівки, що наклеюються на крила, використовують для вивчення пересування денних метеликів та бабок. Найсучаснішим методом мічення є використання радіопередавачів та іншої аналогічної апаратури.

Отже, для вивчення поведінки тварин використовуються найрізноманітніші класичні й сучасні методи дослідження.

mixtabak2

1. Do you know when this semester ends and exams start?

2. As soon as the exams are over, all students will go home.

3. I doubt if we will have time to prepare everything in time for the evening (reception).

4. I wonder when Lena will arrive. Ask her to send a telegram when she knows exactly the date of her arrival, and we will meet her at the station.

5. Whenever Mary comes - even if she comes after twelve, wake me up and I will tell her everything myself.

6. I want to introduce you to a girl who will sing at our concert for the first time.

7. I don't know if John will go to the movies after he gets home from work.

8. I wonder how many students will take part in the competition if it takes place in July. I am afraid that many will go home.

9. Do you know when the last train leaves? I think we will be late if he leaves at 11.30.

10. I'm sure Anna will be late or come at the very last minute. In any case, we will not leave until she comes.

11. Tell me when there will be a lecture on Somerset Maugham. I'll definitely go if I'm free.

12. I'm afraid that I will not have time to stop by on Sunday. Stop by yourself if you are in the area.

13. I really want to know when the rehearsal will take place and if it will take place at all. I'm afraid not all participants will be ready if you schedule a rehearsal for Saturday.

14. Ask your brother if he will go with us on the hike and when it will be convenient for him. He is an experienced tourist and we will be very glad if he joins us. We are even ready to postpone the trip until it is free.

15. It is possible that we will take the grammar exam during the spring session. It will be difficult to prepare if we are only given three days before the exam. I think we will ask for at least five days.

Ответить на вопрос

Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:

Перевести текст, только не дословно comprehensive schools. royal assent was given on 22 november, 1976, to the bill to require local education authorities to have regard, in all their duties relating to secondary education, that such education should be provided in schools that admitted pupils without reference to ability or aptitude and to empower 1 the secretary of state to call the proposals to complete reorganization in cases where he felt progress or further progress was necessary. but most of the 2 comprehensive schools which exist today were started before secondary reorganization. they were introduced more than fourty years ago, and now 75% of all secondary schools are comprehensive. pupils go to them automatically 3 regardless of intelligence. however, some comprehensives and many secondary schools do not have the full range of academic courses for six-formers. pupils can transfer either to a grammar school or to a six-form college to get the courses they want. a comprehensive school is a school for all pupils of secondary school age in a school district. these schools cover, in fact, all the work done in grammar, modern and technical schools. they offer a wide range of general and vocational subjects. they tend to be large: more than a quarter have over 1, 000 pupils and nearly half of them have more than 800. much is done in england for assistance to the development of a fully comprehensive system of education. the word “comprehensive” expresses not only the idea that the schools in question take all the children of a given area, without selection, but also that they should offer a wider range of courses than any one of the traditional types of school. for this reason they are usually bigger than the traditional types. some of the comprehensive schools are simply country secondary schools, some are large purpose built comprehensives on new housing estates, others are housed in older buildings often some distance apart. if a council decides on comprehensive schools, there is no selection by examination and all pupils go on from primary school to the comprehensive school in their area. many of these schools preserve the а, в, с relationship among the children, but the children are allowed to change streams according to their progress. most, but not all of these schools have some kind of selection inside the school. the children make a choice of subjects they want to study. most of the schools are mixed. the comprehensive system is considered by many to be a fair one, offering wider opportunities for many more pupils and giving the 4 slower pupils a better chance of catching up. secretary of state – зд. министр науки и просвещения comprehensive school – средняя общеобразовательная школа regardless of intelligence – независимо от уровня умственных способностей large purpose built – большие специально построенные the slower pupils – отстающие ученики
Ваше имя (никнейм)*
Email*
Комментарий*

Популярные вопросы в разделе

in-1973
yuip2008
aprilsamara2019
suhanowaswetlana
gusinica23
Надья-Олеговна
klykovav672
Verakravez8790
Amulenkov
lirene
MISAKOVNA49
kristi-a-90
AntonovaAvi1716
Immortal3331
danya1509379