1.Pupils must go and study at school.
Ученики должны ходить и учиться в школе.
2.There is a blackboard in our classroom. We can write on it.
В классе есть доска. Мы можем писать на ней.
3.There are short breaks between the lesson.
Между уроками есть короткие перемены.
4.In the lesson we often must listen to the teacher's speech.
На уроке мы часто должны слушать речь учителя.
5.We must learn English during our English lesson.
Мы должны учить английский на протяжении урока английского.
6.We seldom translate from Russian to English. We usually translate from English to Russian.
Мы редко переводим с русского на английский. Мы обычно переводим с английского на русский.
7. We must do always exercises and give them to the teacher in the lesson.
Мы должны делать всегда упражнения и давать их учителю на уроке.
8.I don't like to learn by heart poems at all.
Я не люблю учить стихи наизусть.
9.In our Literature lesson we often have a lot of problems.
На уроке литературы у нас часто много проблем.
Я же уже добавил решение, и от вашего мультипостинга решение быстрее не станет.
Pupils must go and study at school.
Ученики должны ходить и учиться в школе.
There is a wooden desk(blackboard, как справедливо заметила sweetlana1) in our classroom. We can write on it.
В классе есть деревянная парта(доска). Мы можем писать на ней. Обязательно деревянная, т.к. стоит артикль a.
There are short pause (перемена) between the lesson.
Между уроками есть короткие перемены.
In the lesson (устойчивое выражение на уроке) we often must listen(repeat) to the teacher's speech.
На уроке мы часто должны слушать речь учителя. Можно поставить repeat - повторять.
We must learn English during our English lesson.
Мы должны учиться английскому на протяжении урока английского.
We seldom translate from Russian to English. We usually translate from English to Russian.
Мы редко переводим с русского на английский. Мы обычно переводим с английского на русский.
We must do always exercises and give them to the teacher in the lesson.
Мы должны делать упражнения всегда и давать их учителю во время урока.
I don't like to read poems at all.
Я вообще не люблю читать поэмы.
In our Literature lesson we often have a lot of problems.
На нашем уроке литературы мы часто имеем много проблем.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. 1) veronica loved autumn. it was her favourite season. there were many good things about it. she loved the smells, the changing and the cool breezesleaf) 2) there also apple pies, apple doughnuts and pumpkin pies (be) 3) for veronica, pumpkin pies were the especially when her mother cooked them. (good) 4)veronica had never tried to make a , but she knew how, as she had seen how her mother made it many times. (she) 5) one day, on her way from school, veronica a pumpkin and decided to cook it. she tried to do everything the same way her mother usually did.(buy) 6) veronica was in the kitchen and the door bell. her mother had to use her key to enter the house. (not/hear) 7) “who a pie? ” her mother asked. “i can smell it. how soon is it going to be ready? i’m very hungry.” (make) 8)when the pie was ready, veronica put it on the table. the pie looked nice: it with nuts and coloured sugar.(decorate) 9) veronica’s mother had a large piece. she smiled and said that she it very much (like) вставить слова в скобках на место точек))
2) were
3) best
4) herself
5) bought
6) didn`t hear
7) is making
8) was decorated
9) liked