Перепишите предложения, используя предложение для причастия:
1. Метрополитен-музей искусств, который принадлежит городу Нью-Йорку, открылся в 1872 году.
2. Они проживают в небольшом отеле, который расположен недалеко от старой части города.
3. Самолет, который будет перевозить 1000 пассажиров, станет крупнейшим пассажирским самолетом в мире.
4. Фестиваль Гластонбери, который в 1970-х годах превратился в рок-фестиваль, изначально был фестивалем классической музыки.
5. Фотография, которая висит на стене в гостиной, была сделана моей сестрой.
6.Одри Хепбум, родившийся в Бельгии, стал одним из самых любимых актеров всех времен.
Перепишите предложения, используя предложение для причастия:
1. Метрополитен-музей искусств, который принадлежит городу Нью-Йорку, открылся в 1872 году.
2. Они проживают в небольшом отеле, который расположен недалеко от старой части города.
3. Самолет, который будет перевозить 1000 пассажиров, станет крупнейшим пассажирским самолетом в мире.
4. Фестиваль Гластонбери, который в 1970-х годах превратился в рок-фестиваль, изначально был фестивалем классической музыки.
5. Фотография, которая висит на стене в гостиной, была сделана моей сестрой.
6.Одри Хепбум, родившийся в Бельгии, стал одним из самых любимых актеров всех времен.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
2. раскройте скобки, поставив глаголы в past simple или past continuous. 1) what (you/do) when the phone (ring)? 2) jane (to study) when i (to go) to see her. 3) the letter (to come) while i (to have) lunch. 4) margaret (not to go) to work yesterday because she was ill. 5) how fast (you/drive) when the police (to stop) you? 3. раскройте скобки, поставив глаголы в past simple или past perfect. 1) helen (to return) from the cinema at 6 p.m. 2) i (to finish) my homework by eight o’clock. 3) he (to think) that he (to lose) the money. 4) ann (to tell) me that she (to see) an interesting film. 5) when i (to come) home, mother (not to cook) dinner yet. 6) when father (to return) from work, we already (to do) our homework. 7) kate (to give) me the book which she (to buy) the day before. 8) nick (to show) the teacher the picture which he (to draw 9) the boy (to give) the goats the grass which he (to bring) from the field. 10) when we (to come) to the station, the train (not to leave) yet.
2) Jane was studying when I came to see her.
3) The letter came while I was having lunch.
4) Margaret did not go to work yesterday because she was ill.
5) How fast were you driving when the police stopped you?
1) Helen returned from the cinema at 6 p.m.
2) I had finished my homework by eight o’clock.
3) He thought that he had lost the money.
4) Ann told me that she had seen an interesting film.
5) When I came home, mother had not cooked dinner yet.
6) When father returned from work, we had already done our homework.
7) Kate gave me the book which she had bought the day before.
8) Nick showed the teacher the picture which he had drawn.
9) The boy gave the goats the grass which he had brought from the field.
10) When we came to the station, the train had not left yet.