My most memorable day of summer vacation school essay
My favorite season is summer. In the summer heat, you can swim, you don't have to wear lots of warm clothes and more, in summer we do not learn. We have vacation. Every summer I spend interesting, definitely go somewhere. This year I went with my mother to the Crimea. Crimea is a place of remarkable, there is a beautiful sea and hot beaches, there's lots of interesting places. We try to see everything and everywhere. This year we reach at Bear Mountain and swam on wild beaches, rolling around on a yacht in Balaclava and examined ancient fortresses. But most of all I remembered one day and one excursion.
This excursion was Mount Demerdzhi and the Valley of ghosts. Normal, seemingly, but unusual in it was that it took place on horseback.
On that day, a small bus dropped us off at the Tatar farm near mount Demerdzhi. And the first thing I saw after coming out of the bus were horses. A corral with horses, they were different: black and red, the adults and the very young ponies. I immediately ran to look at them. They were so beautiful, with slender legs and a long mane.
But here it's time to sit in the saddle. My horse's name was Mike. She was black, tall, slender, with long legs and very beautiful. I immediately liked. And we became friends. Prior to this I have ridden a horse. And so I easily climbed into the saddle itself, and we went on a tour T-shirt. My desire and Majkiny throughout the match, and we therefore soon proved to be ahead of the tour.
And here was better seen mount Demerždi, we came to the foot. The Guide talked and showed strange, carved by the wind sculptures in the Valley of ghosts. And we went on, our next stop was at the place where the film "kavkazskaya plennitsa". It turns out that all shooting in the mountains in this movie took place in Crimea, only mountain river was filmed in the Caucasus. Here they filmed "the heart four. I oblazal all the stones that were present in the frames of the film.
Again, we are moving forward. New stop was on the site of the village, which was filled with stones during a landslip. The village remained key only with clean spring water and stone "broken heart". With this stone was linked a beautiful legend. And yet we were told that if the climb through through a cleft in the "heart", the hidden wish will come true. Back to return through the cleft was not interested, and we boys decided to return through the top of the stone. Mom was very scared, but we perfectly peeled with stone.
Our last stop is scheduled in the ancient fortress FUNA. It was a powerful fortress, but now only ruins remained from it. And most of them hidden underground. From the guide I learned a lot about how to build a fortress so that it became impregnable.
Here's the tour came to an end. And we are T-shirt jumped on the farm. All have been left far behind, and we were like an arrow T-shirt.
margo929
04.03.2022
Сам Карамзин называл свои чувствительные повести «летописями человеческого сердца».Своеобразной диалогической парой повести о современности явилась историческая повесть: за «Бедной Лизой», опубликованной в «Московском журнале» за 1792 г., прямо и непосредственно следует публикация того же года, в том же журнале — повесть «Наталья, боярская дочь», действие которой отнесено к XVII в., периоду царствования отца Петра I, царя Алексея Михайловича, но соотношение категорий истории и современности диаметрально противоположно их соотношению в повести «Бедная Лиза». В авторском зачине повести «Бедная Лиза», связывающем историю любви героини с трагической историей отечества возникает мотив чуда. Чудо, возможное в истории, не может произойти в авторской современности, к которой приурочено действие «Бедной Лизы»: «Ах! для чего пишу не роман, а печальную быль?». Поэтому в поисках чуда естественно обращение Карамзина к истории отечества в повести «Наталья,боярская дочь», в которой счастливо и идиллически развивается сюжет о неравной любви, чудесным образом преодолевающей сословные преграды.В основу вымышленного сюжета повести « Наталья,боярская дочь » лег реально-исторический сюжет, действительно чудесного характера: «второй брак царя Алексея Михайловича с Натальей Кирилловной Нарышкиной, воспитанницей боярина Матвеева». Это был редчайший в истории случай династически неравного брака царя и обыкновенной дворянки — такого же неравного, каким в частной жизни мог быть брак дворянина и крестьянки. Перенеся эту историческую ситуацию чуда в частную жизнь, Карамзин сохранил подлинные исторические имена героев, Наталья и Алексей, и, как показал П. А. Орлов, поделил факты биографии боярина Артемона Матвеева между двумя героями: «Первая, благополучная часть его жизни служит материалом для создания образа отца Натальи — боярина Матвея Андреева. История опалы и ссылки А. С. Матвеева вместе с малолетним сыном Андреем связана в произведении с судьбой Любославского и его сына Алексея». На этом историзм повести Карамзина в современной трактовке этого понятия кончается, поскольку историческое в « Наталье , боярской дочери » интересует Карамзина как художника, ищущего свой эстетический идеал. Чудо счастливой любви Натальи , дочери царского советника, и Алексея Любославского, сына опального вельможи, умершего в ссылке с несмываемым клеймом изменника, подобно тем историческим чудесам, которые изображены на вратах храма Симонова монастыря, а повести «Бедная Лиза» и « Наталья,боярская дочь » соотнесены между собою так, как «печальная быль» и подлинная история соотносится в сознании автора-повествователя с «романом», подобным чуду, изредка происходящему в истории.