supercom-ru-marinaguseva4267
?>

Можете перевести текст по языку ? english children in the past things changed little for children during the 18th century. chil-dren from poor families had to work as soon as they were able. when they were not working children played simple games. dis-cipline was very strict. for many children in the early 19th century things grew worse! the industrial revolution created many jobs and needed child labour (труд when children worked in textile factories they often worked for more than 12 hours a day. in 1833 the parliament passed a law that didn’t allow children under 9 to work in textile factories. it said that children aged 9 to 13 must not work for more than 12 hours a day or 48 hours a week. it also said that children aged 13 to 18 must not work for more than 69 hours a week. nobody under 18 was allowed to work at night (from 8.30 pm to 5.30 am). children aged 9 to 13 had 2 hours of education a day. conditions in coalmines were also terrible. even children at the age of 5 worked underground. in 1842 a law didn’t allow children under 10 and women to work underground. in the 19th century boys had to climb up chimneys to clean them. this barbaric practice was ended by the law in 1875. gradually the law protected children more and more. in the early 19th century the churches provided schools for poor children. from 1833 the government provided them with grants. there were also schools for girls. usually women, who ran such schools, taught girls a lit-tle reading, writing, arithmetic, music and sewing. in 1880 school became compulsory for 5 to 10 year olds. middle class boys went to grammar schools. discipline in 19th century schools was very strict. beating children was normal. можете ответить на вопросы к тексту ? 1. in the 18th century children who were had to work . а) naughtly b) strong c) not rich 2. in the 19th century a life became for children . a) easier b) more difficult c) more interesting 3. industrial revolution created . a) new toys b) jobs for children c) different fun activities 4. at the beginning of the 19th century children because there was no law. a) had to work long hours b) had no right to work e) worked only with their parents 5. the parliamentary law of 1833 didn't alow children and teenagers . a) to work in textile factories b) to work at night c) to get education 6. the law changed the working hours for smaller chidren to a week. a) 12 b) 48 c) 13 7.the worst conditions were in . a) the textile factories b) the mines c) rich people's houses 8. the most dangerous work was . a) underground b) in factories c) to climb chimneys

Английский язык

Ответы

avdeevau807
Английские дети

18-ый век мало что изменил в детских жизнях. Дети из бедных семей вынуждены были начинать работать как можно раньше. Когда дети не работали,то играли в простейшие игры. Дисциплина была очень строгой.
Для многих детей в начале 19-ого века положение стало ещё хуже. Промышленная революция создала множество рабочих мест и нуждалась в детском труде. Если дети работали на текстильных фабриках,то зачастую более 12 часов в день. В 1833 году парламент ввёл закон,запрещавшие детям до 9 лет работать  на текстильных фабриках. Он гласил,что дети с 9 до 13 не должны работать более 12-ти часов день или 48-ми в неделю,а также что дети с 13 до 18 не должны работать более 69-ти часов в неделю. Никому до 18 лет не разрешалось работать ночью (с 20.30 по 5.30). Дети с 9 до 13 обучались по два часа в день. Условия в угольных шахтах были не менее ужасными. Даже пятилетние дети работали под землёй. Принятый в 1842 году закон запрещал подземные работы детям до 10 и женщинам. В 19-ом веке мальчикам необходимо было взбираться наверх,дабы чистить дымоходы. Эта варварская практика была прекращена принятым в 1875 году законом. Постепенно закон защищал детей всё больше и больше. В начале 19-ого века школы для бедных детей предусматривали церкви. С 1833 года это стало делать государство. Были созданы школы для девочек. Женщины,управлявшие такими школами,обычно мало учили девочек читать,писать,считать,музицировать и шить. В 1880 году школы стали обязательными для детей с 5 до 10 лет. Мальчики среднего класса шли в средние школы. Дисциплина в школах 19-ого века была очень строгой. Битьё было нормальной практикой.

1c 2b 3b 4a 5b 6b 7b 8a
Ivanovich-A.V
Концепция, безусловно, хороший, как современной авиаперелетов такой хорошей мишенью для сатиры. Существует несколько хороших персонажей действующих и большие, тоже, как и грубые проверки в девушек. Мелодия и Кили, то пафосно авиакомпания стюардесса, Пенни, и ксенофобские иммиграционной службы, Ян ног. Существует реальная псевдодокументальный чувствую, тоже с голоса за кадром и персонажи говорили непосредственно к камере. Қазіргі заманғы әуе саяхат сатира үшін осындай жақсы мақсатты болып табылады тұжырымдамасы, әрине жақсы бірі болып табылады. Дөрекі тексеру-қыздар сияқты тым кейбір жақсы актерлік және үлкен кейіпкерлері, бар. Әуен және Keeley, снобистским әуе стюардесса, Пенни және ксенофобиялық иммиграциялық ресми, Ян Foot. Нақты mockumentary сезімін камера тікелей сөйлесіп войсоверов және кейіпкерлері бар, тым, бар
Chausmonk4
Письмо от английской девочки.

Дорогие друзья,
Это письмо я пишу вам из Англии. Меня зовут Нелл Смит. Мне 13 лет. Я хожу в среднюю общеобразовательную школу. Она очень большая. В нашей стране много школ,где вместе учатся девочки и мальчики,но есть и те,где учатся раздельно. 
Наша школа огромна,здесь много учителей и учеников. У нас есть директор,замдиректора,более 30 учителей и около тысячи учеников. Поскольку школа общеобразовательная,у нас есть как преподаваемые всем предметы,так и дополнительные. В качестве них вы можете выбрать даже уход и домохозяйство.
В школу мы ходим пять дней в неделю,с понедельника по пятницу. В субботу и воскресенье -- выходной. В 8:45 я прихожу в школу,уроки начинаются в 9:00. Уроков пять: два до завтрака и три после. После обеда ещё два дополнительных занятия. В 15:40 всё заканчивается и я обычно иду домой.
Когда я прихожу домой,то начинаю делать домашние задания. В школе я изучаю 13 предметов: английский,математику,французский,немецкий,биологию,историю,
географию,рукоделие,ИЗО,игры,физкультуру,музыку и религию. Заканчивая своё письмо,я хотел бы спросить тебя кое о чём.
Так ли сильно общеобразовательные школы Казахстана отличаются от наших? Мальчики и девочки учатся вместе или раздельно? Какие предметы преподаются в вашей школе? Сколько ты их изучаешь? Каков твой учебный день? Отличается от нашего напиши мне о своей школе. 

Ответить на вопрос

Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:

Можете перевести текст по языку ? english children in the past things changed little for children during the 18th century. chil-dren from poor families had to work as soon as they were able. when they were not working children played simple games. dis-cipline was very strict. for many children in the early 19th century things grew worse! the industrial revolution created many jobs and needed child labour (труд when children worked in textile factories they often worked for more than 12 hours a day. in 1833 the parliament passed a law that didn’t allow children under 9 to work in textile factories. it said that children aged 9 to 13 must not work for more than 12 hours a day or 48 hours a week. it also said that children aged 13 to 18 must not work for more than 69 hours a week. nobody under 18 was allowed to work at night (from 8.30 pm to 5.30 am). children aged 9 to 13 had 2 hours of education a day. conditions in coalmines were also terrible. even children at the age of 5 worked underground. in 1842 a law didn’t allow children under 10 and women to work underground. in the 19th century boys had to climb up chimneys to clean them. this barbaric practice was ended by the law in 1875. gradually the law protected children more and more. in the early 19th century the churches provided schools for poor children. from 1833 the government provided them with grants. there were also schools for girls. usually women, who ran such schools, taught girls a lit-tle reading, writing, arithmetic, music and sewing. in 1880 school became compulsory for 5 to 10 year olds. middle class boys went to grammar schools. discipline in 19th century schools was very strict. beating children was normal. можете ответить на вопросы к тексту ? 1. in the 18th century children who were had to work . а) naughtly b) strong c) not rich 2. in the 19th century a life became for children . a) easier b) more difficult c) more interesting 3. industrial revolution created . a) new toys b) jobs for children c) different fun activities 4. at the beginning of the 19th century children because there was no law. a) had to work long hours b) had no right to work e) worked only with their parents 5. the parliamentary law of 1833 didn't alow children and teenagers . a) to work in textile factories b) to work at night c) to get education 6. the law changed the working hours for smaller chidren to a week. a) 12 b) 48 c) 13 7.the worst conditions were in . a) the textile factories b) the mines c) rich people's houses 8. the most dangerous work was . a) underground b) in factories c) to climb chimneys
Ваше имя (никнейм)*
Email*
Комментарий*

Популярные вопросы в разделе

gbelihina
Олег2014
kuk-nina
Janaz842060
mtcover
Novikova Aleksandrovna
fruktovahere
samofar
Klyucharyova
krylova-natali
khvorykhphoto
kush-2640
Shtorm-Shoe
ivanovanata36937365
Plotnikovangav