Моя будущая профессия- художника (это я придумала историю, но у кого то она может быть)
Моя будущая профессия - это художник. Я выбрал её, потому что, мне очень нравиться рисовать, дарить людям красоту. Можно изображать свои мысли рисунком. Ещё с детства, я хотел(а) стать - художником. Это был моё хобби. Я часто участвовала в конкурсах, но занимала только 5-3 места. Конечно многие восхищались моими картинами, что в таком возрасте, не кто бы так рисовать не смог. Тогда меня записали на кружок рисования, там меня учили художеству. После этого, я стала лучше рисовать и занимать первые/вторые места. Больше всего, мне нравилось рисовать натюрморты, для меня они были легче всего. Потом я начинала портреты - ведь какой ты художник, если умеешь рисовать только натюрморты? Но всё таки, мне это не очень нравилось, по этому я всё таки их не рисовала, а если да, то только в школе. На этом моя художественная история заканчивается.
Блин, это был английский? Я написала на русском.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Уменя кр! i level (0, 5 points for each correct task) 1. match the verb with the nouns: rent a) clubs b) a lot of money c) a normal life d) an apartment 2. complete the sentences with the jobs below. i’m a . i work in a department store. a) actor b) journalist c) shop assistant d) musician 3. choose the correct equivalent of the year “1672”: a) fourteen ninety b) ten zero one c) sixteen seventy-two d) sixteen fourteen 4. find the subject and predicative of the sentence “she often drives fast”: a) she fast b) often drives c) drives fast d) she drives 5. choose correct answer to the following question: did they use to lose keys? a) no, they aren’t b) no, they didn’t c) no, they haven’t d) no, they can’t 6. choose the best variant to fill the gap: worth watching. a) this film b) i am c) to the roof d) the day ii level (1 point for each correct task) 1. put the words in order to make useful phrases. 1) back / you / i’ll / call 2) leave / message / i / can / a ? 3) afraid / isn’t / i’m / she / here 4) speak / can / the / manager / i / to ? 5) number / he / got / has / your ? 2. choose the correct word. 1) a scooter has got four / two wheels. 2) a tram can / can’t travel on water. 3) a coach is usually bigger / smaller than a van. 4) a helicopter can / can’t fly. 5) a motorbike is noisier / quieter than a bike. 3. write the opposites. 1) dangerous 2) fast 3) cheap 4) comfortable 5) convenient iii level (1 point for each correct task) match the words with the definitions. fill the table: 1) a job that you train for and do as an adult a) part-time job 2) something that you really want to do b) qualification 3) a course of study at university c) skills 4) things that you can do well d) career 5) work that you only do a few hours a week e) law 6) the rules of a country f) ambition 7) something you get when you pass an exam g) degree 2. read the text bellow. complete the story with the correct forms of the words in brackets. fill the table with right answers: 1 2 3 4 a man ) along the street when he found a penguin walking along the road. so he picked it up and ) it to the local police station. the policeman looked at the man and said, “take the penguin to the zoo”. the next day the policeman ) the man walking along the street with the penguin by his side. the policeman stopped him and said, “ i told you to take the penguin to the zoo». the man periled, “ yes, i took it to the zoo yesterday. today i )it to see the opera house”. a – to walk b – to take c – to see d – to take 3. complete the dialogue. use the present perfect form of the verbs in brackets, and shorts answers. boy ok. (you / pack) your bags? girl yes, i . but i (not write) the luggage label yet. boy oh, don’t worry. what time is the taxi arriving? girl i (not book) a taxi. boy oh. / offer) to give us a lift? girl no, he . but that’s a good idea. i’ll ask him now! iv level (3 points for the correct task) 1. write 6 -7 sentences about your studying at school.