Мы учимся в Волгоградском государственном техническом университете. Он расположен в центре города на проспекте Ленина. Волгоградский государственный технический университет был основан в 1930 году как институт подготовки специалистов для тракторной и автомобильной промышленности. В 1963 году институт стал политехническим, а в 1995 году получил статус государственного технического университета. За годы своего существования университет подготовил 50 000 высококвалифицированных специалистов в области машиностроения, обработки чугуна, химической технологии, транспорта и др., В том числе более тысячи специалистов для зарубежных стран. В 1993 году в ВГТУ введена многоуровневая система обучения. Те, кто успешно окончил университет, получают степень бакалавра наук (BS), степень магистра наук (MS) или квалификацию инженера. В университете есть аспирантура и докторантура. В состав вуза входят следующие факультеты: автотранспортный, автотракторный, машиностроительный, электронно-вычислительный, химико-технологический, экономика и бизнес-администрирование (менеджмент), технологии строительных материалов, факультет для иностранных граждан (поступающих и специалистов), вечерний кафедры в Кировском и Красноармейском районах Волгограда, факультет подготовительной подготовки абитуриентов. В настоящее время разработаны новые формы обучения, дающие одновременно две степени высшего образования. ВолгГТУ также предлагает все виды обучения (заочное, заочное, спецкурсы) для работающих. Учебный год делится на два семестра. Студенты должны посещать все лекции, занятия и семинары. Они также должны сдать экзамены и получить кредиты по всем предметам, которые они изучали в течение семестра. Студенты первого и второго курсов изучают общеинженерные предметы: математику, химию, физику, рисунок, начертательную геометрию. Также они изучают общественные науки и иностранные языки. На третьем курсе студенты начинают изучать специальные предметы. Изучение теории сопровождается практическими занятиями. В университете имеется большое количество семинарских и лекционных залов, специализированных исследовательских лабораторий. Здесь есть библиотеки, студенческие общежития, гимназии, спортивный лагерь, оздоровительный центр. Каждому студенту гарантируется стипендия в соответствии с достигнутыми академическими результатами. Высокое качество обучения обеспечивается, прежде всего, профессорско-преподавательским составом. На 66 кафедрах университета и его филиалов 1006 профессоров и преподавателей, в том числе 80 докторов наук, профессоров; 462 кандидата наук, доцентов. 22 академика и члена-корреспондента Российской академии наук и других академий. ВолгГТУ также является одним из крупнейших научно-исследовательских центров, разрабатывающих фундаментальные, естественные, экономические и социальные науки и
Fyodor Michaylovich Dostoevsky was an outstanding Russian write and is now regarded as one of the best novelists in the world.He was born on November the 11th 1821 in Moscow. His father was a physician and he was a quite cruel even to his servants, while his mother was a very kind woman. The place, where he lived, was surrounded by gloomy institutions, such as a cemetery, a mental house,an orphanage. This atmosphere greatly influenced his works in the future. From the early age, Dostoevsky sometimes suffered from epilepsy.When he turned 17, he successfully passed the exams and entered Saint Petersburg Institute of Military Engineering. His early works were published when he was 21 or 22 years old. At first he translated Balzac’s novel “Eugenie Grandet” and ayear later he wrote his first work – “Poor Folk”, which made him immediately famous. One of the best literary critics of that time Belynsky said that this novel was excellent and socially useful.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
1.перепишите предложения, выбрав правильную форму глагола-сказуемого, и переведите предложения на язык. 1. while i was having/had breakfast this morning, my sister phoned/had phoned from mexico. 2. when i was seeing/saw his face i was realising/realised my mistake. 3. by the time he arrived, they ate/had eaten all the strawberries. 4. when i got to the restaurant, i suddenly didn't feel/hadn't felt hungry. 2. перепишите предложения, поставив глагол в скобках в правильной видовременной форме, и переведите предложения на язык. 1. the new road last week. (to open) 2. today. (to rain) 3. it was a lovely morning. the sun … and the birds in the trees. (to shine, to sing) 4. mr. dobson … in bristol for twenty years (to live) 5. i … english for four years now (to learn) 3. перепишите предложения, употребив глагол в соответствуюшей форме действительного или страдательного залогов, и переведите предложения на язык. 1. picasso the picture (to paint) picasso 2. the picture by picasso (to paint) 3. someone … the car. (to steal) 4. the car . (to steal) 4. прочитайте и устно переведите на язык следующий текст, а затем выполните к нему. i don't believe that today's wonders are similar in kind to the wonders of the ancient world. they were all buildings and statues. in the last two, centuries we have, seen unprecedented technical and scientific, achievements, these are surely our modern wonders. here is my list. 1. computers they have already revolutionized the way we live and work. bat it is early days; for computers. we don't know how much they are still changing world. more computer wonders are yet to come. 2. space travel only a few years before men were walking on the moon, reputable dentists declared that it was impossible. but in 1969 neil armstrong stepped out of his, space capsule and made his famous statement: that's one small step for a man, one giant leap for mankind. 3. medical science surely nothing has done more for the comfort and happiness of mankind than the advance of medical knowledge! how many millions of people have benefited from the humble aspirin? how many, lives has penicillin saved? average life expectancy in europe has risen dramatically over the last hundred years, from about 50 years in 1906 to about 75 years to ay. 4. holidays yes - holidays! in fact there have always been holidays —.in ancient rome there were more than 150 a year - but a holiday use i to mean simply a day when you didn't work. now holidaymakers travel to all parts of rue world. perhaps you don't like so many tourists in your country, but you must agree that a phenomenon which sees the population of greece treble in summer, and which sends office workers and shop: assistants to spam, turkey, or the caribbean is a wonder of the world. 5. the olympic games it is true that the olympic games are now commercialized and there is greed and drug abuse. however, it is a competition in which every country in the world takes part. every four years, for a brief moment, we see these countries came together in peace and friendship. we feel hope again for the future of mankind. 6. agriculture in 1724, jonathan swift wrote. whoever makes two blades of grass or two ears of corn grow where only one grew before serves mankind, better than the whole race of politicians. in europe our farmers have done this. in 1709 whole villages in france died of hunger. now, in europe we can't eat all the food we produce. if only the politicians could find a way to share it with those parts of the world where there is still famine. 7. we are still here the last wonder of the modern world is; simply that we are still here. we have bombs that could destroy the world but we have, not used them. this is surely the greatest wonder of all! прочитайте следующие предложения, перепишите их и определите, какое из современных чудес они описывают. напишите соответствующие номера абзацев из текста, после каждого предложения. a) surgeons can perform the most amazing operations. b) we see people from warring countries shake hands. c) small children can program them, sometimes more easily than adults! d) no government dares to use such weapons. e) maybe visiting one country a day is not your idea of the best way to see the world! f) we produce enough to feed the world. g) progress in this area is slower now. not as much money goes into research as in the 1960s. 5. письменно переведите на язык следующие абзацы текста: space travel, medical science, agriculture.