THE LEANING TOWER SYUYUMBIKE IN KAZAN
Syuyumbike tower is located on the territory of the Kazan Kremlin complex and is one of the main attractions of the city of Kazan.
Its popularity is due to the interesting history and legends, connected with it, as well as the fact that it is falling. The 58-metre tower is often called the architectural symbol of not only the capital but of the whole of Tatarstan. It was built in the seventeenth century. Like the famous leaning tower of Pisa the Syuyumbike tower is also a so-called "falling" tower, and the deviation from the vertical axis is about 2 meters. (The Syuyumbike tower is two metres higher than the tower of Pisa in Italy).
Syuyumbike is a female name and it means "beloved Queen" of the people of Kazan in the 16th century. Indeed, Syuyumbike was a beautiful and noble educated woman, the widow of the Khan, ruined in the struggle for the throne. According to one of the legends it was she who ordered to build this tower in the memory of her beloved husband. According to another legend she went upstairs of the tower and threw herself from the top on the ground and died. Since then, the tower was called after her.
Падающая башня Сююмбике в Казани
Башня Сююмбике расположена на территории комплекса Казанского Кремля и является одной из главных достопримечательностей города Казани.
Её популярность обусловлена интересной историей и легендами, связанными с ней, а также тем, что она падает. 58-метровую башню часто называют архитектурным символом не только столицы, но и всего Татарстана. Она была построена в семнадцатом веке. Как и знаменитая падающая башня Пизы, башня Сююмбике также является так называемой 'падающей' башней, а отклонение от вертикальной оси составляет около 2 метров. (Башня Сююмбике на два метра выше, чем башня в городе Пиза в Италии).
Сююмбике - женское имя, означающее "любимая госпожа". Сююмбике была "любимой госпожой" Казанского народа в 16 веке. Действительно, Сююмбике была красивой и благородной образованной женщиной, вдовой Хана, погибшей в борьбе за трон. По одной из легенд, именно она приказала построить эту башню в память о любимом муже. По другой легенде она поднялась на башню и бросилась с вершины на землю и умерла. С тех пор башня называется в её честь.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Спереводом, ! print media encompasses mass communication through printed material. it includes newspapers, magazines, booklets and brochures, house magazines, periodicals or newsletters, direct mailers, handbills or flyers, billboards, press releases, and books. newspapers: newspapers enjoyed the position of the most preferred medium to reach a wider audience until electronic communication emerged on the media scene. in the early days, newspapers were the only medium that masses at large depended on, for daily news. a newspaper carries all kinds of communication related to a variety of topics like politics, current affairs, entertainment, finance, stocks, etc. apart from this, it also includes topics which are in lighter vein like cartoons, crosswords, sudoku, movie reviews, book reviews, puzzles, crosswords, etc. this captivates the imagination and interests of readers from all age groups. newspapers are an important platform of mass communication as they reach every 2 nook and corner of the world where electronic media fails to reach. it plays a pivotal role in providing authentic firsthand information, building opinions, updating the knowledge of the reader, and serves as a good platform for advertisers to promote their products. however, with the emergence of the internet, which updates information every second and is just a click away, the popularity of newspapers has reduced. magazines: magazines are another type of popular culture print media. they usually cater to a specific type of audience who are looking for information based on a particular subject. magazines cover a plethora of topics like current affairs, business, finance, consumers, gadgets, self-help, luxury, lifestyle, beauty, fashion, entertainment, travel, etc. magazines like time and reader's digest include information which is all-pervasive. the frequency of magazines can be weekly, fortnightly, bi-monthly, quarterly, half-yearly, or yearly. these magazines are the best forum for advertisers as they have a niche readership. the readers look for a specific type of information; say for example, a camera ad in a gadget magazine will definitely have a direct brand impact on the reader who wants to buy a camera. also, the shelf life and brand recall of magazines is far better than newspapers which have a short life span. booklets and brochures: booklets and brochures are part of the promotional literature of a product, or an organization. there are two types of booklets and brochures. •pre-buying promotion: usually in malls and stores, promotional literature is distributed free to all (with discount offers, or other schemes which seem profitable for example, a free booklet about cosmetics will include information about the products, latest trends, contents, the benefits of using them, the available range, or colors, discount coupons, etc. this, will most likely, have a positive impact on your decision-making. •post-buying promotion: these booklets and brochures are usually given with a product for better customer experience and easy usage post purchasing. you must have observed when you buy any new item that it is usually accompanied with a small booklet giving details about the benefits of using the product, usage directions, cleaning and storage instructions. the guidelines are usually followed by a series of 'how to' images which facilitate easy information about the product. these booklets may also include ‘other offerings’ section. organizations also have their own profiles in the form of brochures which they give to their stakeholders to create a favorable image. it highlights the information about the company, its capacity and capability, services and solutions offered milestone achievements, sustainability, innovation, awards, etc. in this case people "do judge the book by its cover", and hence, these booklets and brochures are designed in an attractive format using colors and photos
включает в себя газеты, журналы, буклеты и брошюры, журналы дом,
периодических изданий или рассылок, прямые рассылки, листовки или флаеры, афиши, пресс
релизы, книги.
Газеты: газета понравилась позиция наиболее предпочтительным средством
чтобы достичь более широкой аудитории, пока не появились электронные коммуникации в СМИ
сцены. В первые дни газеты были единственным средством, что массы в целом
зависело от того, для ежедневные новости. Газета несет все виды связи
обзоры на различные темы, такие как политика, текущие события, развлечения, Финансы,
акции и т. д. Помимо этого, он также включает темы, которые находятся в легком ключе, как
карикатуры, кроссворды, Судоку, рецензии на фильмы, рецензии на книги, ребусы, кроссворды,
и т. д. Это покоряет воображение и интересы читателей всех возрастных групп.
Газеты являются важной платформой массовой коммуникации, как они достигнут каждые 2
уголке мира, где электронные СМИ не удается достичь. Он играет
ключевую роль в обеспечении подлинной информацию из первых рук, здания и мнений,
актуализация знаний читателя, и служит хорошей платформой для рекламодателей
для продвижения своей продукции. Однако, с появлением Интернета, который
обновление информации каждую секунду, а это на расстоянии одного клика, популярность
газет сократилось.
Журналы: журналы еще один вид популярной культуры печатных СМИ. Они
обычно обслуживают...