chernovol1985255
?>

Перевести текст philosophy and common sense philosophy has always existed in a kind of tension between common sense and the construction of theories about the nature of reality. philosophy arises out of common sense, but philosophy of¬ ten goes well beyond common sense in working out theories which seem to be implied or suggested by common sense. in the end, how¬ ever, the ultimate court of appeal for the philosopher is again com¬mon sense and ordinary reasonableness. as one philosopher put it, it is like an airplane which takes off from the ground to fly high in the sky, but which must ultimately return again to earth. often the two forces which make up this tension — the ten¬dency to speculate widely and freely and the common sense to pull back to earth — are fairly equally balanced, and philosophy is both constructive and critical. but when either gains the advantage for a time, philosophy becomes predominantly critical or constructive. some philosophers and some philosophies, we said were primarily critical, concerned with defining our terms, analyzing our assump¬tions, getting our arguments straight, and less concerned with deve¬loping theories or getting the “right” answers. other philosophers and philosophies were primarily constructive in the sense that their main aim was to answer questions, to discover the truth, and to state and defend theories about these answers. what we are now saying is that in the twentieth century there was first a concentration almost exclu¬sively on philosophy as critical, broken only in the past fifteen years or so by a gradual return to a more constructive philosophy of sub¬stantive issues and the attempt to provide answers to basic questions. broadly speaking, the history of the twentieth-century philosophy can be characterized as the swing of the pendulum away from self-con¬fident theorizing on the most basic issues of life toward a more cau¬tious and more limited conception of philosophy as clarifying common sense ideas which everyone already possesses. that movement was fol¬lowed by the reverse swing of the pendulum away from self-doubt and back to normative issues and systematic theory building.

Английский язык

Ответы

cochana
Философия и здравый смысл Философия всегда существовала в каком-то противоречии между здравым смыслом и построением теорий о природе реальности. Философия возникает из здравого смысла, но философия выходит далеко за пределы здравого смысла в разработке теорий, которые, как представляется, подразумеваются или предлагаются здравым смыслом. В конце концов, однако, конечная апелляционная жалоба для философа снова имеет смысл и обычная разумность. Как выразился один философ, это как самолет, который взлетает с земли, чтобы взлететь высоко в небе, но который должен в конечном счете вернуться на землю. Часто две силы, которые составляют это напряжение, - вероятность широко и свободно рассуждать, а здравый смысл - отступать на землю - справедливо одинаково сбалансированы, а философия - как конструктивная, так и критическая. Но когда на какое-то время либо выигрывает преимущество, философия становится преимущественно критической или конструктивной. Некоторые философы и некоторые философы, как мы сказали, были в первую очередь критически настроены, занимались определением наших терминов, анализом наших предположений, получением прямых аргументов и меньшим интересом к разработке теорий или получению «правильных» ответов. Другие философы и философы были в первую очередь конструктивными в том смысле, что их главная цель заключалась в том, чтобы отвечать на вопросы, открывать истину и формулировать и защищать теории об этих ответах. То, что мы сейчас говорим, состоит в том, что в XX веке сначала была концентрация, почти исключительно от философии, как критическая, разбитая только в последние пятнадцать лет или около того постепенным возвратом к более конструктивной философии субстантивных вопросов и Попытаться дать ответы на основные вопросы. Вообще говоря, историю философии двадцатого века можно охарактеризовать как отклонение маятника от самосогласованного теоретизирования по самым элементарным вопросам жизни к более осторожному и ограниченному пониманию философии как к прояснению общих Которые все уже имеют. Это движение сопровождалось обратным колебанием маятника от неуверенности в себе и обратно к нормативным вопросам и систематическому построению теории.
maximpr6
Если перевести то вот :
Ну Сэм, я вам скажу как это. Вы видите, я женился на вдове и вдова была дочь. Тогдамой отец, будучи вдовцом, женился на нашей дочери, такВы видите, мой отец-мой зять.Да, я см. – тогда, опять же, моя дочь шаг это мой шаг мать, не она? Ну затем ее матьявляется моя бабушка, не она ли? Я женат на ней, не я? Так что делает меня дедушка,не так?
Привет, Alan! Как жизнь?– Не плохо, Джейн А вы? Как в вашейСемья?– Да мы выживают! Теперь мой муж не работает. Мы действительно под давлением вногу с нашей задолженности и все. Это стресс.
Как у вашей дочери, госпожа всё ОК. Джули сделал только что управляющим директором компании.Она, безусловно, перевозчик девочка из семьи.– И как это Джейн и ее дети?– Она является счастливой домохозяйкой. Вы видите, четверо детей заполнить почтивсе свое время.
– Джейн, какие книги вы читаете?– «Мы – семья»– Это о том, как влияет на нашу позицию в семье нашейличность. Например психологи говорят, что только дети, как вы, избалованы, ихродителей и прародителей. В результате они могут быть довольно эгоистично. Этоправда?– Да, я единственный ребенок в семье, но я не думаю, я был испорчен,..., но может быть я был. Я не считаю себя быть эгоистичным, но я наверное не очень хорошовидеть вещи с точки зрения других людей.– Я не знаю, что ваш брат вышла замуж.– Да, он и Хелен, его жена, был женат уже два года. И они имеют дочь, моя маленькаяплемянница.
suny84
Susan 2) (has just/passed) her driving test. Alex 3) (has not been writing) for weeks, probably because he 4)(has been studying) very hard for his exams. Uncle Tom 5) has been building) a shed in the garden. I think it will be ready next month. Mr Brown 6)__.(has not been feeling) well recently. He 7) (has visited) the doctor four times this month. The dog 8) (has had) three puppies. Mrs Smith 9) (has not/opened) her new shop yet. The decorators10) (have been painting) it for weeks. I hope you enjoy the rest of your stay in Australia. 11)___ (Have you /seen) the famous Opera House yet?

Ответить на вопрос

Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:

Перевести текст philosophy and common sense philosophy has always existed in a kind of tension between common sense and the construction of theories about the nature of reality. philosophy arises out of common sense, but philosophy of¬ ten goes well beyond common sense in working out theories which seem to be implied or suggested by common sense. in the end, how¬ ever, the ultimate court of appeal for the philosopher is again com¬mon sense and ordinary reasonableness. as one philosopher put it, it is like an airplane which takes off from the ground to fly high in the sky, but which must ultimately return again to earth. often the two forces which make up this tension — the ten¬dency to speculate widely and freely and the common sense to pull back to earth — are fairly equally balanced, and philosophy is both constructive and critical. but when either gains the advantage for a time, philosophy becomes predominantly critical or constructive. some philosophers and some philosophies, we said were primarily critical, concerned with defining our terms, analyzing our assump¬tions, getting our arguments straight, and less concerned with deve¬loping theories or getting the “right” answers. other philosophers and philosophies were primarily constructive in the sense that their main aim was to answer questions, to discover the truth, and to state and defend theories about these answers. what we are now saying is that in the twentieth century there was first a concentration almost exclu¬sively on philosophy as critical, broken only in the past fifteen years or so by a gradual return to a more constructive philosophy of sub¬stantive issues and the attempt to provide answers to basic questions. broadly speaking, the history of the twentieth-century philosophy can be characterized as the swing of the pendulum away from self-con¬fident theorizing on the most basic issues of life toward a more cau¬tious and more limited conception of philosophy as clarifying common sense ideas which everyone already possesses. that movement was fol¬lowed by the reverse swing of the pendulum away from self-doubt and back to normative issues and systematic theory building.
Ваше имя (никнейм)*
Email*
Комментарий*

Популярные вопросы в разделе

Igor1406
baton197310
iplizogub74
mila-vsv
gumirovane2294
knigi21212
uuks2012
Kolokolnikova DANIIL179
Match the words and their definitions
kush-2640
v-shevlyakov7992
necit12
mashuska
shugayzhanna6
Сергеевич
Дмитрий192