Traveling by air
Nowadays there are a lot of ways to get to your destination point. You could go by ship, car, train, or maybe even by bicycle. You can split those different transports in the category of the ones that are good for the environment and the ones that aren't.
Airplanes throw a lot of anti-environmentally friendly stuff into the air. It causes the earth to warm up. An overwhelmed amount of icecaps are smelting, fall into the oceans and the water level rises. Now, another problem is the cost of the tickets, they're enormous! But as compensation you've the fact that you can get anywhere on earth where you want for a short period of time. Planes are also often comfortable, what makes it even more luxurious.
In conclusion, there are both pros and cons of traveling by air. So let the people choose what they prefer and what they think suits their standards.
Перевод если чё
Итоговая оценка за семестр IV
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0Taskl
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).Человек
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблема
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейк
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкC
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Саманта
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринку
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринкуносит неправильную одежду
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринкуносит неправильную одежду3 Жанин
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринкуносит неправильную одежду3 Жанинг повредить предмет одежды
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринкуносит неправильную одежду3 Жанинг повредить предмет одеждыБен
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринкуносит неправильную одежду3 Жанинг повредить предмет одеждыБенне могу найти что-то
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринкуносит неправильную одежду3 Жанинг повредить предмет одеждыБенне могу найти что-то5 Карен
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринкуносит неправильную одежду3 Жанинг повредить предмет одеждыБенне могу найти что-то5 КаренЕ нужны деньги на новую одежду
Итоговая оценка за семестр IVПрослушивание0TasklПослушайте, как пять студентов говорят о своих проблемах. Подберите каждого человека (1-5)с проблемой, о которой они говорят (а-е).ЧеловекПроблемаДжейкCне могли купить то, что хотели1 Самантане идет на вечеринкуносит неправильную одежду3 Жанинг повредить предмет одеждыБенне могу найти что-то5 КаренЕ нужны деньги на новую одеждуИДТИ
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Read the text. choose the correct word. just after i left university, i met an old friend who offered me the opportunity to join his company, phono, selling a new type of mobile phone. i organized a(n) campaign and set up a(n) list with the names and addresses of people who might be interested in it. the main point of the phone was that it included a(n) machine, and was the only one of its kind on the market at the time. at first the demand was so great that there was a(n) list of people wanting to buy one. unfortunately, a year later sonex brought out its new video phone, and this was the 6 point for phono. demand for our phone plummeted. we did a lot of 7 cost to try to save money, but it wasn’t long before we knew we were fighting a(n) 8 battle and decided to close the company. i’ve been out of work for a few months now, but this has given me 9 space to decide what i want to do next. when i worked for phono, i helped produce a video 10 to advertise the product. i enjoyed this a lot, and that’s why i’d now like to get into 11 film a) advertising, b) answering, c)breathing, d) cutting, e) losing, f) mailing, g)making, h) recording, i) selling, j) turning, k) waiting
2f
3i
4b
5k
6j
7d
8e
9c
10h
11g
Enjoy!