Добрый день! Если Вам понравится мой ответ, была бы рада отметке «лучший ответ мне поднять рейтинг и еще больше.
1)When was London founded?
It was founded more than 2 thousands years ago.
2)Into which parts is London divided?
Traditionally, London is divided into several parts: the City, the West End, the East End and Westminster.
3)What is the heart of the City?
The heart of the City is the Stock Exchange.
4)Do you know any places of interest in London?
I know the Big Ben, the Westminster Abbey, the Houses of Parliament.
5)All London's history is told by its streets, isn't it?
Yes, it is.Therer are a lot of streets in London which are know all over the world.
1. I (am) a student of the medical school.
2. She (has) a lot of work.
3. You (are) in good health.
4. We can (strengthen) our heart.
5. Our pulse (is) about 70 beats per minute.
6. My sister (wants) to be a nurse because she (likes) to help people.
7. Everybody must (know) how to give the first aid.
8. The first aid (saves) many lives.
9. When the blood (flows) from an artery it (is) scarlet.
10. The pain (becomes) more severe if the person (tries) to move.
11. In fainting a person (loses) consciousness, because blood (does not get) to the brain.
12. Shock (is) very dangerous.
13. You must (act) without panic when you give the first aid.
14. The nurses (take) the patient’s temperature, (give) them medicines in the morning.
15 A doctor (asks) nurses about the condition of patients.
16 The blood pressure (is) the pressure of blood in the arterial walls.
17 A patient in hypertension (complains) of headaches, nose bleedings and heartaches.
18. Hypotension (is) very serious and it can (cause) anemia.
19. The symptoms of high temperature (are) headache, aches all over the body, red face, hot dry skin, loss appetite, quick pulse and breathing.
20. Yesterday she (shivered) and (sneezed) at school, and the teacher (sent) him home.
21. Pneumonia (begins) suddenly.
22. Patients with pneumonia (need) rest and sleep.
23. When we (are looking after) an infectious patient, we (have) two tasks: to take care of patient and to prevent the spread of infection.
24. The effect of antibiotics (was) discovered by Fleming in1929..
25. If a patient (has) hypertension, he (complains) of headaches, nosebleedings and heartaches.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Написать эссе на тему какую роль в жизни играют природа и животные
Мир животных всегда имел и имеет очень важное значение для нас.. Наши отдаленные предки, жившие 100-150 тыс. лет назад, знали диких зверей, птиц, рыб и других животных. Это и понятно: ведь жизнь людей во многом зависела от охоты и рыболовства. Мясо добытых животных было одним из основных источников питания, из шкур убитых зверей изготовляли одежду, из костей - ножи, скребки, иглы, наконечники копий.С течением времени роль животных в жизни человека изменилась. Значение диких зверей в качестве источника пищи заметно снизилось, так как мясо, шерсть и молоко стали получать от домашних животных. Но у человека появились новые враги из мира животных - различные насекомые, вредившие культурным растениям. Известно, что животные играют очень важную роль в обеспечении населения Земли продуктами питания и сырьем для промышленности. Значительную долю продуктов питания, а также кожу, воск, шелк, шерсть и другое сырье человек получает от домашних животных. Рыболовство, особенно морское, промысел ракообразных и моллюсков также имеют важное значение для получения пищевых продуктов и витаминов. Природа в жизни человека играет как материальное, так и духовное значение. Материальное, так как собственно природа дает нам пищу, жилье, одежду. И, казалось бы, эта мысль очень проста, поэтому, придерживаясь этого взгляда, человек должен быть признателен природе. Если нет такого чувства, то, по крайней мере, нужно понимать простую вещь: не вспахивая, не удобряя поле, нечего надеяться, что в следующем году у тебя будет хлеб на столе. Духовное значение природы в жизни человека, начало теряться давно, когда человек стал больше уделять внимания себе, своему внутреннему миру, а не своим отношениям с внешним миром. Научное значение природы, то что она - источник всех знаний. Наблюдая и изучая природу, человек открывает объективные законы, руководствуясь которыми использует в собственных целях естественные силы и процессы.