My best friend’s name is Andrew. He is fifteen years old. Andrew is my classmate. We also do judo together. Andrew is a really good friend. What I like about him is that he is sincere with his friends. He is very helpful and his friends can always rely on him. I think he is a loyal friend to me.
Andrew is an optimistic person. He is well-balanced and quite reserved. He always keeps calm in critical situations. Andrew is quite sensible and practical. He is very responsible.
Andrew is purposeful and assertive. He always expresses his ideas and opinion with confidence. He does well at school, because he is studious and works really hard. My friend is also very intelligent and resourceful. Andrew is good at Math, Physics and Chemistry.
Andrew is a sociable person. He has a good sense of humour and a great imagination. We always have a lot of fun together. To my mind Andrew is a wise person: he often gives me good advice.
Although Andrew and I are good friends, we sometimes argue fiercely about different things. And Andrew can often be really stubborn. Sometimes he is also too self-confident and bossy.
Объяснение:
Моего лучшего друга зовут Андрей. Ему пятнадцать лет. Андрей мой одноклассник. Мы также вместе ходим на дзюдо. Андрей очень хороший друг. Мне нравится в нем то, что он искренний со своими друзьями. Он очень отзывчивый и его друзья всегда могут положиться на него. Я думаю, что он настоящий друг.
Андрей оптимистичный человек. Он уравновешенный и достаточно сдержанный. Он всегда сохраняет спокойствие в критических ситуациях. Андрей довольно разумный и практичный. Он очень ответственный.
Андрей целеустремленный и настойчивый. Он всегда уверенно выражает свои мысли и мнения. Он хорошо учится в школе, потому что он старательный и занимается очень усердно. Мой друг также очень умный и находчивый. Андрей хорошо разбирается в математике, физике и химии.
Андрей общительный человек. У него хорошее чувство юмора и богатое воображение. Мы всегда весело проводим время вместе. На мой взгляд, Андрей – мудрый человек: он часто дает мне хорошие советы.
Хотя мы с Андреем хорошие друзья, мы иногда горячо спорим о разных вещах. Андрей часто может быть очень упрямым. Иногда он также слишком самоуверен и ему нравится командовать другими.
swetlanafatinia7323
24.07.2020
1. The train leaves at 11:45. 2. They are flying to London on Friday evening. 3. Wait! I wil drive you to the station 4. Jack has won the lottery. He says he is going to buy a house in New York. 5. Maybe we will stay in and watch television. 6. The train is arriving in Moscow at 9pm tonight. 7. We are flying to Warsaw next week for a meeting with the advisory board. 8. I promise you: I will finish my homework on time next week. 9. The flight leaves at 8 p.m 10. I'm hungry - Oh. I will make you a sandwich.
kolyabelousow4059
24.07.2020
1. They wanted to see the famous ballet Swan Lake by Tchaikovsky. 2. They bought the tickets in advance. 3. The ballet is about the great love of Prince Zigfrid and a beautiful young girl Odetta by name 4. The performance began at 7 sharp. 5. After the first act we went to look over the theatre. 6. There were many portraits of famous opera-singers, ballet-dancers, musicians and producers on the walls of the foyer. 7. When the curtains fell at the end of the performance there came a storm of applause.
3. 2. Мы купили билеты заранее и пришел в театр за полчаса до шоу. В фойе мы купили программу. Такие известные танцоры, как Т.Ершова - Лауреат международного Конкурса, Народный Артист Республики Беларусь (Зигфрид) были задействованы в этом балете. Балет рассказывает о великой любови принца Зигфрида и красивой молодой девушке по имени Одетта. 4. После первого акта мы пошли осмотреть театр. Мы увидели ложе, партер, бельэтаже и галерею. На стенах фойе были портреты многих известных оперных певцов, артистов, музыкантов и постановщиков. Среди них мы видели портреты А. Савченко, Р. Петрова, М. Гулериной и др. 5. Когда в конце спектакля опустился занавес, были бурные аплодисменты. Казалось, что они никогда не закончатся. Танцоры вызывали и вызывали. Им дарили большие букеты цветов. Мы также восторженно аплодировали. Спектакль был успешным.
4. Известный -Famous - more famous – the most famous Хорошо Well - better – best Международный International – more international – the most international Великий Great – greater – the greatest Красивый beautiful – more beautiful –the most beautiful Молодой young – younger – the youngest Острый sharp – sharper – the sharpest Глубоко deeply – more deeply – the most deeply Великолепный superb – more superb – the most superb Волнующий exciting- more exciting –the most exciting Забавный fine – finer- the finest Трепетный thrilling – more thrilling – the most thrilling Прекрасный wonderful – more wonderful –the most wonderful Большой large – larger – the largest Восторженно enthusiastically – more enthusiastically –the most enthusiastically
5. Forget – forgot- forgot - забывать See – saw –seen - видеть Buy – bought – bought - покупать Be –was/were –been – быть Have – had –had -иметь Go –went –gone - идти Fell – fall –fallen –падать Know- knew –known – знать Begin - began – begun начинать Come – came – come - приходить
6. The ballet is about the great love of Prince Zigfrid and a beautiful young girl Odetta by name. Балет рассказывает о великой любови принца Зигфрида и красивой молодой девушке по имени Одетта. The ballet isn`t about the great love of Prince Zigfrid and a beautiful young girl Odetta by name. Is the ballet about the great love of Prince Zigfrid and a beautiful young girl Odetta by name?
7. 1.We bought the tickets in advance and came to the theatre half an hour before the show. Мы купили билеты заранее и пришел в театр за полчаса до начала шоу. We didn`t buy the tickets in advance and didn`t come to the theatre half an hour before the show. Did we buy the tickets in advance and come to the theatre half an hour before the show? 2. We knew the plot very well. Мы очень хорошо знали сюжет. We didn`t know the plot very well. Did we know the plot very well? 3.At 7 sharp the performance began. Точно в 7 началось представление. At 7 sharp the performance didn`t begin. Did at 7 sharp the performances begin? 4. The setting and the dancing were superb and exciting. Постановки и танцы были великолепны и волнующие. The setting and the dancing weren`t superb and exciting. Were the setting and the dancing superb and exciting? 5. My friend also enjoyed every minute of it. Мой друг также наслаждался каждой минутой. My friend also didn`t enjoy every minute of it. Did my friend also enjoy every minute of it?
8. I - личное местоимение, именительный падеж. My - притяжательное местоимение, присоединяемая форма We - личное местоимение, именительный падеж. Me - личное местоимение, объектный падеж Them - личное местоимение, объектный падеж It - личное местоимение, именительный падеж. They - личное местоимение, именительный падеж. This – Указательное местоимение, ед.ч Everything - Универсальное местоимение Anything - Неопределенное местоимение every – Универсальное местоимение
My best friend’s name is Andrew. He is fifteen years old. Andrew is my classmate. We also do judo together. Andrew is a really good friend. What I like about him is that he is sincere with his friends. He is very helpful and his friends can always rely on him. I think he is a loyal friend to me.
Andrew is an optimistic person. He is well-balanced and quite reserved. He always keeps calm in critical situations. Andrew is quite sensible and practical. He is very responsible.
Andrew is purposeful and assertive. He always expresses his ideas and opinion with confidence. He does well at school, because he is studious and works really hard. My friend is also very intelligent and resourceful. Andrew is good at Math, Physics and Chemistry.
Andrew is a sociable person. He has a good sense of humour and a great imagination. We always have a lot of fun together. To my mind Andrew is a wise person: he often gives me good advice.
Although Andrew and I are good friends, we sometimes argue fiercely about different things. And Andrew can often be really stubborn. Sometimes he is also too self-confident and bossy.
Объяснение:
Моего лучшего друга зовут Андрей. Ему пятнадцать лет. Андрей мой одноклассник. Мы также вместе ходим на дзюдо. Андрей очень хороший друг. Мне нравится в нем то, что он искренний со своими друзьями. Он очень отзывчивый и его друзья всегда могут положиться на него. Я думаю, что он настоящий друг.
Андрей оптимистичный человек. Он уравновешенный и достаточно сдержанный. Он всегда сохраняет спокойствие в критических ситуациях. Андрей довольно разумный и практичный. Он очень ответственный.
Андрей целеустремленный и настойчивый. Он всегда уверенно выражает свои мысли и мнения. Он хорошо учится в школе, потому что он старательный и занимается очень усердно. Мой друг также очень умный и находчивый. Андрей хорошо разбирается в математике, физике и химии.
Андрей общительный человек. У него хорошее чувство юмора и богатое воображение. Мы всегда весело проводим время вместе. На мой взгляд, Андрей – мудрый человек: он часто дает мне хорошие советы.
Хотя мы с Андреем хорошие друзья, мы иногда горячо спорим о разных вещах. Андрей часто может быть очень упрямым. Иногда он также слишком самоуверен и ему нравится командовать другими.