At preschool age there is an intensive process of formation of identity of the child, an important component of which is awareness of yourself as a representative of a particular sex. The problem of gender socialization, including the issues of forming a mental sex of the child, psychological sex differences and paralioi differentiation and lying at the junction of several Sciences (sociology, biology, medicine, etc.), one of the most important and actual problems of psychology. Without its solution it is impossible to develop methods of differentiated approach to the education of children of different sexes for forming the foundations of such qualities as masculinity and femininity are necessary for the successful future execution of their functions in the family. For a long time in a number of objective and subjective reasons, the issue remained outside the sphere of researches of the Soviet psychologists, while in foreign psychology it has long attracted much attention of scientists. Especially increased interest in the issue of gender socialization, and the intensified debate between representatives of different directions in recent years. Study of the process of gender socialization in the preschool years, where its origins are, and the conditions which influence this process, is of particular interest. Gender socialization includes three aspects: cognitive-the child early begins to relate themselves to a particular gender, takes the idea of the content of a typical role behavior (Jn. Isaev, V. E. Kagan, I. S. Kon, T. A. Repin); emotional -- Polo-playing preferences, interests, values, reactions to evaluation, expression of emotions, associated with the formation of the traits of masculinity and femininity (D. V. Kolesov, A. E Ol'shannikova, N. B. Selivanova, T. P. Chrisman); behavioral -- absorption typical sex behaviors (I. S. Kon, D. V. Kolesov, N. V. Plisenko, T. A. Repin). Analysis the common practice shows that currently, in the system of preschool education pose serious problems for gender education. Primarily, this is due to the fact that in the software and methodological support of preschool educational institutions of Russia are not gender particular. As a result, the content of education is focused on the age and psychological peculiarities of children, not the boys and girls of a particular age, which, according to scientists differ: in physical development and social behaviour; −in the intellectual and visual-spatial abilities and level of achievement; −in the manifestation of aggression and more. The preschool period is the period during which pedagogue parents should understand the child and help him uncover the unique opportunities that are given to him her sex, if we want to educate men and women, and not the asexual beings, having lost the advantages of their gender. During the most responsible period of formation of gender stability boys and girls for a long time of stay in preschool educational institution (8-12 hours) are exclusively female influence
dmitrymakarov003
24.03.2020
Если нужно было перевести то вот День весны и труда традиционно отмечается 1 мая. В этот день трудящиеся России-большая честь вместе с приходом весны. В предыдущем периоде этот праздник назывался день мая и отмечается с огромным парады в крупных городах по всей стране (бывшем Советском Союзе). Сейчас люди предпочитают выходить на улицу и принимать участие во всех видах активного отдыха.На самом деле 9 мая-это особый день поминовения, день, чтобы помнить тех, кто погиб во Второй Мировой войне. День Победы-окончание участия СССР во Второй Мировой войне в Европе. Парады и шествия ветеранов проводятся в крупных городах. Люди возлагают цветы в Парке Победы и к могиле Неизвестного солдата.Мы празднуем День Независимости России 12 июня, когда Россия стала после распада Советского Союза в 1991 году независимого государства, Республики Российской Федерации. Этот день является официальным праздником. День независимости был учрежден 1-йПрезидент нашей страны Борис Ельцин, а ныне президент Владимир Путин внес его в большой праздник.День народного единства или День народного единства впервые отмечался в России в ноябре 4,2005. Этот праздник приурочен к народному восстанию, которое вывело польских оккупантов из Москвы в ноябре 1612 года, в целом конец Смутного времени. Название случая может быть объяснена следующим образом: всех слоев и классов российского общества, готовых к организации, чтобы отстоять и сохранить свою родину, когда в конце казалось, в "избежная", хоть и не было лидером, чтобы вести людей. Таким образом, "сила любого государства-в единстве ее народа", - можно как девиз для сопровождения праздника.В правительство использовало фестиваль 7 ноября в ознаменование годовщины Великой Октябрьской революции, которая привела их к власти. Этот день был когда-то праздновали военные парады на Красной площади. Теперь он называется Днем примирения и согласия. Этот день отмечен маршами и демонстрациями. В настоящее время атмосфера меньше военных. Для многих людей это просто еще один выходной.12 декабря был День Конституции. Этот праздник отмечается в новой Конституции 1993 года. Конституция гарантирует реальные права и свободы людей в нашей стране. Эти основные права включают право на труд, на отдых, право на образование и жилье. Конституции статьи об обязанностях.Мы также отмечаем много профессиональных праздников и юбилеев важным событий, которые не являются государственными праздниками, и люди работают.
Ответить на вопрос
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
1)well-paid 2)stressful как читаются слова напишите на только не перевод 3)challenging 4)enjoyable 5)boring 6)rewarding
2)стрессфул
3)челенджинг
4)энджоибл
5)бооринг
6)ревардинг