На катке.
Лиса, два зайца, собака и свинья хотят пойти на каток. Внезапно они видят большого коричнегого медведя. ты хочешь пойти на каток вместе с нами? Мы умеем кататься на коньках. Весело быть на льду. Давай пойдем вметсе с нами. Я бы с удовольствием пошел, но я не умею кататься. Ну ладно, я пойду. Лед был голубой и краствый. Сейчас на льду катается лиса. Она танцует на льду очень хорошо. Зайцы не умеют танцевать, но они любят просто кататься. Свинья не очень хорошо умеет кататься.Она падает каждый раз. Но она хочет научиться кататься хорошо.Потом настала очередь медведя. Он большой и неуклюжий. Он нe может даже стоять на коньках.Собака хочет ему и падает с ним вместе.
На катке.
Лиса, два зайца, собака и свинка хотят пойти на каток. Вдруг они видят большлго бурого медведя.
- Ты хочешь пойти на каток вместе с нами? Мы можем покататься на коньках. Очень весело быть на льду. Пошли снами!
- Я бы с удовольствием, но я не умею кататься на коньках. Ладно, пошлите.
Лед голубой и прекрасный. Сейчас лиса на льду. Она умеет танцевать на льду очень хорошо. Зайцы не умеют танцевать, но они любят кататься. Свинка не очень хорошо катается на коньках. Она падает и падает. Но она хочет кататься на коньках хорошо. Затем на лед выходит медведь. Он большой и неуклюжий. Он даже не может стоять на коньках. Собака хочет ему, но они иместе падают.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Grammar 1. lisa … got somewhere to stay while she is in oxford. a) have b) has c) had d) having 2. a: what … in your spare time? b: i often go to the cinema. a) do you do b) are you doing c) have you done d) are you do 3. i haven’t visited john … last year. a) since b) by c) until d) for 4. i go swimming once or … a week. a) two b) two time c) twice d) two times 5. a: i don’t like cooking. b: … a) neither i do b) so do i c) nor do i d) either do i 6. listen! that boy … the saxophone. a) plays b) played c) is playing d) will play 7. if … john tomorrow, i’ll give him a letter. a) i’ll see b) i see c) i saw d) i won’t see 8. you understand what i’m saying? a) can b) should c) may d) must 9. george … swimming yesterday. a) go b) has gone c) is going d) went 10. a: hello. my name is lisa. b: … to meet you. a) exciting b) delicious c) nice d) beautiful 11. i haven’t seen clare … many years. a) since b) for c) before d) after 12. a: have you ever been to germany? b: … a) no, i haven’t b) no, i did c) no, i have d) no, i don’t reading i. look at the signs. someone asks you what they mean. mark the letter next to the correct explanation – a, b, c or d. 1. no bicycles against glass please a. do not leave your bike touching the window. b. do not ride your bicycle in this area. c. broken glass may damage your bicycle tyres. d. your bike may not be safe here. 2. press bell as soon as you hear a ringing sound, push hard to open the door. a. if you press the bell hard, the door will open. b. to open the door, push it at the same time as pressing the bell c. to open the door, you must push hard when you hear the ringing sound. d. the door will open if you push hard after the ringing sound. 3. cyclists! reduce speed now – you are approaching a steep hill around the next bend. a. you should go more slowly before the bend. b. the hill is too steep to cycle down. c. get off your bike as you approach the hill. d. use your brakes after you reach the bend.
1. Lisa … got somewhere to stay while she is in Oxford.
b) has
2. A: What … in your spare time?
B: I often go to the cinema.
a) do you do
3. I haven’t visited John … last year.
a) since
4. I go swimming once or … a week.
c) twice
5. A: I don’t like cooking.
B: …c) Nor do I
6. Listen! That boy … the saxophone.
c) is playing
7. If … John tomorrow, I’ll give him a letter.
b) I see
8. ... you understand what I’m saying?
a) Can
9. George … swimming yesterday.
d) went
10. A: Hello. My name is Lisa.
B: … to meet you.
с) Nice
11. I haven’t seen Clare … many years.
b) for
12. A: Have you ever been to Germany?
B: … a) No, I haven’t
1 a 2d 3a