Salko17
?>

Write about you region. use the text in ex. 1.1) as modelпро мурманскую область​

Английский язык

Ответы

leeka152522

ответ:Murmansk oblast (Murmanskaya) is a federal subject of Russia located in northwest of the country, mainly on the Kola Peninsula, part of the North-West Federal District. Murmansk is the capital city of the region.

The population of Murmansk oblast is about 762,000 (2015), the area - 144,902 sq. km.

According to the archaeological sites, people already lived on the Kola Peninsula in the 8th-7th millennium BC. Much later, the boyars of the Novgorod Republic began to send expeditions to the north to gain fish, fur, seal fat, and other “treasures of the north.”

Presumably in the 12th century, the expeditions reached the Kola Peninsula. Locals (the Sami) were taxed tribute. For a while, the Sami had to pay a double tribute because Norway also tried to assert its authority here. However, in 1326, Norway signed a peace treaty, according to which all rights to the land of the Kola Peninsula were given to the Novgorod Republic.

In the 15th century, the first permanent settlements appeared on the Kola Peninsula. In 1478, it became part of the Moscow principality. The region’s economy was based on hunting for marine animals, fishing and salt production. In the middle of the 16th century, the Kola Peninsula was becoming an international center of trade (fish and furs). In 1625, about 2,500 people lived here.

ALLA1868
Тип урока: Изучение нового материала с элементами повторения. 
Формы работы обучающихся: групповая, в парах, самостоятельная работа, фронтальная. 
Цели: 
социокультурный аспект: дальнейшее знакомство с темой «Семья», знакомство с семьями английских детей, знакомство с выражениями I have got… I have not got…; 
развивающий аспект: развитие языковых к догадке, имитации, логическому изложению; развитие к решению речемыслительных задач, формулированию выводов; развитие внимания, памяти, мышления; развитие компенсаторных умений: использовать языковую догадку при чтении и аудировании; 
воспитательный аспект: воспитание уважительного отношения к членам своей семьи на примере семей Майка и Хелен; 
учебный аспект: формирование грамматических и лексических навыков, развитие умения читать и понимать речь на слух с полным пониманием содержания. 
Сопутствующая задача: развитие монологической речи, совершенствование навыков чтения по транскрипции. 
Языковой материал: 
лексический: a mother, a father, a grandma, a grandpa, a brother, a sister, a nurse; 
грамматический: глагол have got в утвердительных и отрицательных предложениях (I`ve got, I haven`t got) 
Планируемые образовательные результаты: 
- предметные: уметь представлять и описывать свою семью, употребляя лексические единицы по теме « Семья», 
- личностные: проявлять уважительное отношение к своей семье, 
-метапредметные : у учащихся будут развиваться языковые к слуховой и зрительной дифференциации; учащиеся смогут осознанно строить свое высказывание по теме «Моя семья» с учетом грамматических норм английского языка. 
Оборудование: учебник, рабочая тетрадь, карточки c заданиями, семейные фотографии, карточки для рефлексии, компьютер, 
anazarov80
[Knoc-Turn'al] Yes, ha ha ha Yeah, yeah Let's go, I like singing [Knoc-Turn'al] My music, my life, my heart, my soul My music, my everything, I give my all My wife, my daughter, my love, my dream My mother, my father, my brother, my team My camp, my squad, my house, my car My boat, my shoes, my pants, my shirt My coke, my sugar, my cream, my butter My toast, my all, my queen, my folks [Chorus: Samuel Christian] My baby! Walk like six strings Talk like she's my everything My baby! Loves me, hates me Leaves me, runs right back That y lady! All I know She shares all my confusion, so My baby! Will not run from an-y-thing I swear this though

Ответить на вопрос

Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:

Write about you region. use the text in ex. 1.1) as modelпро мурманскую область​
Ваше имя (никнейм)*
Email*
Комментарий*