Главная проблема этого романа — судьба мыслящего, талантливого человека, который не мог найти себе применение в условиях общественного застоя. Белинский назвал его “умной ненужностью”, “нравственным калекой”.
Образ Печорина “как героя своего времени” раскрывается во взаимоотношениях с другими персонажами, которые не похожи ни по характеру, ни по положению на Печорина. Особое значение имеет и смена лиц, ведущих повествование. Сначала о Печорине рассказывает Максим Максимыч, “проезжий офицер”.
Потом о нем говорит автор-рассказчик, а дальше Печорин раскрывается в своих
дневниках. Уже сам портрет Печорина характеризует его как незаурядную личность.
Глаза у него “не смеялись, когда он смеялся”. Он словно соткан из противоречий: то он смел, энергичен, настойчив, то тих и кроток, углублен в себя. Так же неровен он в
отношениях с людьми, и эти отношения еще больше подчеркивают противоречивость
натуры Печорина.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
1.after fred (to spend) his holiday in italy he (to want) to learn italian.2.jill (to phone) dad at work before she ( to leave) for her trip.3.susan (to turn on) the radio after she (to wash) the dishes. 4.when he (to arrive) the match ( to start) 5.she (to watch) a video after the children (to go) to bed.6after eric (to make) breakfast he ( to phone) his friend.7.i be) very tired because i ( to write) three test papers.8.we (to eat) already when john (to come) home.9.when they (to get) to the airport they discovered they (to forget) their passports.10.when we ( to arrive) at the station the train (to leave) already.
1.After Fred ... (had spent) his holiday in Italy he ... ( wanted) to learn Italian.
2.Jill ... (had phoned) Dad at work before she ... ( left) for her trip.
3.Susan ... (to turn on) the radio after she ... (to wash) the dishes.
4.When he ... ( arrived) the match ... (had started)
5.She ... ( watched) a video after the children ... (had gone) to bed.
6After Eric ... (had made) breakfast he ... ( phoned) his friend.
7.I ...(was) very tired because I ... (had written) three test papers.
8.We ... (had already eaten) when John ... ( came) home.
9.When they ... (got) to the airport they discovered they ... (had forgotten) their passports.
10.When we ... ( arrived) at the station the train ... (had already left).