My grandmother knitted a scarf. The scarf is knitted by my grandmother.
The cat smashed the vase. The vase smashed by the cat
mom made a pie. A pie made by my mother.
Turkey made candy. Sweets made in Turkey.
I broke the computer. The computer was broken by me.
Regina broke the pallet. The palette is broken by Regina.
Tanya ate a samsa. Samsa eaten by Tanya.
Mom suggested a game. The game was suggested by my mother
Nastya cleaned the room. The room is cleaned by Nastya.
The window was broken by me. I broke the window.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
1. перепишите предложения, определите функцию окончания –s, переведите предложения на родной язык: 1. luria’s psychology concentrates on the development of mental capacities through learning. 2. psychology occupies a strategic position between natural and social sciences. 3. developmental psychologist studies changes in behaviour with age. 4. adults want stable jobs, saving accounts and insurance. 5. people’s characters are formed in different ways.
1. Психология Лурии концентрируется на развитии умственных посредством обучения.
2. Психология занимает стратегическое положение между естественными и общественными науками.
3. Психолог развития изучает изменения в поведении с возрастом.
4. Взрослые хотят стабильной работы, сберегательных счетов и страхования.
5. Народные персонажи формируются по-разному .
Объяснение:1. -s:
а) Luria's Possessive Case Притяжательный падеж;
б) capacities множественное число.
2. -s:
а) Psychology(it, 3-е лицо) occupies( occupy + is). 3-е лицо глагола to be;
б) sciences множественное число.
3. -s:
а) studies (правило 2.а));
б) changes ( множественное число).
4. -s:
а) Adults, jobs, accounts (множественное число) ;
5. -s:
а) People’s Possessive Case Притяжательный падеж;
б) ways (множественное число).