20.3 What is going to happen in these situations? Use the words in brackets.
1 There are a lot of black clouds in the sky. (rain) It's going to rain.
На небе много туч. Собирается пойти дождь.
2 It is 8.30. Tom is leaving his house. He has to be at work at 8.45, but the journey takes 30 minutes. (late) He is going to be late.
Сейчас 8.30. Том выходит из дома. Ему надо быть на работе в 8.45, но на дорогу до работы уходит 30 минут. Он опоздает.
3 There is a hole in the bottom of the boat. A lot of water is coming in through the hole. (sink) The boat is going to sink.
В днище лодки дыра. Через дыру поступает много воды. Лодка утонет.
4 Lucy and Chris are driving. There is very little petrol left in the tank. The nearest petrol station is a long way away. (run out) They are going to run out of petrol.
Люси и Крис едут на машине. В баке осталось мало бензина. До ближайшей АЗС далеко. У них закончится бензин.
Объяснение:
Конструкция to be going to + глагол используется, когда мы говорим о том, что должно произойти в ближайшем будущем. То есть, мы предполагаем, что случится, исходя из очевидных фактов в настоящем.
Nowadays, many teenagers complain about the number of exams they have to take and there are very few students who would (41) disagree with that point of view.
Parents and teachers tend to believe that developing (42) intelligence is essential for future success in work. Students are expected to become experts at maths, languages and science, as well as have good general (43) knowledge. However, recent studies have shown that it may be time to (44) rethink this belief.
It is now thought that developing (45) creativity may be just as important as academic success. Being allowed to develop your (46) artistic side can have many benefits, especially for teenagers. For example, activities like dance or drama can help young people develop their social skills because they learn to work in teams and become more (47) sensitive to the people around them. It can also help develop awareness of space as well as helping you keep fit, in case of dance. Other activities like painting or playing a (48) musical instrument can help people express themselves better so it can help develop communication skills.
Apart from the obvious (49) pleasure that creative activities can bring, it also seems that they can even have benefits later in life. Many (50) employers now want more
than just good qualifications. They want workers who are confident and with good social skills.
Объяснение:
Необходимость быть креативнымСегодня многие подростки жалуются на количество экзаменов, которое им приходится сдавать, и очень немногие студенты (41) не согласятся с этой точкой зрения.
Родители и учителя обычно считают, что развитие (42) умственных необходимо для успеха на работе в будущем. Ожидается, что студенты станут экспертами в математике, языках и естественных науках, а еще будут иметь хорошие общие (43) знания. Однако недавние исследования показали, что возможно настало время (44) переосмыслить это убеждение.
Теперь считается, что развитие (45) творчества может быть столь же важным, как и академический успех. Возможность развивать свою (46) артистическую сторону может дать много преимуществ, особенно подросткам. Например, занятия вроде танцев и театрального мастерства могут молодым людям развить свои социальные навыки, потому что они учатся работать в командах и становятся более (47) чуткими к другим. Это также может развить чувство пространства, а еще оставаться в форме в случае с танцами. Другие занятия, например живопись или игра на (48) музыкальном инструменте могут людям выразить себя еще лучше, так что это с развитием навыков коммуникации.
Кроме очевидного (49) удовольствия, которое могут принести занятия искусством, также кажется, что они могут принести выгоду в будущей жизни. Множество (50) работодателей теперь хотят большего, чем просто хорошая квалификация. Им нужны работники, которые уверены в себе и обладают хорошими социальными навыками.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
с английским. 1. Выбери форму глагола, соответствующую каждому во предложению. 1.do 2.are 3.have 4.will 5.am 6. does 7. has 8. did 9.was 10.is 11. had 12.were 1. they leaving for the USA next week? 2. What time you be back tonight? 3. What you doing when your computer stopped? 4. Where you spend your last holiday? 5. How long they been selling software? 6. You weren`t listening, you? 7. How many tennis courts there be in this leisure center? 8. it foggy the other day? 9. he published his book by the end of the year? 10. you be having an English lesson at 2 o`clock? 11. How many people you invited to the party? 12. Who seen my gloves? 13. you surprised when you met him? 14. he speaking on the phone when you entered? 15. What she do when we arrived? 16. the film started when you got to the cinema? 17. When the letters be posted? 18. How long they been discussing this matter? 19. You are not angry with us, you? 20. How much money you spent on clothes this month?
ответ
1 Are
2 Will
3 were
4 did
5 have
6 were
7 will
8 Was
9 Has
10 Will
11 have
12 has
13 Were
14 Was
15 did
16 Had
17 will
18 have
19 are
20 have
Объяснение: