1) nick can ride a bike but he doesn*t like to ride a bike.
2) but she doesn*t like to swim in swimming pool.
3) but she doesn*t like to dance.
В издании представлен анализ проблемы детского, подросткового и семейного насилия в сфере межличностного общения со сверстниками и взрослыми, механизмы влияния экранного насилия на сферу отношений в семье. Автором представлен анализ отношения несовершеннолетней аудитории к экранному насилию, изменений в поведении, развитии подростков, происходящих под воздействием насилия на экране и в реальной жизни. Научно-популярное издание направлено на оказание родителям в семейном воспитании детей и подростков, испытывающих негативное влияние экранного насилия, умения решать возникающие семейные проблемы ненасильственными методами, проявляя взаимное уважение и доверие. В издании представлены методические рекомендации для родителей, подборка материалов для проведения бесед с подростками; нормативно-правовые документы, касающиеся доступа несовершеннолетней аудитории к произведениям медиакультуры, содержащим насилие и жестокость. Также в издании раскрыты реабилитационные и релаксационные возможностей медиаобразования (специального направления в педагогике, выступающего за изучение школьникам и студентами средств массовой коммуникации), которые можно успешно применять в процессе семейного воспитания подростков. В приложение вынесены: текст Федерального Закона «О защите детей от информации, причиняющей вред их здоровью и развитию», мысли известных людей о семье, родителях, воспитании детей; рекомендации для родителей; словарь основных терминов медиаобразования, примерные темы и вопросы для обсуждения фильмов с подростками и т.д
The publication presents an analysis of the problem of child, adolescent and family violence in the sphere of interpersonal communication with peers and adults, the mechanisms of the influence of screen violence on the sphere of family relations. The author presents an analysis of the attitude of a minor audience to screen violence, changes in behavior, development of adolescents that occur under the influence of violence on the screen and in real life. The popular scientific publication is aimed at helping parents in the family education of children and adolescents experiencing the negative impact of screen violence, the ability to solve emerging family problems by non-violent methods, showing mutual respect and trust. The publication contains guidelines for parents, a selection of materials for conducting conversations with adolescents; normative and legal documents concerning the access of minors to the media culture works containing violence and cruelty. The publication also discloses the rehabilitation and relaxation possibilities of media education (a special direction in pedagogy, advocating the study of mass communication for schoolchildren and students), which can be successfully applied in the process of family education of adolescents. The appendix contains: the text of the Federal Law "On the Protection of Children from Information Harmful to Their Health and Development", the thoughts of famous people about the family, parents, raising children; recommendations for parents; a dictionary of basic terms in media education, sample topics and questions for discussing films with teenagers, etc.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Докончи предложения по образцу.the children can jump , but they don*t like to jump.1)nick can ride a bike, )my mother can swim in the swimming pool, )little polly can dance,
1)nick can ride a bike, but he doesn*t like to ride a bike.
2)my mother can swim in the swimming pool,but she doesn*t like to swim in the swimming pool.
3)little polly can dance, but she doesn*t like to dance.
1) ник умеет кататься на велосипеде, но он не любит кататься на велосипеде.
2) моя мама умеет плавать в бассейне, но она не любит плавать в бассейне.
3) маленькая полли умеет танцевать, но она не любит танцевать.