Витальевна
?>

выписать придаточные предложения: The early railway builders laid wooden stringers lengthwise, fastening straps of iron on top of the stringers to serve as rails. The practice of laying wooden stringers soon gave way to iron rails which did not prove satisfactory, as they were subject to buckling and warping1 and wore out rapidly. Steel rails were first rolled in England in 1856. From that date they rapidly became the standard type. In England and in the USA rails vary in weight from 50 to 152 pounds per running yard, 2 the average being about 94 pounds per yard. Increasing size of locomotives and trains and greater speed of train movement in both freight and passenger service have made necessary an increasing of rails weights. The standard length of a single rail in America is 39 feet, 60 foot rail is common in Europe. The use of longer rail is advantageous in maintenance work. On modern development in the upkeep of the permanent way is the use of welding process. Most railway travellers are fairly familiar with the crossings or forks of the permanent way where one track diverges from another. These rail crossings wear away fairly rapidly. They are costly to make and also to maintain. In order to reduce the expense in maintaining these joints and crossings, welding processes are now being used, so that new metal can be welded on the worn parts of the crossings in such a way as to build up the rails to their original form

Английский язык

Ответы

benonika
Форма неопределённого артикля   a (an)
     Артикль  a  употребляется перед существительными, которые начинаются с согласного звука (a cup, a dog), а  an – перед существительными, которые начинаются с гласного  (an apple, an egg). Но есть исключения - an hour, a year, a yoghurt .  
       Обычно  артикль ставится перед существительными (отвечает на вопрос кто? что?), но если у существительного есть определение (отв. на вопрос какой? какая? какие?), то артикль ставится перед ним.     a table       стол  (существительное)        
a big table   большой стол  (определение + существ.)       Неопределённый артикль употребляется, когда речь идет о каком-либо предмете, любой вещи.     
Give me a pen.   -  Дайте мне ручку.  (любую, какую-небудь) 
        Используйте  артикль a   либо   an    когда вы первый раз говорите  о чём-либо, о ком-либо, а артикль  the   используйте, когда говорите об этом снова.               
Look, this is a cat. The cat is big and fat.
Dmitriy2211104
Форма неопределённого артикля   a (an)
     Артикль  a  употребляется перед существительными, которые начинаются с согласного звука (a cup, a dog), а  an – перед существительными, которые начинаются с гласного  (an apple, an egg). Но есть исключения - an hour, a year, a yoghurt .  
       Обычно  артикль ставится перед существительными (отвечает на вопрос кто? что?), но если у существительного есть определение (отв. на вопрос какой? какая? какие?), то артикль ставится перед ним.     a table       стол  (существительное)        
a big table   большой стол  (определение + существ.)       Неопределённый артикль употребляется, когда речь идет о каком-либо предмете, любой вещи.     
Give me a pen.   -  Дайте мне ручку.  (любую, какую-небудь) 
        Используйте  артикль a   либо   an    когда вы первый раз говорите  о чём-либо, о ком-либо, а артикль  the   используйте, когда говорите об этом снова.               
Look, this is a cat. The cat is big and fat.

Ответить на вопрос

Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:

выписать придаточные предложения: The early railway builders laid wooden stringers lengthwise, fastening straps of iron on top of the stringers to serve as rails. The practice of laying wooden stringers soon gave way to iron rails which did not prove satisfactory, as they were subject to buckling and warping1 and wore out rapidly. Steel rails were first rolled in England in 1856. From that date they rapidly became the standard type. In England and in the USA rails vary in weight from 50 to 152 pounds per running yard, 2 the average being about 94 pounds per yard. Increasing size of locomotives and trains and greater speed of train movement in both freight and passenger service have made necessary an increasing of rails weights. The standard length of a single rail in America is 39 feet, 60 foot rail is common in Europe. The use of longer rail is advantageous in maintenance work. On modern development in the upkeep of the permanent way is the use of welding process. Most railway travellers are fairly familiar with the crossings or forks of the permanent way where one track diverges from another. These rail crossings wear away fairly rapidly. They are costly to make and also to maintain. In order to reduce the expense in maintaining these joints and crossings, welding processes are now being used, so that new metal can be welded on the worn parts of the crossings in such a way as to build up the rails to their original form
Ваше имя (никнейм)*
Email*
Комментарий*

Популярные вопросы в разделе

natalya2321
Letajushaya362
M10M11M12
npdialog66
mtcover
warlordkolomna
starh
iservice38
Arsen-araqelyan20164
frame45
Дубровская571
Алексеевич949
ok-49566
tata-novik
utburt