Evaluation Only. Created with Aspose Words, Copyright 2003-2018 Aspose Pty Ltd.
Tasks for the Summative Assessment for the term 2
Learner's code
READING
Task. Read the text.
An Inspiring friendship story
Once a deer, a crow, a mouse and a turtle were great friends.
One day the deer went out to gráze. He was caught in a hunter net. In the
evening the deer did not return to his friends,
The mouse said to the crow, 'Fly over the trees and find the deer.'
The crow came back after half an hour. He said, 'Our friend, the deer is in
the hunter's net. What shall we do'? said the mouse and the turtle.
'I will take mouse on my back,' said the crow. He will bite through the net
and set the deer free!
"And I will walk to the deer, said the turtle. The crow took the mouse on his
back and flew with him to the deer.
The mouse bit through the net. The deer was free. The turtle got friends
were all very happy together.
Read the text again and write next to the sentences True/False according to
the text.
1).A crow and a mouse were friends.
2). The deer was caught in a hunter net but he came back to his friends.
3).The crow flew away with the deer.
4). The crow takes the tortoise to his back.
5).At the end they were happy.
Total (5)
WRITING
Task. Complete the sentences using appropriate form of the adjectives.
1). My house is
2). This box is
3). Your dog runs
4). My house is
5). This is
than hers. (large)
than the one I lost. (small)
_than Jim's dog, (fast)
one in our neighborhood. (large)
box I've ever seen. (small)
Total (5) Writing
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Контрольный тест – Conditional I.Write the first conditional. 1. If he (come) late, we(miss) the bus. 2. If it (be) sunny tomorrow, we (go) to the picnic. 3. You (see) a doctor, if you(not/ feel) well. 4. If you (study) hard, you (pass) the exam. 5. She(lose)the work, if she (not/ work) hard. II. Write the second conditional. 1. If I (see) a ghost in my room, I ( not/be) afraid to catch it. 2. If I (have) time, I(visit my) friends. 3. If I (live) in France, I (speak)French well. 4. I (buy)that bag if it(be) cheaper. III Write the zero conditional. IV Complete the following sentences. ( Придумайте 3 разные концовки к каждому предложению) 1. If I were rich, 2. If I lived in London, 3. If I were a big boss in a petrol company, 4. If you , you would fail your exam. 5. If you , you would be fired.
Переночевав в гостинице в Гуаякиле, мы сели к агенту в машину и поехали на судно в Пуэрто Боливар. Доехали вопреки ожиданиям быстро, примерно за 3-4 часа. Погода была пасмурная и даже не смотря на то, что мы находимся недалеко от экватора, было прохладно. Почти все время, пока мы ехали, по обе стороны дороги были банановые плантации, но все равно в голове не укладывается: эти бананы грузят на суда в нескольких портах Эквадора десятками тысяч тонн каждый день, круглый год. Это ж несчастные бананы должны расти быстрее чем грибы.
Дороги.
Дороги в Эквадоре практически идеальные, хотя населенные пункты выглядят очень бедно. На дорогах много интересных машин, например очень много грузовиков - древних Фордов, которые я никогда раньше не видел. А еще несколько раз на глаза попадались старенькие Жигули :) А еще если кого-то обгоняешь и есть встречная машина, она обязательно включает фары. На больших машинах - грузовиках и автобусах, обязательно красуется местный тюнинг: машины разукрашенные, либо в наклейках, и обязательно везде огромное множество светодиодов, как будто новогодние елки едут и переливаются всеми цветами.
Объяснение: