Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
3. Переведите на английский a) Кислотные дожди, снег с дождем, полярные регионы , пожертвование, пустыня, леса, заболоченные территории, тропические леса, быть в опасности, окружающая среда, кислород, загрязненные облака, оседать(приземляться), вредный, выбрасывать(выделять); сажать цветы, лопата, лейка, молоток и гвозди, строить скворечники. b) С одной стороны; важная роль, виды животных, находящихся под угрозой исчезновения; в дополнение; более того; с другой стороны; определенные недостатки; аргументы за и против; подводя итоги; однако.
Yes, he does. Jim likes his school.
2.Is he happy? Why? / Why not?
He is happy because he made two new friends.
3.How many lessons did Jim and his classmates have on Thursday?
They had five lessons.
4.What did he do during the breaks between classes?
He answered his classmates' questions about his school in Britain.
5.What did his classmates do after classes?
After classes his classmates explained the Nature Studies homework to him.
6.Does Jim want to be a good student in his new school?
Yes, he does. He hopes that he will get only good and excellent marks in his new school.