shmidt
?>

TheRailwayStationHere we are at the station from which Frieda and Jan are going to Switzerland. None of the students are here yet, so we can look round the station and watch the busy life that is going on. There are a lot of platforms (seventeen of them) from which trains come in and go out. Frieda’s train goes from platform 2 so let us walk in that direction. There’s the booking office where you can buy a ticket for your journey. Let’s listen to that man buying a ticket.MAN: I want a ticket to Brighton, please, second-class.BOOKING CLERK: Single or return? MAN: Return, please.BOOKING CLERK: Second return, Brighton; fifteen shillings, please. (The man gives him a pound note.) Five shillings change, thank you.MAN: Could you tell me what time the next train goes?BOOKING CLERK: 8.55, platform 12. If you hurry you’ll just catch it.MAN: Thanks. (He hurries away.)We’ll have a look at the waiting-room and see if Jan and Frieda or the other students are there. No, they’ve not come yet. We’ll walk to the bookstall and get a morning paper.The porters are very busy carrying luggage to the train or pushing it on their trucks. They are taking those trunks and suitcases to the luggage van. Look at the labels on them—PARIS, BERNE, BRUSSELS. Quite a lot of people are going abroad for Christmas. There’s a through train to Paris; it’s due out at 8.50; the signals are already down. Those porters will have to hurry to get that luggage in the luggage van before it starts.Here’s a train that has just come in, with crowds of people getting off it. It has had a long journey. Those are sleeping-cars in the front of the train. There are some soldiers coming home for Christmas, and looking very happy. Those sailors on the other platform don’t look so happy; they are going on that other train to join their ship at Chatham. They won’t be home for Christmas. It’s a stopping train, not an express; it stops at five or six stations before it gets to Chatham.That man is the station-master. There’s his office next to the booking-office. There aren’t many people in the restaurant, just a few having breakfast, but there are rather more people getting “light refreshments”. Can you see them? They are drinking cups of tea or coffee, eating sandwiches, buns or biscuits. What’s that woman saying to the man at the left-luggage office?MAN: Yes, madam?WOMAN: I want to leave some luggage here until this afternoon; is that all right?MAN: Oh, yes, madam, that will be quite all right. Is it just one bag?WOMAN: No, there are these two suitcases and this trunk. My husband will call for them with his car this afternoon.MAN: Very well, madam. What name, please?WOMAN: Mrs. Macpherson.MAN: Right. Here’s the ticket. That will be one and sixpence, please. (She gives him two shillings.) Sixpence change, thank you.WOMAN: Thank you.Here’s Frieda’s train coming slowly into the platform. I think we had better get platform tickets; the ticket-collector won’t let us go on to the platform without a ticket. Ah! There’s Frieda and there are Jan and the other students—all except Hob. Let’sjointhem.

Английский язык

Ответы

ibombenkova

Объяснение:

(1) А в чем самая большая цель жизни? (2) Я думаю: увеличивать добро в окружающем нас. (3) А добро – это прежде всего счастье всех людей. (4) Оно слагается из многого, и каждый раз жизнь ставит перед человеком задачу, которую нужно уметь решать. (5) Можно и в мелочи сделать добро человеку, можно и о крупном думать, но мелочь и крупное нельзя разделять. (6) Многое, как я уже говорил, начинается с мелочей, зарождается в детстве и в близком.

(7) Ребенок любит свою мать и своего отца, братьев и сестер, свою семью, свой дом. (8) Постепенно расширяясь, его привязанности распространяются на школу, село, город, всю страну. (9) А это уже совсем большое и глубокое чувство, хотя и на этом нельзя останавливаться и надо любить в человеке человека. (10) Надо быть патриотом, а не националистом. (11) Нет необходимости ненавидеть каждую чужую семью, потому что любишь свою. (12) Нет необходимости ненавидеть другие народы, потому что ты патриот. (13) Между патриотизмом и национализмом глубокое различие. (14) В первом – любовь к своей стране, во втором – ненависть ко всем другим.

(15) Большая цель добра начинается с малого – с желания добра своим близким, но, расширяясь, она захватывает все более широкий круг вопросов.

(16) Это как круги на воде. (17) Но круги на воде, расширяясь, становятся все слабее. (18) Любовь же и дружба, разрастаясь и распространяясь на многое, обретают новые силы, становятся все выше, а человек, их центр, мудрее.

А1. Какова основная мысль текста?

1) Любовь маленького ребенка к матери, отцу, бабушке, дедушке, если она не одухотворена творением добра, превращается в эгоистическое чувство.

2) В детстве человек должен пройти эмоциональную школу – школу воспитания добрых чувств.

3) Надо любить в человеке человека.

4) Самая большая цель жизни – увеличивать добро в окружающем нас.

А2. В каком предложении текста наиболее полно отражена основная мысль?

А3. К какому стилю и типу речи относится текст?

1) Художественный стиль; рассуждение;

2) публицистический стиль; рассуждение;

3) художественный стиль; описание с элементами рассуждения;

4) публицистический стиль; описание с элементами рассуждения.

А4. Какое из предложений связано с предыдущим при вводного предложения?

А5. Какое значение имеет слово задача в прочитанном тексте (предложение 4)?

1) Упражнение, которое выполняется посредством умозаключения, вычисления;

2) сложный вопрос, проблема, требующие исследования;

3) что-то трудновыполнимое, сложное;

4) то, что требует исполнения, разрешения.

1) Любовь;

2) распространяясь;

3) многое;

4) обретают.

1) Параллелизм;

2) риторическое обращение;

3) метафора;

4) плеоназм.

В1. Выпишите из предложения 14 антонимы.

В2. Из предложений 1–5 выпишите слово с чередующейся безударной гласной в корне.

В3. Из предложений 16–18 выпишите слово(а), правописание приставки в котором(ых) определяется правилом: «На конце приставки пишется -с, если после нее следует буква, обозначающая глухой согласный».

В4. Из предложений 7–9 выпишите слово, в котором правописание -нн- определяется правилом: «В наречиях на -о (-е) пишется столько же н, сколько в прилагательных, от которых они образованы».

В5. В приведенном ниже предложении из прочитанного текста пронумерованы все запятые. Выпишите цифры, обозначающие запятые при обособленном обстоятельстве.

Ребенок любит свою мать и своего отца,(1) братьев и сестер,(2) свою семью,(3) свой дом. Постепенно расширяясь, (4) его привязанности распространяются на школу,(5) село,(6) город,(7) всю страну.

В6. В приведенном ниже предложении из прочитанного текста пронумерованы все запятые. Выпишите цифры, обозначающие запятые между частями сложносочиненного предложения.

Любовь же и дружба,(1) разрастаясь и распространяясь на многое,(2) обретают новые силы,(3) становятся все выше,(4) а человек,(5) их центр,(6) мудрее.

Никита227

1. Здоровое тело функционирует при постоянной температуре 37 ° C. Но это может измениться во время болезни, так как реакция организма может вызвать повышение температуры. 2. В лихорадочном состоянии, например, кожа становится горячей и покрасневшей, и появляется обильное потоотделение, когда тело пытается восстановить нормальную температуру.

3. Таким образом, измерение температуры тела дает полезную информацию о состоянии здоровья. Ранее это делалось с клинического термометра, но в настоящее время вместо него используется одноразовая термочувствительная полоска (Temp Dot). 5. Он помещается под язык и меняет цвет, чтобы точно указывать температуру тела. 6. В каждой практике должно быть что-то, поскольку повышенная температура может возникать при некоторых состояниях, таких как острый абсцесс, и некоторые процедуры не следует проводить, если пациент плохо себя чувствует.

Объяснение:Это дословно тут есть неточности. Но я старался.

Ответить на вопрос

Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:

TheRailwayStationHere we are at the station from which Frieda and Jan are going to Switzerland. None of the students are here yet, so we can look round the station and watch the busy life that is going on. There are a lot of platforms (seventeen of them) from which trains come in and go out. Frieda’s train goes from platform 2 so let us walk in that direction. There’s the booking office where you can buy a ticket for your journey. Let’s listen to that man buying a ticket.MAN: I want a ticket to Brighton, please, second-class.BOOKING CLERK: Single or return? MAN: Return, please.BOOKING CLERK: Second return, Brighton; fifteen shillings, please. (The man gives him a pound note.) Five shillings change, thank you.MAN: Could you tell me what time the next train goes?BOOKING CLERK: 8.55, platform 12. If you hurry you’ll just catch it.MAN: Thanks. (He hurries away.)We’ll have a look at the waiting-room and see if Jan and Frieda or the other students are there. No, they’ve not come yet. We’ll walk to the bookstall and get a morning paper.The porters are very busy carrying luggage to the train or pushing it on their trucks. They are taking those trunks and suitcases to the luggage van. Look at the labels on them—PARIS, BERNE, BRUSSELS. Quite a lot of people are going abroad for Christmas. There’s a through train to Paris; it’s due out at 8.50; the signals are already down. Those porters will have to hurry to get that luggage in the luggage van before it starts.Here’s a train that has just come in, with crowds of people getting off it. It has had a long journey. Those are sleeping-cars in the front of the train. There are some soldiers coming home for Christmas, and looking very happy. Those sailors on the other platform don’t look so happy; they are going on that other train to join their ship at Chatham. They won’t be home for Christmas. It’s a stopping train, not an express; it stops at five or six stations before it gets to Chatham.That man is the station-master. There’s his office next to the booking-office. There aren’t many people in the restaurant, just a few having breakfast, but there are rather more people getting “light refreshments”. Can you see them? They are drinking cups of tea or coffee, eating sandwiches, buns or biscuits. What’s that woman saying to the man at the left-luggage office?MAN: Yes, madam?WOMAN: I want to leave some luggage here until this afternoon; is that all right?MAN: Oh, yes, madam, that will be quite all right. Is it just one bag?WOMAN: No, there are these two suitcases and this trunk. My husband will call for them with his car this afternoon.MAN: Very well, madam. What name, please?WOMAN: Mrs. Macpherson.MAN: Right. Here’s the ticket. That will be one and sixpence, please. (She gives him two shillings.) Sixpence change, thank you.WOMAN: Thank you.Here’s Frieda’s train coming slowly into the platform. I think we had better get platform tickets; the ticket-collector won’t let us go on to the platform without a ticket. Ah! There’s Frieda and there are Jan and the other students—all except Hob. Let’sjointhem.
Ваше имя (никнейм)*
Email*
Комментарий*

Популярные вопросы в разделе

Ильдар-Кугай
veronikagrabovskaya
ledlenta751
mmi15
Никита227
ecogoi
ПетросовичЗаславский
Tsibrova
egorstebenev6
Yekaterina358
lebedevevgen
ryazantseva
alexk13
osandulyak
serkinn69