Lenin Street is one of the oldest in the city and the longest pedestrian in Belarus. The length of the "Mogilev Broadway" is 1.5 km. Interestingly, the pedestrian part of the street Lenin - from Slava Square to the Square of the 40th anniversary of the Victory - just meters the historic part of town.
This street is known from the XVI century and was then called the Windmill - in honor of the Wind gate of the defensive shaft. Later - Bolshaya Sadovaya, Engineering and now - Lenin.
Most of the houses on both sides of the pedestrian part of Leninskaya Street are monuments of history, residential and civil architecture of the 18-20th centuries. On it is the palace of Stanislaw Bogusz-Sestrentsevich, the first Mogilev archbishop. True, the building is now unlikely to look like a palace - it houses the rhythmic gymnastics hall of the SDYUSHOR "Bagima".
Kept at the Lenin Mogilev gymnasium building, which studied the future publishers encyclopedic lexicon brothers Alexander and Ignatiy Granat, the first president of the Senate Hawaii Nikolai Sudzilovsky and mathematician, geographer, geophysicist, astronomer, explorer Otto Schmidt North. Now the alma mater of famous scientists is the shopping center "Alisa".
On Leninskaya is also located Zvezdnaya Square with a sculpture of the Starship in the center. By the way, before there were the sundial, but now Stargazer Telescope is their gnomon ( "hour hand"). Around - chairs with signs of the zodiac and tiles "stars" with the names of honorable citizens of Mogilev.
Объяснение:
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
тільки зробіть це завдання
School knowledge within grades 9 is important. All citizens of the country are required by law to receive such an initial education. And for whom and for what do people study in the future? First of all, to feel comfortable in any society. A poorly educated person can be quite self-confident and have the skills necessary for sufficient earnings, but it will be difficult for him to "break through" into certain social strata. There is an opinion that since many rich people did not have a higher education, but at the same time achieved incredible success, then others do not need education. Indeed, many world-famous billionaires did not graduate from universities, but do not forget that these people were not illiterate ignoramuses and were engaged in self-education all their lives.
Education is not an exact encyclopedic knowledge in all fields of science. It is rather general knowledge and a great desire to develop and learn new things. So why are they needed? Education allows you to see the world from different sides without restrictions. It makes life bright, as saturated as possible. A person easily separates the real from the imposed, communicates with interesting people. The importance of school education The first stage of obtaining basic knowledge is secondary education. So is it necessary to study well and why? It is at school that teachers give the skills of writing, reading, drawing, physical education and expanded thinking. The future of the child, his craving for education depends on how the study and general assimilation of knowledge will take place. The foundation school: several important tasks have been solved in it for 9-11 years:
General study of the fundamental humanities, physical-mathematical and natural sciences. Getting the life, historical, social experience accumulated throughout civilization. Education of patriotism and culture of behavior, understanding of the basics of art, concepts of religious and family beliefs. Strengthening of health, including mental, motivation for further education. Ideally, this is how it should be. In practice, there are enough disagreements between teachers, parents and schoolchildren. Many do not see the point in studying some subjects, do not consider them useful for later life. At the same time, modern pedagogy says that, even if specific knowledge is not useful, they provide additional skills necessary in life. For example, history teaches life experience, mathematics — logic, physics - good orientation in everyday matters.
Объяснение:
Школьные знания в пределах 9 классов важны. Получить такое первоначальное образование обязаны все граждане страны по закону. А для кого и ради чего люди учатся в дальнейшем? В первую очередь, чтобы комфортно чувствовать себя в любом обществе. Малообразованный человек может быть достаточно самоуверен и иметь необходимые для достаточных заработков навыки, но «пробиться» в определенные общественные слои ему будет сложно. Существует мнение, что раз многие богатые люди не имели высшего образования, но при этом добились невероятных успехов, то и другим образование не нужно. Действительно, многие известные всему миру миллиардеры не заканчивали вузов, но не стоит забывать, что эти люди не были малограмотными невеждами и всю жизнь занимались самообразованием.
Образованность — это не точные энциклопедические знания во всех областях науки. Это скорее общие познания и огромное желание развиваться и узнавать новое. Так зачем же они нужны? Образованность позволяет видеть мир с разных сторон без ограничений. Она делает жизнь яркой, максимально насыщенной. Человек с легкостью отделяет действительное от навязанного, общается с интересными людьми. Важность школьного образования Первый этап получения базовых знаний — среднее образование. Так нужно ли хорошо учиться и зачем? Именно в школе учителя дают навыки письма, чтения, рисования, физической культуры и развернутого мышления. От того, как будет проходить учеба и общее усвоение знаний, зависит будущее ребенка, его тяга к образованию. Школа — фундамент: в ней на протяжении 9−11 лет решается несколько важных задач:
Общее изучение основополагающих гуманитарных, физико-математических и естественных наук. Получение жизненного, исторического, социального опыта, накопленного на протяжении цивилизации. Воспитание патриотизма и культуры поведения, понимание основ искусства, понятия о религиозных и семейных убеждениях. Укрепление здоровья, в том числе и психического, мотивация к дальнейшему обучению. В идеале все так и должно быть. На практике существует достаточно разногласий между учителями, родителями и школьниками. Многие не видят смысла в изучении некоторых предметов, не считают их полезными для дальнейшей жизни. При этом современная педагогика говорит о том, что, даже если конкретные знания и не пригодятся, они дают необходимые в жизни дополнительные навыки. Например, история учит жизненному опыту, математика — логике, физика — хорошей ориентации в бытовых вопросах.