Task 1.
Bagpipe [ˈbægˌpaɪp] - волынка
Balalaika [ˌbæləˈlaɪkə ]- балалайка
Bassoon [bəˈsuːn] - фагот
Baton [bəˈtɑn] - дирижерская палочка
Bow [ˈbæʊ] - смычок
Cello [ˈtʃeloʊ] - виолончель
Chamber music [ˈtʃeɪmbər ˈmjuːzɪk] - камерная музыка
Clarinet [ˌklerəˈnet ]- кларнет
Classical music [ˈklæsɪkəl ˈmjuːzɪk] - классическая музыка
Composer [kəmˈpoʊzər] - композитор
Concert [ˈkɑnsərt] - концерт
Conductor [kənˈdəktər]- дирижер
Cymbals [ˈsɪmbəlz] - тарелки
Double bass, contrabass [ˈdəbəl ˈbæs, ˈkɑntrəˌbeɪs]- контрабас
Drum [ˈdrəm]- барабан
Drum sticks [ˈdrəm ˈstɪks] - барабанные палочки
Task 3.
Aisha: John, what are you doing?
John: I am drawing a space shuttle.
Aisha: Wow! I want to draw a space shuttle too. What do I need?
John: You need a piece of paper
and some crayons.
need-необходимость
paper-бумага
crayons-мелки
space shuttle-космический шатл
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Write the words into the correct order usingstandard rules for the adverbs of frequencyUse full stops at the end of the sentences1. the teachers / late / are/ neverubs/ to / the / never / goes3. sometimes /drink / milk/ they