М.Ю. Лермонтов "Бородино", выразительные средства:
Метафоры: Да, были люди в наше время/ плохая им досталась доля: немногие вернулись с поля.../ есть разгуляться где на воле/ у наших ушки на макушке/ и думал: угощу я друга/ уж мы пойдем ломить стеною, уж постоим мы головою за Родину свою/ пора добраться до картечи/ И только небо засветилось/ Полковник наш рожден был хватом/ сражен булатом, он спит в земле сырой/ И до конца стоять/ Вот затрещали барабаны, и отступили бусурманы.
Эпитеты: леса синие верхушки/ грозной сечи/ кивер избитый/ дым летучий/ русский бой удалый/ Могучее, лихое племя.
Сравнения: Французы двинулись, как тучи/ Носились знамена, как тени/ Земля тряслась — как наши груди/ залпы тысячи орудий слились в протяжный вой.
Олицерворения: ночная пала тень/ Звучал булат, картечь визжала.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Look at the picture and say what book by a famous English writer it illustrates. Describe the picture using the plan. 1.What the hero is doing 2.What he has already done 3. When he did it 4. What he will do soon
I have a lot of friends. My close friends are my classmates. They are Sasha and Ruslan. My friends are easy-going.
Alexeev Sasha is from Moscow. He is 11. He likes boxing, but he also likes football too. He studies well.
Ruslan is from Moscow. He is quite well at school too. He goes in for sport. Ruslan plays hockey.
My friends are very honest, understanding and kind. We spend a lot of time together. Me like to watch videos or listen to music. We also play computer games.I think it is fine when you have friends. We understand and help each otherin difficult situation.