Less2014
?>

I. перепишите следующие предложения. определите по грамматическим признакам, какой частью речи является слово, оформленное окончанием -s, и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно: а) показателем 3-го лица единственного числа в present indefinite; б) признаком множественного числа имени существительного; в) показателем притяжательного падежа имени существительного. переведите предложения на язык. 1. ann is fond of reading. she prefers to read different detective stories. 2. nick’s daughter and son study at school. they are good pupils. 3. the capitol rises 160 metres and it is empty inside. ii. перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на язык определений, выраженных именами существительными. 1. have you got any laboratory experience? 2. his great-grandfather was one of the leaders of the partisan movement during the world war. 3. he passed his graduation examinations with excellent marks. iii. перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, и переведите их на язык. 1. the harder you work, the better are the results. 2. the baltic sea is not so warm as the black sea. 3. he was one of the more brilliant people in this city. iv. перепишите и письменно переведите следующие предложения, обращая особое внимание на перевод неопределенных местоимений и наречий. 1. one can’t learn a foreign language in some days. 2. they moved to another town, they don’t know anybody there. 3. when will you be at home? – come at any time, i am always at home. v. перепишите данные ниже предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на язык. 1. moscow has a modern underground system famous for its marble-walled stations. 2. in 1932 young boys and girls came to the wild forest and worked side by side with many civilians, recruited, migrators and imprisoners of stalin’s camps. 3. the east end grew with the spread of industries to the east of the city.

Английский язык

Ответы

lider-mpl550
He hates travelling by himself. i planted these flowers myself. jane cooked dinner all by herself. help yourself to coffee and biscuits, girls. did someone give this book to you? – no, i have bought it myself . don’t disturb steve. he wants to be by himself for a while. it was nice to meet you, jude. take care of yourself . my little son already dresses himself though he is only three. music - musician (музыкант) sail - sailor (моряк) camera - cameraman (оператор ) architecture - architect (архитектор ) science - scientist (ученый) dance - dancer (танцор)
ramzaev09
Three spring months from the first beams of march, plentiful snowmelt of april, before joyful awakening of the nature of may. during this time the nature is in time will be cleared of languid snow fetters, the earth becomes impregnated with moisture and washes a fresh rain, and all animal and flora prepares for the period of growth and blossoming. three summer months: the june accruing heat, storm hot july and fruitful august. from the very beginning of summer the nature will be poured by juice, days will increase to the solstice, then hot june will stand on the severe hind legs, and warm and friendly august will succeed then, will award for patience and work with a ripe harvest. three autumn months: tender september, rainy october and cold november. the nature prepares for continuous rest. and if the early autumn still friendly amuses with tender beams of indian summer, fascinates by beauty of gold paints, then from the second half of fall weather considerably spoils and the sky drags on a gray veil of drizzles. three long winter months: snow december, frosty solar january and angry blizzards february. the winter nature is shipped in a sweet dream, having reliably taken cover under a white cover of fluffy snow. in one days a frost, the silence and grace which is occasionally broken only by a branch crunch in the wood, and in others a snow blizzard with cold howl of wind.-три весенних месяца от первых лучей марта, обильного снеготаяния апреля, до радостного пробуждения природы мая. за это время природа успевает очистится от томных снежных оков, земля пропитывается влагой и умывается свежим дождем, а весь животный и растительный мир готовится к периоду роста и цветения. три летних месяца: нарастающий теплом июнь, грозовой жаркий июль и плодоносный август. с самого начала лета природа будет наливаться соками, дни будут увеличиваться до самого солнцестояния, затем знойный июнь покажет свой суровый характер, а потом на смену придет теплый и дружелюбный август, наградит за терпение и труд спелым урожаем. три осенних месяца: ласковый сентябрь, дождливый октябрь и холодный ноябрь. природа готовится к длительному отдыху. и если начало осени еще дружелюбно тешит ласковыми лучами бабьего лета, очаровывает красотой золотых красок, то со второй половины осени погода значительно портится и небо затягивается серой пеленой моросящих дождей. три долгих зимних месяца: снежный декабрь, морозный солнечный январь и сердитый метелями февраль. зимняя природа погружена в сладкий сон, надежно укрывшись под белым покрывалом пушистого снега. в одни дни мороз, тишина и благодать, изредка нарушаемая лишь хрустом ветки в лесу, а в другие снежная вьюга с холодным завыванием ветра.

Ответить на вопрос

Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:

I. перепишите следующие предложения. определите по грамматическим признакам, какой частью речи является слово, оформленное окончанием -s, и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно: а) показателем 3-го лица единственного числа в present indefinite; б) признаком множественного числа имени существительного; в) показателем притяжательного падежа имени существительного. переведите предложения на язык. 1. ann is fond of reading. she prefers to read different detective stories. 2. nick’s daughter and son study at school. they are good pupils. 3. the capitol rises 160 metres and it is empty inside. ii. перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на особенности перевода на язык определений, выраженных именами существительными. 1. have you got any laboratory experience? 2. his great-grandfather was one of the leaders of the partisan movement during the world war. 3. he passed his graduation examinations with excellent marks. iii. перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, и переведите их на язык. 1. the harder you work, the better are the results. 2. the baltic sea is not so warm as the black sea. 3. he was one of the more brilliant people in this city. iv. перепишите и письменно переведите следующие предложения, обращая особое внимание на перевод неопределенных местоимений и наречий. 1. one can’t learn a foreign language in some days. 2. they moved to another town, they don’t know anybody there. 3. when will you be at home? – come at any time, i am always at home. v. перепишите данные ниже предложения, определите в них видовременные формы глаголов и укажите их инфинитив; переведите предложения на язык. 1. moscow has a modern underground system famous for its marble-walled stations. 2. in 1932 young boys and girls came to the wild forest and worked side by side with many civilians, recruited, migrators and imprisoners of stalin’s camps. 3. the east end grew with the spread of industries to the east of the city.
Ваше имя (никнейм)*
Email*
Комментарий*

Популярные вопросы в разделе

Антон
chaa140
timsch12
Anzhelika-Bulanov802
alexkortyukov
evatautes
kozhevniks
Yelena Dilyara
Aleks0091
Azarova Anastasiya1707
palosik7621
s9152992722344
Snimshchikov465
abakas235
denisrogachv