- Hi, Susan! You came so early today.
- That’s true, Mary. That’s because my Dad drove me here this morning. Did you see our new French teacher?
- Yes, I did. I met her near the headmaster’s office.
- She looks nice, doesn’t she?
- I think so. Did you learn the lesson?
- No, I didn’t. I had forgotten my workbook at school. I hope she won’t hear the lesson today.
- Let’s hope for the best. In fact the last topic was a bit complicated for me. So I’m not sure I’ve done my homework correct.
- When I have some trouble with my French homework I usually ask my elder brother to help me. He is good at foreign languages.
- You are lucky! By the way, did you study for tomorrow Geometry test?
- Not yet. I’ll start in the evening. How about you? Did you study all the formulas?
- Yes, I did. I have also done dozens of sums. And I have to ask the teacher a few questions before the test. I hope to get a good grade.
- I see. So do I. Are you having lunch in the canteen today?
- No. My Mum gave me a lunch-box for today. Ok, Susan. The bell is ringing. We should have our seats now. The teacher will be here in a minute. Oh, have you got an extra rubber I could borrow? I forgot to bring it today.
- Let me have a look. Yes, I can lend it to you for today. But I need it back. Here it is.
- No problem! Thanks.
Объяснение:
- Привет, Сюзан! Ты пришла сегодня так рано.
- Точно, Мэри. Это потому что мой папа привез меня этим утром. Ты видела нашу новую учительницу французского?
- Да. Я встретила ее у кабинета директора.
- Она выглядит хорошей, правда?
- Думаю, да. Ты выучила урок?
- Нет. Я забыла рабочую тетрадь в школе. Надеюсь, она не будет спрашивать урок сегодня.
- Будем надеяться на лучшее. Вообще, последняя тема была немного сложной для меня. Поэтому я не уверена, что сделала задание правильно.
- Когда у меня возникают трудности с домашней работой по французскому, я обычно старшего брата мне. У него к иностранным языкам.
- Тебе везет! Кстати, ты подготовилась к завтрашней контрольной по геометрии?
- Нет еще. Я начну сегодня вечером. А ты? Ты выучила все формулы?
- Да. И еще решила десятки примеров. И мне нужно задать учителю несколько вопросов перед контрольной. Я надеюсь получить хорошую оценку.
- Понятно. Я тоже. Ты сегодня обедаешь в столовой?
- Нет. Мама дала мне ланч-бокс сегодня. ОК, Сюзан. Звонит звонок. Нам нужно сесть на свои места. Учитель будет здесь через минуту. О, у тебя есть запасной ластик, чтобы одолжить мне? Я забыла сегодня принести свой.
- Дай посмотрю. Да, могу дать тебе на сегодня. Но он нужен мне обратно. Вот, возьми.
- Без проблем .
-Hello, Liza! (Привет, Лиза!)
-Hi, Emma! (Привет, Эмма!)
-How are you? (Как дела?)
-Perfectly. (Прекрасно)
-You are free today? (Ты сегодня свободна?)
-Sorry but no. Today I have classes at the gym. (Прости, но нет. Сегодня у меня занятия в спортзале)
-Oh, how often do you go there? (ох, а часто ты туда ходишь?)
-Every week except weekends, at 18:00. (каждую неделю кроме выходных, в 18:00э
-It's so cool. (это так круто)
-Do you play sports? (а ты занимаешься спортом?)
-Rarely, I can do exercises in the morning and go for a run. (редко, могу с утра сделать зарядку и пойти на пробежку)
-Clear. oh, bye, I have to go. (Понятно. Ох, пока, мне пора идти)
-Bye, good luck. (пока, удачи)
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
2. Join the sentences. Use who, which or whose. 1.That's the boy. He works in the museum. 2.That's the dog. It barks all night. 3.This is the necklace. I bought it yesterday.
Правильный атвет