Н. Восемсот семдзесят тры
Р. Восемсот сямідзесяці трох
Д. Восемсот сямідзесяці тром
В. Восемсот семдзесят тры
Т. Восемсот сямідзесяццю трыма
М. Восемсот сямідзесяці трох
Н. Пяцьсот шесцьдзясят дзевяць
Р. Пяцьсот шасцідзесяці дзевяці
Д. Пяцьсот шасцідзесяці дзевяці
В. Пяцьсот шесцьдзясят дзевяць
Т. Пяцьсот шасцідзесяццю дзевяццю
М. Пяцьсот шасцідзесяці дзевяці
Н. Дзвесце дваццаць два
Р. Дзвесце дваццаці двух
Д. Дзвесце дваццаці двум
В. Дзвесце дваццаць два
Т. Дзвюмастамі дваццаццю двума
М. Дзвесце дваццаці двух
Н. Шэсцьсот пяцьдзясят чатыры
Р. Шэсцьсот пяцьдзясят чатырох
Д. Шэсцьсот пядзясят чатыром
В. Шэсцьсот пядзясят чатыры
Т. Шэсцьсот пядзясят чатырма
М. Шэсцьсот пядзясят чатырох
Фууух, надеюсь правильно
Объяснение:
2009 году, на перекрестке Советской и Гоголя, что в самом сердце Бреста, было представлено еще одно удивительное произведение – монумент Тысячелетия Бреста, возведенный благодаря усилиям горожан и финансированию городских властей. Торжественное открытие этого памятника было организовано в день торжества - 990-го дня рождения Бреста, за целых десять лет до великого и незабвенного юбилея, который наступит лишь в 2019 году.
Монумент виден издалека, ведь его высота составляет пятнадцать метров.. Венцом мемориала является фигура ангела, являющегося покровителем Берестья (ведь именно так в стародавние времена назывался город) и нынешнего Бреста. В руках у него крест и щит. Немного ниже размещены образы знаменитых исторических личностей. Это, в первую очередь, владимиро-волынский князь Владимир Василькович, затем правитель Великого Княжества Литовского Витовт и государственный активист XVI столетия – Николай Радзивилл Черный. Здесь же располагаются собирательные лики городских жителей – Матери, Солдата и Летописца.
Под изваяниями вокруг проходит горельеф. Его площадь составляет 11 м². На нем показаны основные мгновения истории древнего Берестья: шесть исторических сюжетов. Первый повествует об основании города, о котором, само собой, существуют абсолютно непохожие друг на друга версии. Автор отдал предпочтение самому популярному сюжету. В стародавние времена торговец, который не мог перебраться через большое болото, смастерил себе для этой цели берестяной плот. А затем основал на этой самом месте город и окрестил его Берестьем – в память о бересте, какая ему в тот час.
Противоположная же часть горельефа посвящается знаменитой Грюнвальдской битве, которая произошла в 1410 году. Ведь именно здесь князем Витовтом и польским королем Ягайло разрабатывался генеральный план сражения, апогеем которого стала Грюнвальдская битва. На монументе показан один из отрывков той битвы. Здесь же представлено Берестейское знамя, водруженное после победы, и дарованное солдатам ангельское благословение. Воспроизведены на том горельефе и другие незабываемые для жителей города вехи истории: постройка Берестья, публикация Берестейской библии, оборона Брестской крепости, и, конечно же, освоение космических просторов.
Все сюжетные линии нашли отражение в памятнике неслучайно. Доблесть защитников Брестской крепости известна всему миру, не запечатлеть это считалось бы кощунством. Освоение космоса возникло на монументе тоже неспроста, поскольку первым белорусом, покинувшим Землю, является Петр Климук – уроженец деревеньки Комаровка, находящейся в Брестском районе.
У подножия монумента поставлено 12 хронологических плит в виде символических часов. На них изображены события, повествующие о судьбоносных для Бреста явлениях.
Праздник открытия мемориала был немного омрачен: внимательные жители города нашли целых 75 неточностей в надписях. Плиты пришлось снять и устранить все недочеты. В 2011 году мемориал окружила кованая ограда, которая и завершила композицию.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Найти текст "птушыныя гнёзды" на начало такое: вясною птушки вяртаюцца з выраю на радзиму и пачынаюць
Вясною птушкі вяртаюцца з выраю на радзіму. Найпершы клопат у іх – віць новыя гнёзды.
Буслы робяць свае гнёзды на дрэвах, нават на воданапорных вежах адразу на шмат гадоў. Вясною яны толькі рамантуюць свае жытло і мяняюць у ім падсцілку. У бусліным гняздзе з бакоў і знізу нярэдка ладзяць сабе гнёзды і вераб’і.
Чорныя кучкі галля ў вершалінах дрэў – гэта грачыныя гнёзды. Калі на дрэвах зазелянее лісце, іх цяжка заўважыць. Вясковыя і гарадскія ластаўкі вяртаюцца з выраю позна, у маі. Гнёзды лепяць пад дахамі, у нішах будынін, там, куда не могуць дабрацца каты. Лепяць іх з камячкоў зямлі, розных сцяблінак, валаскоў, нітачак. Змочваюць слінаю, перамешваюць і трывала прыклейваюць да сцен. Унутры высцілаюць мяккімі сухімі травінкамі, пер’ем.
Берагавыя ластаўкі майструюць свае гнёзды ў глыбокіх норках. Кормяцца яны пераважна мошкамі, ловячы іх на ляту ў паветры. Над цёплаю рачною вадою мошак болей, чым у іншых мясцінах. Таму для сваіх птушыных калоній і абіраюць берагавыя ластаўкі абрывістыя пясчаныя берагі.
У норцы, пад карэннямі на абрывах, робіць гняздо і зімародак. Гэту невялікую даўгадзюбую, зеленавата-бліскучую птушку не часта пабачыш. Яшчэ радзей удаецца назіраць, як нырае зімародак у ваду: ён звычайна корміцца маленькімі рыбкамі.
Чарацянкі робяць гнёзды ў выглядзе кошыка, ладкуюць іх на сцяблінках трыснягу альбо на лазовых ці вярбовых галінках. Плятуць свае кошыкі з сухіх травінак, палосачак кары, конскіх валасоў. Унутры высцілаюць сухім лісцем, пухам, мяккімі кветкавымі мяцёлачкамі. Калі праклюнуцца з яек птушаняты, яны люляюцца ў гэтых кошыках, як у калысцы. А гняздо садовай чарацянкі можна знайсці і пры хаце, у зарасніку крапівы альбо малінніку.
Сінічкі ў вырай не лятаюць. Жывуць пастаянна з намі. Селяцца не толькі ў лясах і вербавых зарасніках уздоўж рэк і ручаёў, але і ў парках, садах. Гнёзды робяць у дуплах дрэў, у шчылінах будынкаў, нават у вулічных ліхтарах. З сухіх галінак і травінак, імху, ваты. Унутры высцілаюць валаскамі, поўсцю, раслінным пухам.