Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Абапіраючыся на тонкія абчасаныя кімсьці жэрдкі знойдзеныя мусіць пад дзедавай паветкай каманда пераадольвала мяккі сыры мох і балацявінку і лясную з багністымі берагамі рачулку і нейкае азярцо з кладкамі схаванымі пад вадой і дрыгву якая зыбалася пад нагамі. Але ўсё як бы абыходзілася найлепшым чынам. Стары пракладваючы шлях ішоў наперадзе. Час ад часу ён гэты нечаканы праважаты папярэджваў дзе прыбавіць кроку а дзе ступаць не спяшаючыся. Апрача ўсяго калі траплялася дрыгва зыбкая з рудаватай вадой загадваў катэгарычным тонам падаваць жэрдкі ішоўшаму ззаду. Усе разумелі якая небяспека падпільноўвае як змяя кожнага з іх і моўчкі выконвалі парады-загады правадніка. Балота не радасць і ўсе пераканаліся ў тым якой незаменнай рэччу могуць быць лыкавыя лапці. Сапраўды ногі ў іх то залелі то разаграваліся самі сабою і было відавочна хада нялёгкая рэч. Нечакана ў самым канцы шляху нізіны і балоты парослыя мохам з чэзлым сасоннікам змяніліся густым лазняком праз які праходзіла ледзь прыкметная сцяжынка. За лазняком злева стары густы яловы лес. На некаторых дрэвах былі паметы-засечкі. Яны вывелі падарожнікаў на невялікае роўнае ўзвышша паросла рэдкім відаць маладым сасняком. Стары з палёгкай уздыхнуў і сеўшы на трухлявае бервяно няспешна пачаў раскручваць аборы з лыка.
Как я понимаю, вопрос состоит в том, что происходит в конце пути через болото, густой лес и озеро, описанных в тексте.
Итак, когда путешественники достигают конца пути, они обнаруживают, что болото и густой лес сменяются пышной роскошью растущего на них мха и редкой ольхой. За ольхой находится яловый лес со следами на деревьях, указывающими путникам на небольшой ровный подъем, покрытый молодыми соснами. Старый человек сел на гнилую доску и начал медленно раскручивать (скручивать?) ветви из коры.
Чтобы составить ответ для школьника, я перефразирую вопрос таким образом: "Какое препятствие встречается путникам в конце пути и что они видят после него?".
В ответе важно описать последовательность происходящего и использовать понятные слова. Вот мой ответ в понятной форме для школьника:
Путники увидели, что после того, как они пересекли болото и густой лес, они наткнулись на густые ковры мха и редкие ольхи. За ольхами они обнаружили яловый лес, на деревьях которого были следы, указывающие им, куда идти. Придя в эту область, они заметили, что она была ровной и покрытой молодыми сосняками. Старый человек сел на гнилую доску и начал раскручивать ветви из коры.
Я надеюсь, что этот ответ будет понятен школьнику и поможет ему понять, что происходит в описанном тексте.