ÐÑвеÑ:  ÐÐ°Ñ ÑиÑаÑайÑкий миÑнÑй Ð´Ð¾Ð³Ð¾Ð²Ð¾Ñ 1681 года
ÐбÑÑÑнение:
РдекабÑе 1678 года в ÐонÑÑанÑÐ¸Ð½Ð¾Ð¿Ð¾Ð»Ñ Ð±Ñл поÑлан двоÑÑнин ÐаÑдов Ñ Ð¿Ñедложением воÑÑÑановиÑÑ Ð´ÑÑжеÑÑвеннÑе оÑноÑениÑ. ÐеÑман СамойловиÑ, Ñ ÐºÐ¾ÑоÑÑм ÑнеÑлиÑÑ Ð¿Ð¾ ÑÑÐ¾Ð¼Ñ Ð¿Ð¾Ð²Ð¾Ð´Ñ, Ñакже ÑоÑÑвÑÑвенно оÑноÑилÑÑ Ðº мÑÑли о заклÑÑении миÑа Ñ ÐÑманÑкой импеÑией и ÐÑÑмом. СоÑÑвÑÑвовали миÑÑ Ð¸ в Ñамом ÐÑманÑком гоÑÑдаÑÑÑве.
ÐÑенÑÑ 1679 года ÐаÑдов веÑнÑлÑÑ Ð½Ð°Ð·Ð°Ð´ Ñ Ð³ÑамоÑой Ð¾Ñ Ð²ÐµÐ»Ð¸ÐºÐ¾Ð³Ð¾ визиÑÑ, коÑоÑÑй ÑÑебовал Ð´Ð»Ñ Ð¿ÐµÑеговоÑов о заклÑÑении миÑа пÑиÑÑлки оÑобого поÑла и пÑедлагал, Ñо Ñвоей ÑÑоÑонÑ, оÑпÑавиÑÑ Ð¿Ð¾Ñланника в ÐÑÑм Ð´Ð»Ñ Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¼Ð¸ÑнÑÑ Ð¿ÐµÑеговоÑов.
РконÑе 1679 года в ÐÑÑм к Ñ Ð°Ð½Ñ ÐÑÑÐ°Ð´Ñ ÐиÑÐµÑ Ð±Ñли оÑпÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ñ Ð¸Ð· ÐоÑÐºÐ²Ñ Ð¡ÑÑ Ð¾Ñин и дÑÑк ÐÐ¸Ñ Ð°Ð¹Ð»Ð¾Ð², но ÑÑо поÑолÑÑÑво конÑилоÑÑ Ð½Ð¸Ñем, Ñак как дÑÑк ÐÐ¸Ñ Ð°Ð¹Ð»Ð¾Ð² ÑвоеволÑно оÑÑавил СÑÑ Ð¾Ñина и ÑÐµÑ Ð°Ð» в ÐоÑквÑ. ÐеÑеговоÑÑ Ð² ÐÑÑÐ¼Ñ Ð·Ð°ÑÑнÑлиÑÑ, Ñак как ÑÑÑÑкие и казаки СамойловиÑа пÑÑалиÑÑ Ð¾ÑÑÑоÑÑÑ Ð·ÐµÐ¼Ð»Ð¸ по Ð½Ð¸Ð¶Ð½ÐµÐ¼Ñ Ð¸ ÑÑÐµÐ´Ð½ÐµÐ¼Ñ ÐнепÑÑ.
РавгÑÑÑе 1680 года Ð´Ð»Ñ Ð·Ð°ÐºÐ»ÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿ÐµÑемиÑÐ¸Ñ Ð² ÐÑÑм бÑли напÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ñ ÑоÑÑийÑкие поÑÐ»Ñ â ÑÐµÐ·Ð¸Ð´ÐµÐ½Ñ Ð² ÐолÑÑе ÑÑолÑник и полковник Ð. Ð. ТÑпкин, дÑÑк ÐикиÑа ÐоÑов и генеÑалÑнÑй пиÑаÑÑ ÐойÑка ÐапоÑожÑкого СемÑн РаковиÑ.[2]РдекабÑе пÑÐ¾ÐµÐºÑ Ð´Ð¾Ð³Ð¾Ð²Ð¾Ñа бÑл оÑоÑлан в СÑамбÑл, и вÑкоÑе Ñ Ð°Ð½ полÑÑил полномоÑÐ¸Ñ Ð´Ð»Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ð¸Ñ Ð¾ÐºÐ¾Ð½ÑаÑелÑного миÑа. Ðо его ÑÑловиÑм РоÑÑÐ¸Ñ ÑÐ¾Ñ ÑанÑла на пÑавом беÑÐµÐ³Ñ ÑолÑко Ðиев Ñ Ð¾ÐºÑÑгой. ТÑÐµÐ±Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ ÑÑÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¾ÑÑавиÑÑ Ð¿Ð¾Ð´ веÑÑ Ð¾Ð²Ð½Ð¾Ð¹ влаÑÑÑÑ ÑаÑÑ ÐапоÑожÑкÑÑ ÑеÑÑ Ð±Ñли ÑÑÑками ÑеÑиÑелÑно оÑвеÑгнÑÑÑ. ÐÑедложение пÑевÑаÑиÑÑ Ð¿ÑавобеÑежÑе Ð¾Ñ ÐÑга до ÐнепÑа в нейÑÑалÑнÑÑ Ð·Ð¾Ð½Ñ, где запÑеÑалоÑÑ Ð±Ñ ÑÑÑоиÑÑ Ð¿Ð¾ÑÐµÐ»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸ кÑепоÑÑи, Ñакже не пÑоÑло. ÐаобоÑоÑ, оÑÐ¼Ð°Ð½Ñ Ð½Ð°Ñали акÑивное оÑвоение кÑаÑ. Ð 1681  ЮÑий ХмелÑниÑкий, в коÑоÑом болÑÑе не бÑло Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ Ð¾Ð´Ð¸Ð¼Ð¾ÑÑи, бÑл аÑеÑÑован и оÑпÑавлен в ТÑÑÑиÑ. ÐÑавобеÑежнÑе земли бÑли пеÑÐµÐ´Ð°Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð´ ÑпÑавление молдавÑкого гоÑподаÑÑ ÐеоÑÐ³Ð¸Ñ ÐÑки, коÑоÑÑй наÑал Ð¸Ñ Ð²Ð¾ÑÑÑановление, пеÑÐµÐ¼Ð°Ð½Ð¸Ð²Ð°Ñ Ð½Ð°Ñеление Ñ Ð»ÐµÐ²Ð¾Ð³Ð¾ беÑега ÐнепÑа.
ÐиÑнÑй договоÑ, заклÑÑеннÑй в ÐÑÑмÑ, нÑждалÑÑ Ð² ÑÑвеÑждении ÑÑÑеÑким ÑÑлÑаном. С ÑÑой ÑелÑÑ Ð² 1681 Ð³Ð¾Ð´Ñ Ð² ÐонÑÑанÑÐ¸Ð½Ð¾Ð¿Ð¾Ð»Ñ Ð¾ÑпÑавилÑÑ Ð´ÑÑк ÐозниÑÑн. РТÑÑÑии не ÑоглаÑалиÑÑ Ð¾ÑÑавиÑÑ Ð² договоÑе пÑнкÑ, по коÑоÑÐ¾Ð¼Ñ ÐапоÑожÑе ÑÑиÑалоÑÑ Ð¿ÑинадлежаÑим ÑаÑÑ Ð¼Ð¾ÑковÑкомÑ. ÐозниÑÑн не Ñ Ð¾Ñел бÑло пÑизнаваÑÑ Ð´Ð¾Ð³Ð¾Ð²Ð¾Ñа без ÑÑого пÑнкÑа, но в конÑе конÑов, по ÑовеÑÑ Ð¿Ð°ÑÑиаÑÑ Ð° конÑÑанÑинополÑÑкого, пÑизнал, и в ÐоÑкве бÑли оÑÐµÐ½Ñ Ð´Ð¾Ð²Ð¾Ð»ÑÐ½Ñ ÑÑим миÑнÑм договоÑом.
ÐÑоги
ÐÐ¾Ð³Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð±Ñл заклÑÑен ÑÑоком на 20 Ð»ÐµÑ Ð¸ завеÑÑил Ð²Ð¾Ð¹Ð½Ñ 70-Ñ Ð³Ð¾Ð´Ð¾Ð² XVII века Ð¼ÐµÐ¶Ð´Ñ ÑÑими гоÑÑдаÑÑÑвами за обладание пÑавобеÑежнÑми землÑми ÐнепÑа.
Ðо договоÑÑ:
гÑаниÑа Ð¼ÐµÐ¶Ð´Ñ Ð¢ÑÑÑией и РоÑÑией ÑÑÑанавливаеÑÑÑ Ð¿Ð¾ ÐнепÑÑ, ÑÑлÑан и Ñ Ð°Ð½ обÑзалиÑÑ Ð½Ðµ помогаÑÑ Ð²Ñагам РоÑÑии;
РоÑÑÐ¸Ñ Ð¿ÑиÑоединÑÐµÑ Ð»ÐµÐ²Ð¾Ð±ÐµÑежнÑе земли ÐнепÑа и Ðиев Ñ Ð¾ÐºÑÑгой. ÐапоÑожÑе ÑоÑмалÑно ÑÑановилоÑÑ Ð½ÐµÐ·Ð°Ð²Ð¸ÑимÑм. РоÑÑÐ¸Ñ ÑоглаÑилаÑÑ Ð½Ð° ежегодное пÑедоÑÑавление Ñ Ð°Ð½Ñ Â«ÐºÐ°Ð·Ð½Ñ»;
казаки полÑÑаÑÑ Ð¿Ñаво на ÑÑбнÑÑ Ð»Ð¾Ð²Ð»Ñ, добÑÑÑ Ñоли и Ñвободного Ð¿Ð»Ð°Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð¿Ð¾ ÐнепÑÑ Ð¸ его пÑиÑокам до ЧÑÑного моÑÑ;
кÑÑмÑÑ Ð¸ ногайÑÑ Ð¸Ð¼ÐµÑÑ Ð¿Ñаво коÑеваÑÑ Ð¸ пÑомÑÑлÑÑÑ Ð½Ð° Ð¾Ð±Ð¾Ð¸Ñ Ð±ÐµÑÐµÐ³Ð°Ñ ÐнепÑа
ÐÐ°Ñ ÑиÑаÑайÑкий миÑнÑй Ð´Ð¾Ð³Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð² оÑеÑедной Ñаз пеÑеÑаÑпÑеделил земли Ð¼ÐµÐ¶Ð´Ñ ÑоÑедними гоÑÑдаÑÑÑвами. Также Ð´Ð¾Ð³Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð¸Ð¼ÐµÐ» болÑÑое междÑнаÑодное знаÑение и обÑÑловил подпиÑание «ÐеÑного миÑа» в 1686 Ð³Ð¾Ð´Ñ Ð¼ÐµÐ¶Ð´Ñ Ð Ð¾ÑÑией и ÐолÑÑей.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Правовое государство - это государство, стремящееся к обеспечению каждому гражданину прав личности
Navro‘z bayramining qachon vujudga kelgani haqida bizgacha yetib kelgan qadimiy manbalardan shu narsa ko‘rinadiki, u O‘rta Osiyo, Eron va Afg‘onistonda Ahamoniylar davrida (miloddan avvalgi VI asrlarda) keng tarqalgan. Shu ma'noda Navro‘zning tarixini 25-30 asrga ega deb taxmin qilish mumkin.
Navro‘z qachon, qanday vujudga kelganidan qat'iy nazar, u har tomonlama ilmiy asoslanib, koinot va tabiat qonuniyatlari hisobga olingan holda joriy etilgan. Chunonchi, quyoshning hamal burjiga kirishi, kunduzning uzaya boshlashi, yorug‘likning kuchayishi, tabiatning jonlanishi – Navro‘z deb qabul olingan (Navro‘z – «yangi kun»degan ma'noni bildiradi). Navro‘z eski quyosh kalendari hisobida farvordin oyining boshlanishiga (hozirgi 22 martga) to‘g‘ri kelgan. Bukun «kichik Navro‘z» deb atalgan va bu kundan boshlab tabiatdagi hamma narsa amalga kiradi, deb hisoblangan.
Beruniy «Qadimiy xalqlardan qolgan yodgorliklar» nomli kitobida qimmatli ma'lumotlar berib, unda kichik bayram farvordin oyining oltinchi kunigacha davom etganini ta'kidlagan. Demak, farvordin oyining oltinchi kuni «Katta Navro‘z»ning mohiyatini bevosita tabiat bilan bog‘laydi va bu haqda shunday yozadi: «...U butun yil unga xizmat qiladigan bir vaqgda, ya'ni bahor yomg‘irining birinchi tomchisi tushishidan gullar ochilguncha, daraxtlar gullashidan mevalari yetilguncha, hayvonlarda nasl vujudga kelguncha davom etadigan vaqtda keladi. Shuning uchun Navro‘z olamning boshlanishi va yaratilishiga dalil qilingan». Bu fikrlar Navro‘zning qadimdan tabiat va bahor bayrami bo‘lganini yana bir karra isbotlaydi. Biroq, tarixda Navro‘zning mazmunini turlicha talqin qilib, ba'zilar uni tarakqiy ettirishga, boshqalar esa uni ta'qiqlashga harakat qilishdi. Jumladan, grek-makedon va arab istilosi davrlarida Navro‘z ta'qiqlanib, u podsho saroylarida, amaldorlar va din ahli davralarida rasmiy bayram hisoblanmagan. Shuni alohida ta'kidlab o‘tish kerakki, Navro‘z o‘tmishdagi har bir sinfiy jamiyatda podsholar hukmdorligi, diniy ideologiya ta'sirida shaklan o‘zgarib tursa-da, u o‘zining asosiy mohiyatini saqlab qoldi. U haqiqiy xalq bayrami bo‘lib, mehnat ahli orasida katta tantanalar bilan nishonlangan.
Binobarin, qadimdan xalqda bayramni o‘tkazishning o‘ziga xos tartib-qoidalari bo‘lgan.
Islomgacha bo‘lgan Navro‘zda oddiy xalqqa tegishli bo‘lgan odatlar ham diqqatga sazovordir. Bayram kuni odamlar bir-biriga shakar va shirinliklar hadya qilish (hayotingiz shirin bo‘lsin degan ma'noda), bir-biriga cuv sepish (bu yil suv ko‘p bo‘lsin, hosil yaxshi bo‘lsin degan ma'noda) va boshqa odatlar keng tarqalgan. Keyingi asrlarda esa hovli-joylarni tozalash, ko‘kat va gullar ekish, ota-ona, yoru do‘stlarni ziyorat qilish, marhumlarning qabrini ziyorat qilish kabi odatlar Navro‘z bayramining tarkibiy qismiga aylangan