O‘zbekiston tabiati va tabiiy boyliklarini muhofaza qilish —inson uchun zarur bo‘lgan qazilma boyliklardan oqilona foydalanish, suv va havoni toza saqlash, tuproqni eroziyadan saqlash, o‘simlik va hayvonot dunyosini tabiiy holicha asrab qolib, qayta tiklashni hamda xushmanzara joylar (sharshara, shovva, ajoyib manzaralar, buloq va boshqalar)ni tabiiy holicha saqlash kabilarni o‘z ichiga oladi.
Lekin hozir tabiatga inson xo‘jaligi faoliyatining ta’siri natijasida respublikamizning ba’zi okruglari (Orolbo‘yi, Surxon vodiysi, Quyi Zarafshon va Quyi Amudaryo)da ekologik holat yomonlashib bormoqda.
O‘zbekiston havosining ifloslanishida energetika, neft-gaz sanoati, transport, kimyo sanoati, metallurgiya sanoati, maishiy-kommunal xo‘jalikning hissasi katta. O‘sha korxonalar chiqarayotgan zararli birikmalarni 100 foiz desak, ular quyidagicha taqsimlangan.
O‘zbekistonda sanoat tarmoqlari va transportdan yiliga 2000 tonna atrofida iflos chiqindi (birikma)lar chiqarilib, uning 1300,1 tonnadan ortig‘i transport hisobiga to‘g‘ri keladi. Binobarin, Toshkent, Samarqand, Buxoro, Farg‘ona, Andijon kabi katta shaharlar havosi ifloslanishining 80 foizi avtotransport hissasiga to‘g‘ri keladi. Yirik sanoat obyektlari joylashgan shaharlarda havoning ifloslanishida sanoatning hissasi katta. Natijada, Olmaliq, Angren, Navoiy, Andijon, Farg‘ona, Toshkent kabi shaharlar havosi oltingugurt, azot oksidlari, ammiak, vodorod ftorid va boshqa gazlar bilan ifloslangan.
Surxondaryo viloyatining Sariosiyo va Uzun tumanlari havosi Tojikistonning Tursunzoda shahridagi aluminiy zavodidan chiqqan zaharli ftor gazi bilan ifloslangan. Natijada, tumanlarda bolalar o‘limi ko‘paymoqda, uzum va mevali daraxtlarning bargi sarg‘ayib, qoramollar kasallanib, tishi to‘kilib
ketmoqda.
Объяснение:
1. Обучение – сформировать понятие о технологии отделки деталей и изделий на уровне применения в новой ситуации, т. е. творчески; обеспечить усвоение учащимися приёмов отделки деталей; научить оценивать результаты работы. 2. Развитие развитию мыслительных операций (анализировать, синтезировать, систематизировать, конкретизировать), умений учебного труда (наблюдать, запоминать, планировать, работать в нужном темпе, осуществлять самоконтроль), общетрудовых политехнических умений (конструктивно-технических, организационно-технологических). 3. Воспитание – воспитывать мотивы учения (познавательную потребность, интерес и активность); коллективизм (привычку считаться с общественным мнением, ответственность перед коллективом); творческое начало личности. Виды деятельности Рассказ, беседа, фронтальный о демонстрация сделанных учащимися и окончательную отделку изделий, демонстрация приёмов работы, практическая работа. Ключевые понятия Отделка, декоративное и антикоррозионное. надеюсь
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Проект, требующий инвестиций в размере $160000, предполагает получение годового дохода в размере $30000 на протяжении 15 лет
где Si – денежные поступления в i-м году, I0 –первоначальные инвестиции, r – норма прибыльности.
NPV=30000/(1+0.15)+30000/(1+0.15)2+30000/(1+0.15)3+…+30000/(1+0.15)15-160000
=26087+22684+19725+17153+14915+12970+11278+9807+8528+7416+6448+5607+4876+4240+3687-160000
=175421-160000=$15421
Поскольку NPV=$15421>0 - проект следует принять.