Цели урока:
- образовательная: формирование основных религиозных понятий, рассказать о религии как духовно-культурном феномене.
- развивающая развитию умений учащихся обобщать полученные знания, проводить анализ сравнения, делать выводы;
- воспитательная формированию научного мировоззрения, в процессе работы на уроке;
2. Тип урока – изучение новой темы.
3. Оборудование: учебник, слайд, карточки
II. Повторение изученной темы, по вопросам:
- Что изучает религиоведение?
- Назовите ученых, изучавших вопросы возникновения религии?
- На чем основывались теории о возникновении религий?
- Каково значение истории религий?
III. Изучение нового материала.
Вступительное слово учителя.
Древ. религии – религии Др.Египта, Др.Индии, Др.Греции, Др,Рима.
Традиционные верования – характерные для первобытной эпохи представления, отражающие веру человека в существование сверхъестественных сил и существ, управляющих процессами и явлениями материального мира.
Мировые религии – буддизм, христианство и ислам.
Тотемизм – вера в наличие генетической связи между людьми и опр.видами животных и растений.
Анимизм – вера в то, что силы природы, животные , растения и неодушевленные предметы имеют дух, душу.
Фетишизм – поклонение неодушевленным объектам, которые наделяются магическими свойствами и возможностями.
Магия – совокупность верований и обрядов, в основе которых лежит вера в возможность воздействовать на людей, предметы и явления окружающего мира сверхъестественным путем.
Работа в группах.
1 группа: читать подтему «Религия Древнего Египта», ответить на вопросы:
- Назовите богов Др.Египта.
- Священные животные Др.Египта.
- Каменные пирамиды-усыпальницы фараонов.
2 группа: чтение подтемы, «Древнегреческая религия», ответить на вопросы:
- Назовите богов Др.Греции
- Триединство богов Др.Греции
- Как греки объясняли смену времен года?
3 группа: чтение подтемы, «Религия Древнего Рима», ответить на вопросы:
- Назовите богов Др.Рима.
- Схожесть религий Др.Греции и Др.Рима.
- Римские праздники и игры.
ответ:Rezumatul poemului „Luceafărul” de Mihai Eminescu te va ajuta să înțelegi mai ușor povestea de dragoste dintre fata de împărat, Cătălina, și Luceafăr. În plus, „Luceafărul Rezumat” îți va fi de mare folos dacă nu ai reușit încă să citești opera, întrucât aici găsești toate detaliile importante pe care trebuie să le cunoști despre acest poem.
„Luceafărul” reprezintă o creație de referință pentru romantismul european. În poezie „converg majoritatea marilor teme eminesciene. Luceafărul e interpretat, mai recent, ca un basm al ființei, ca o conjugare poetică a verbului a fi sau ca o filozofie a ființei și neantului.” (I. Em. Petrescu: 2000). Poezia este o compoziție clasică, formată din 98 de catrene structurate în patru tablouri care se desfășoară pe două planuri: cosmic și terestru.
Primul tablou, în care se regăsesc 43 de strofe, începe cu formula particulară a basmului: „A fost odată ca-n povești/ A fost ca niciodată”, iar următoarele versuri o prezintă pe fata împăratului îndrăgostindu-se de Luceafăr. În vis, cei doi sunt legați de o iubire puternică. Atunci când fata îi cere astrului să coboare în lumea ei „Cobori în jos/ Luceafăr blând”, Luceafărul ia forma unui „tânăr voievod/ Cu păr de aur moale”, „cu fața străvezie”, „albă ca de ceară” – „Un mort frumos cu ochii vii”, tatăl lui fiind cerul, iar mama sa, marea. El o cheamă pe tânără să-i fie mireasă și să meargă cu el în palatele de mărgean de pe fundul oceanului, dar fata refuză să-l urmeze pe Luceafăr din cauza diferențelor categorice dintre ei: „Căci eu sunt vie, tu ești mort/ Și ochiul tău mă-ngheață”.
Indiferent de obstacole, dragostea fetei pentru Luceafăr nu se stinge, ea chemându-l din nou „în casă și în gând”, luminându-i viața. El acceptă această nouă chemare și de data aceasta se întrupează ca fiul soarelui și al nopții, având „un mândru chip” și trupul înfășurat într-un „negru giulgi” din care „se desfășor/ marmoreele brațe”. Ca și la prima propunere a astrului, fata îl refuză: „Dară pe calea ce-ai deschis/ N-oi merge niciodată!”, văzându-l de data aceasta ca pe un...
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
ответ к заданию по русскому языку
