1) Вначале составляем схему родословной и подписываем фенотипы.
2) Затем, записываем генотипы лиц, имеющих рецессивный признак, т. е. гомозиготных по этому гену (закрашены на схеме).
3) Эти лица передают (родители) или получают (дети) по одному рецессивному гену, поэтому эти гены записываем в генотипе детей или родителей.
4) У лиц, имеющих доминантный признак, записываем в генотипе вначале один доминантный ген. А по схеме выяснится их гомозиготность или гетерозиготность
На схеме — стрелочкой обозначен пробанд — мужчина от которго начинали строить родословную. Т. к. он голубоглазый — его признак закрашиваем.
Генотип мужчины — аа; его жены — Аа.
Сын — аа.
Родители мужчины: Аа (и мать и отец, т. к. сами кареглазые, а сын голубоглазый, значит они гетозиготны)
Родители женщины: мать — аа, отец — А? (может быть как Аа, так и АА)
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
ответы на тесты по узбекскому 4-SINF. 1-chorak 2- nazorat ishi. 1. Quyidagi she’rning nomi nima? Ona kabi mehribon Ilm fanlarga makon. A. Maktabim. S. Sinfimiz qo`shig`i. B. Vatanim. D.Qovun. 2. Qaysi qatordagi so`zlar nechanchi? so`rog`ida javob bo`ladi. A. Ikki o`quvchi, uchta xona. B. Beshta olma, o`ttiz kun. S. Beshinchi sinf, birinchi qo`ng`iroq. D. O`n yil, to`rtta non. 3. “Поэт” so`zining tarjimasini aniqlang. A. Yozuvchi. B. Olim. S. Shoir. D. Adib. 4. “Zamonaviy” so`zining tarjimasini toping. A. Красивый. В. Новый. S. Известный. D. Современный. 5. Nuqtalar o`rniga kerakli qo`shimchani qo`ying. Men javob bera… A.-di. B. –gan. S. –man. D.-siz. 6. Qaysi qatordagi gap xato yozilgan. A. Men she’r yodlayman. B. Biz navbatchilik qilaman. S. Tartibga keltirmoq. D. Hammamiz inoqmiz. 7. «Вершина» so`zining to`g`ri tarjimasini toping. A. Baland. B. Yuqori. S. Сho`qqi. D. Tepalik. 8. Quyidagi she’rning nomi nima? Sinfimiz muqaddas. Bilim uyimiz. Fan, hunar co`qqisi Orzu o`yimiz. A. “Maktabim”. S. “Sinfimiz qo`shig`I” B. “Eng to`g`ri javob”. D. To`g`ri javob yo`q. 9. Berilgan parcha qaysi matndan olingan? “Anvar bilan partalar ustini artamiz. Keyin derazalarni ochib, sinf havosini yangilaymiz.” A. Mening maktabim. S. Navbatchi. B. Bizning uyimiz. D. Sen yashaydigan uy. 10. Topishmoqning javobini toping. “K” harfidan boshlanib, “B” bilan bo`lar tamom, Ba’zan “o`qish oynasi”- Deyishar bu qanday nom? A. Qalam. B. O`chirg`ich. S. Kitob. D. Kundalik. 11. “Коридор» so`zining tarjimasini toping. A. Ayvon. B. Yo`lak. S. Oshxona. D. Yerto`la. 12. Qaysi gap noto`g`ri berilgan? A. Oshxonada ovqatlanamiz. S.Dahlizda yotamiz. B. Divanda o`tiramiz. D. Yotoqxonada dam olamiz. 13. Quyidagi gapda qaysi fasl tasvirlangan? Polizda qovun, tarvuzlar pishdi. Dalada paxtalar ochildi. A. Bahor. B. Yoz. S.Kuz. D.Qish. 14. Nuqtalar o`rnini to`ldiring. Kech kuzga borib daraxtlarning barglari… va … . A. Ko`m-ko`k bo`ladi. B. Sarg`ayadi, to`kiladi. S. Sarg`ayadi, qolmaydi. D. Siyraklashadi, to`kiladi. 15. Qarg`a va zog`cha qanday vazifani o`taydi? A. Hasharotlarni terib yeydi. S. Kuz kelishi bilan uchib kelishadi. B. shudgor qilingan yerni tozalab berishadi. D. Hamma javob to`g`ri. 16. Qaysi so`z to`g`ri tarjima qilingan? A. O`lka - гнездо B. Zog`cha - ворона S. Qarg`a - галка D. Hasharot- насекомое. 17.Paxtani qanday ataydilar? A. Oq oltin. B. Oltin boshoq. S. Oltin gul. D. To`g`ri javob yo`q. 18. “Bog`i Boburiy” matnida shoh Boburga nima olib keladilar? A. Qovun. B. Tarvuz. S. Kitob. D. Sovg`a. 19. «Вежливый» so`zining tarjimasini toping. A. Xarid qilish. B. Sayohat. S. Xushmuomala. D. Qaytmoq. 20. Quyidagi she’rning nomi nima? Nega bo`ldim men nomdor? Chunki choponim guldor. A. “Kuz”. B. “Ahd qilganman”. S. “Qovun”. D. “Qovoq”.
1) 1-е скрещивание:
семена гладкие и усики × морщинистые и без усиков
Р. ААBВ ааbb
G АB аb
F1 АаBb
семена гладкие и усики;
2) 2-е скрещивание:
семена гладкие и усики × морщинистые и без усиков
Р. АаBb ааbb
G АB/, аb/ аb/
F1 АаBb, ааbb
семена гладкие и усики; семена морщинистые без усиков;
3) Гены, определяющие гладкие семена и наличие усиков, являются доминантными, так как при 1-м скрещивании всё поколение растений было одинаковым и имело гладкие семена и усики. Гены, определяющие гладкие семена и наличие усиков (А, В), локализованы в одной хромосоме и наследуются сцеплено, так как при 2-м скрещивании произошло расщепление по двум парам признаков в соотношении 1:1