Федя Возраст – 14 ле
. Федя - самый старший из мальчиков. Сын богатых крестьян. Он одевается хорошо и носит собственные сапоги. Федя ведет себя несколько важно с другими мальчиками. "... стройный мальчик, с красивыми и тонкими, немного мелкими чертами лица, кудрявыми белокурыми волосами, светлыми глазами…» «...пестрая ситцевая рубаха с желтой каемкой; небольшой новый армячок…» «…Сапоги его с низкими голенищами...»
Павлуша Возраст – 12 лет.
Мальчик из очень бедной крестьянской семьи. У Павлуши нет даже лаптей. Павлуша - умный, храбрый и решительный мальчик. Павлуша погибает при падении с лошади. «…волосы были всклоченные, черные, глаза серые, скулы широкие, лицо бледное, рябое, рот большой, но правильный, вся голова огромная…» «…тело приземистое, неуклюжее. Малый был неказистый…» «...Одеждой своей он щеголять не мог: вся она состояла из простой замашной рубахи да из заплатанных портов...» Илюша Возраст – 12 лет
. Илюша – крестьянский мальчик из обеспеченной семьи. Илюша носит новые лапти и одежду. Он работает на бумажной фабрике вместе с братом. «...Лицо <…> горбоносое, вытянутое, подслеповатое…» «…желтые, почти белые волосы торчали острыми косицами из-под низенькой войлочной шапочки…» «…На нем были новые лапти и онучи…»
Костя Возраст – 10 лет.
Костя – крестьянский мальчик из бедной семьи. Слабый и болезненный мальчик. Костя – «трусишка». "...Все лицо его было невелико, худо, в веснушках …» «…большие, черные, жидким блеском блестевшие глаза…» «…маленького роста, сложения тщедушного и одет довольно бедно...>
Ваня Возраст – 7 лет
. Ваня – самый младший из мальчиков. У Вани еще тонкий, детский голосок. Ваня – незаметный и тихий ребенок. В рассказе он все время лежит под рогожей. «...русую кудрявую голову...» «... свежее личико…» «…большие тихие глаза...»
Всё
Псаць водгук на верш засёды складана, ды з кожнага правла ёсць выключэнн. I Санет адносцца да х: ён пераклкаецца з многм творам беларускай лтаратуры. Чытаючы твор, я мусорнаю верш Н. Арсенневай Летуценн, бо здесь уздымаюцца падобныя пытанн. Але Санет мае больш глыбок сэнс. У м чуваць любо атара да Радзмы, да мовы, да мнушчыны, надзея на будучае. У вершы праходзць чатыры розныя тэмы. Але яны заемазвязаны. Н адна з х не можа снаваць без другх. А х злццё яляе сабой закончаную думку.
На першым плане вершы праходзць тэма Радзмы. Людз кажуць: Дарагая скрывая хатка, дзе радзла мяне матка; дараг той куток, дзе рэзан пупок. Але Санеце Радзма гэта не тольк твой родны горад або вёсачка. Радзма гэта твая Бацькашчына. Радзма гэта твая свядомасць, стан тваёй душы. Эдуард Валасевч лаканчна выказвае свае думк. Радзму ён разумев па-свойму, не падбрае да яе звышаных эптэта. Ён успрымае яе такой, якая яна ёсць. Дарагая Айчына... Так кажа атар. Коратка трапна. Ён не апсвае яе прыгажосц. Атар дае нам магчымасць самм адчуць Радзму вялкую радзму малую. Радзма вялкая гэта наша крана. Радзма малая гэта месца, дзе ты нарадзся. Мы яляем яе прыгажосць: жарук над полем ранцай сала каля рак вечары, спякотнае сонейка летам ясна-марознае узмку, пах сена, смутак развтання з родным кутком радасць вяртання. Э. Валасевч катэгарычна сцвярджае, што мы ндзе не будзем мець шчасця. Тольк на Радзме.
Але немагчыма понае разумение Радзмы без любов да мовы. Сла роднай мовы иная тэма верша. Паэт парановае моц роднага слова з карэнням дрэ заклкае нас да вяртання да роднай мовы. Ён перасцерагае нас: кал дрэва страцць каран, яно страцць апору не зможа больш красаваць на зямл. Так люд. Кал ён забывае мову, ён страчвае культуру, гсторыю, мнушчыну, ён вымрае. Ф. Багушэвч некал пса, каб не забывал мы мовы напай беларускай, бо начай памрэм. Лаканчны стыль псьма Э. Валасевча падкрэслвае магутнасць мовы. Яго парананне вельм трапнае: мова гэта дрэва, кожны лсток якога гэта слова. Кожны чу, як шэпчуцца памж сабой лсты. Адзн кажа нешта ласкава-млагучнае, друг адрыв100-сур'ёзнае, трэц звонка-жартонае. А х сугучча стварае густы шум, як паказвае велч дрэва. Так наша мова. Кожнае яе слова гучыць па-свойму. Словы злваюцца, утвараючы непаторнае гучанне нашай роднай, млагучнай мовы.
Любо да Радзмы, родная мова... Побач з гэтым словам трэба паставць яшчэ адно. Гсторыя. Без ведання яе мы не можам лчыць сябе грамадзянам. Гсторыя мнушчыны гэта трэцяя тэма Санета. Паэт сцвярджае, што мы нкол не цурался сваей гсторы. Беларусы шматпакутны люд. Мы павнны памятаць, што наша пчасце здабыта жыццём крывёю нашых продка.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Напишите краткий пересказ любой былины