1. During her trips she could “meet so many people from different countries, learn about their customs and traditions, make new friends.
2. No. They are satisfied with the Discovery Chanel and National Geographic magazine.
3. Не prefers just relaxing and doing nothing on holidays.
4. Не hates travelling, though he admits that traveling is not bad thing. He believes that traveling is for adventurous people and himself is not like that.
5. She says that there you can chose your favorite food and speak your own language.
6. She says that travelling is always connected with minuses, for example she feels homesick.
7. Traveling for her is not just visiting places all the time. When in your home town you could also have a lot of wonderful impressions.
In my opinion the only person who has a nice holidays is Jennifer. She spends her time learning and entertaining herself at one time. If you ask me, I think you will have an opportunity' to sit a home when you get old. All things considered I don’t approve of Jeremy’s and Alison’s way of spending their holidays.
1. Some people enjoy relaxing on their holidays, while some others prefer something that s adventurous and thrilling
1) Listen to some young people talking about how they usually spend their holidays. What do they choose for their holidays? (listening for the main idea
Пошаговое объяснение:
Находим вектор АС:
АС = (1-2; 8-1) = (-1; 7).
Уравнение АС: (x - 2)/(-1) = (y - 1)/7 каноническое, или 7х + у - 15 = 0 общее.
Стороны AD и BC перпендикулярны стороне АВ.
У перпендикулярной прямой коэффициенты А и В в уравнении меняются по сравнению с прямой АВ на (-В) и А (из условия, что их скалярное произведение равно 0).
Уравнение AD: 2x + у + С = 0. Подставим координаты точки А.
2*2 +1 + С = 0, отсюда С = -5.
Уравнение AD: 2x + у - 5 = 0.
Аналогично для стороны ВС.
Уравнение ВС: 2x + у + С = 0. Подставим координаты точки С.
2*1+ 8 + С = 0, отсюда С = -10.
Уравнение ВС: 2x + у - 10 = 0.
У параллельной стороны CD коэффициенты А и В сохраняются такие же, как и у АВ:
CD: х – 2у + C = 0. подставим координаты точки С.
1 - 2*8 + С = 0, отсюда С = 16 - 1 = 15.
Уравнение CD: x - 2y + 15 = 0.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Высота зала относится к высоте окна, как 5 3/5(пять целых три пятых): 1 3/5(одна целая три пятых определите высоту зала, если высота окна 1 1/7(одна целая одна седьмая). решить. в скобках написала для тех кто не поймет записи. просто дробью нельзя написать. кто понял записи, необращайте внимания, решить! ;