being by the window in the room, i look in it and i see that people in a yard with approach of fall became much less. already nobody plays soccer and nobody shakes on new a swing benches.leaves on trees changed color with green on yellow, red and orange.we have in a yard a beautiful small stone fountain. in the evenings began to include illumination at the fountain, and the fountain pours red, yellow, blue and orange splashes.behind the fountain - the small avenue. in the middle of the avenue there are two benches. that's great: to sit on a bench, to look up and to see multi-colored leaves! to the left of the avenue the playground is located. children play there only when there is no rain. when it is raining, paths turn into streams, and it is simply impossible to go on them.
* версия: (156 слов)
моя школа находится довольно далеко от дома. если ехать на автобусе, то нужно выходить на третьей по счёту остановке. но мне больше нравится ходить пешком, это занимает двадцать минут.дорога идёт прямая, под горку. она широкой лентой пересекает один из крупных районов нашего города. вдоль шоссе растут деревья, иногда плотной стеной закрывают проезжую часть кустарники. но вот что меня особенно притягивает по дороге в школу — это два пруда слева от шоссе. они небольшие, с заросшими берегами и не чистой водой, но утки там живут с ранней весны до поздней осени. они плавают, словно кораблики, кормятся мальками и хлебом, который бросают прохожие. и я всегда останавливаюсь здесь ненадолго, любуюсь уточками, у кромки берега оставляю им еду.мимо несутся машины, бегут прохожие, мелькают окна домов. я иду в школу и думаю: «это мой город, я его люблю. когда вырасту, обязательно останусь здесь и вычищу эти пруды, укреплю берега, поставлю скамейки. пусть эта красота сохранится для следующих поколений! » (
*первеод:
my school is quite far from home. if you go by bus, you need to go third one stop. but i like to walk, it takes about twenty minutes.the road goes straight downhill. it is a wide ribbon crosses one of the major areas of the city. trees along the highway, sometimes a solid wall closed roadway shrubs. but here's what i was particularly attracted by the way to school - two pond to the left of the highway. they are small, with overgrown banks and not very clean water, but ducks live there from early spring to late fall. they float like boats, and feed the fry bread that is thrown passers-by. and i always stop here for a while, admiring ducks, at the edge of the shore leave them food.rushing past the car, fleeing pedestrians, flash windows of houses. i go to school and think: "this is my city, i love it. when i grow up, be sure to stay here and am going to clean these ponds, strengthening the shore, put the bench. let this beauty is preserved for future generations! "
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Вставить some, any, something, anything, somebody, anybody: does __ live in this house? there is __ in my bag. give me __ pencils, please. there are not __ appeles on the table. we have got __ cheese. __ will go to astana? how you got __ books on history? can __ tell me her address? there is not __ in the room.