Hello, my name is Klim. I am 16 years old. My favourite activity is playing chess. I have a big family. I spend my free time with my family. I have many sisters but I have no brothers. My sister Dasha is 8 years old. Dasha can draw and sing. Lisa is my second sister. Lisa is one year older than me. She also loves drawing and singing. Olya is my sister,she lives in Kiev. My text is boring. In conclusion, I can say that it is necessary to have good relations with your relatives and family. . We do not know what will happen tomorrow.
Отыщи пешеходный переход или перекресток со светофором.
Не переходи дорогу между припаркованными автомобилями.
Остановись, прежде чем выйти на дорогу.
Постой на тротуаре около обочины.
Прислушайся и посмотри в оба направления движения транспорта.
Убедись, что дорога свободна, и иди по прямой линии перпендикулярно проезжей части.
Не беги.
Убедись, что твой велосипед в хорошем рабочем состоянии.
Регулярно осматривай велосипед и шины.
Надевай велосипедный шлем.
Езди по направлению транспортного потока, а не против него.
Придерживайся велосипедных дорожек.
Носи яркую одежду в дневное время.
Никогда не вози второго человека на велосипеде.
Стой подальше, пока автобус не остановится полностью.
Не толкай других, когда ты входишь в автобус.
Спокойно садись на свое сиденье, держись за поручни.
Не разговаривай с водителем и не беспокой других пассажиров.
Не высовывайся из окна.
Не маши из окна.
Всегда езди на заднем сиденье, если тебе не исполнилось двенадцать лет.
Пристегивайся ремнем безопасности.
Не загораживай зеркало заднего вида.
Не играй с дверными ручками в автомобиле.
Всегда открывай дверь со стороны тротуара, чтобы выбраться из машины.
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Put the verbs in brackets into the present, past or future progressive tense: where is ann? she ( to play ) tennis at the stadium. please, don’t make so much noise. father ( to work ) in the study. don’t disturb me. i ( to watch ) the interesting program. i ( not to laugh ) at you. what journal you ( to read ) when i came to the library? the whole family ( to have ) dinner when the telephone rang. we ( to ski ) the whole day yesterday. when i came to the party all guests ( to dance she ( to learn ) english the whole day tomorrow. the children ( to play ) when we returned home. look! it is getting dark. it ( to rain ) in a minute. where he ( to go ) when the rain started? she ( to listen ) to a very interesting lecture at 5 o’clock tomorrow. while my mother was cooking dinner i ( to lay ) the table. they won’t go on excursion with us. they ( to have ) a lecture at 2 o’clock. he is not learning new words, he ( to recite ) a poem now. mother ( to make ) a cake in the kitchen at the moment. my brother ( to take ) a bath now. wait for him. the students of our group ( to write ) a dictation now. sophie is busy. she ( to knit ) a sweater for her grandson.
Is working
Am watching
Am not laughing
Read
Had