Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
ВАРЫЯНТ 10Частка АРоклиА1. Адзначце словы, у якіх на месцы пропуску трэба пісаць літару а:1) Быс капробны;4) ткСТЫЛЬНЫ;2) характ_рыстыка;5) шыр_капалосы.3) уз_раны;А2. Адзначце словы, у якіх на месцы пропуску трэба пісаць літару е.1) жыцц дзейнасць, 4) вын_сці:2) пуц пад'емнік;5) пан дзелак.3) м_тафара;А3. Адзначце словы (прыклады), у якіх на месцы пропуску трэба пісаць літару ў (нескладовае):1) па- чарашняму1) атаномія;2) раздзел «Фанетыка» праграме, 5) бывай дзячным.3) жыць у горадзе сць-Каменогорску;А4. Адзначце словы, у якіх на месцы пропуску трэба пісаць літару ь:1) калiс иі;4) астраханскі;2) сям _я;5) счарсцвець.3) аген_чык, А5, Адзначце правільна напісаныя словы:1) (карыснай) рэччу;+) навелла;2) дзесяцігоддзе, 5) атэлье.3) напоўненныя, А6. Адзначце словы (прыклады), у якіх на месцы пропуску трэба пісаць літару д.1) адзіна Цаць, 4) бязвыез_на;2) парахо_;5) пры паса_цы.3) зага чык фермы;A7. Вызначце марфемную будову слоў. Устанавіце адпаведнасць паміж іх марфемнай будовай і прапанаванысхемамі. Адзначце нумар правільнага адказу.А. Звысоку.1. Корань + суфікс + канчатакс.Б. Сыпнуўшы.2. Прыстаўка + корань - суфікс + суфікс.В. Прыбярэжны3. Прыстаўка + корань + суфікс + канчатак.Г. Бяспечны.4. Корань + суфікс - суфікс.5. Корань + суфікс + суфікс + канчатак) A4B2B35;4) А255ВЗГІ;2) A5Б2B3ГІ:5) A4B2B1ГЗ.3) А254B3ГІ;А8. Адзначце назоўнікі, якія трэба пісаць праз злучок:1) (скара) ход;4) (паў) аб'ектыва;2) (аўта) біяграфія;5) (інжынер) механік.3) (Дунін) Марцінкевіч, A9. Адзначце назоўнікі, ад якіх утвараюцца прыналежныя прыметнікі пры дапамозе суфікса -ін- (-ын-Е1) Генадзь;4) Зося, 2) пастух;5) інжынер.3) вавёрка;A10. Адзначце прыклады, у якіх выдзеленыя словы трэба пісаць праз злучок:1) (жоўта) рысы палас;4) (лячэбна) аздараўленчы курс;2) (шмат) складовыя словы;5) (паўднёва) карэйскія мясціны.3) (сіня) крылы матылёк;A11. Адзначце дзеясловы, якія не маюць формы цяперашняга часу.1) успомніць;4) тварыць, 2) палоць;5) прыцягваць.3) кальнуць;A12. Адзначце дзеясловы, якія ў форме 2-й асобы множнага ліку цяперашняга часу напісаны правільна-1) ускладняяце;4) замешваеце;2) плецяце;5) вымаўляяце.3) слухаеце;
Мотив действительно безыскусен: интеллигент, близорукий книжник, боится упреков в нерасторопности и трусости больше, чем смертельной опасности, он хочет соответствовать меркам старшины, то есть общей мерки долга, тягот, риска. Он хочет быть вровень с другими, иначе ему – стыдно.
После Фишера, в самый разгар боя на переезде гибнут Карпенко и Свист. О себе Карпенко не очень тревожился: он сделает все, что от него потребуется. Это надежный служака, не избалованный жизнью. Его действия в бою предрешены. А смерть Свиста наступила вследствие неравного единоборства с немецким танком: он бросил одну за другой гранаты под гусеницы, но отбежать не успел.
Повесть заканчивается, когда Василий Глечик, самый юный из шестерых, еще жив, но, судя по всему, обречен. Мысль о том чтобы оставить позицию была для него неприемлемой. Нельзя нарушить приказ комбата, его нужно выполнить любой ценой, и, конечно, присяга и долг перед родиной.
Писатель дал почувствовать, как горько, когда обрывается такая чистая и молодая, верующая в добро жизнь. До Глечика донеслись странные печальные звуки. Он увидел, как за исчезающей стаей летел отставший, видно, подбитый журавль; отчаянный крик птицы безудержной тоской захлестнул сердце юноши. Этот журавлиный крик – полная печали и мужества песня прощания с павшими и призывный клич, возвещающий о смертельной опасности, и этот мальчик потрясенно открыл для себя: ему скоро предстоит умереть и ничего изменить нельзя. Он схватил единственную гранату и занял свою последнюю позицию. Без приказа. Хорошо зная, что это конец. Не желая умирать и, не умея выживать любой ценой. Это была героическая позиция.
Герои повести «Журавлиный крик» при всем разнообразии своих характеров схожи в главном. Все они сражаются до конца, своей кровью, своей жизнью обеспечивая организованный отход батальона. Через их трагическую судьбу очень убедительно показывается трагедия первых военных лет и реалистически раскрывается неброское во внешних своих проявлениях мужество солдат, которые в конечном итоге обеспечили нашу победу.