Aleksandrovna-Marina
?>

А6. Выберыце правільнае сцвяржэнне( сцвярджэнні 1)Простым называецца сказ, які складаецца толькі з галоўных членаў сказа. 2)Развітым называецца сказ, у якім, акрамя дзейніка і выказніка, ёсць залежныя ад іх даданыя члены сказа . 3)Развітым называецца сказ, у якім ёсць аднародныя члены сказа. А7. Якая характарыстыка з’яўляецца правільнай у адносінах да сказа “Раніца цёплая, сонечная”? Адзначце нумар правільнага адказу. 1)аднасастаўны, развіты; 2)аднасастаўны, неразвіты; 3)двухсастаўны, развіты; 4)двухсастаўны, неразвіты. А8. Адзначце сказы з састаўным іменным выказнікам. 1)Сонечным і белым здаваўся горад у тое ранне. 2)Яшчэ доўга на ўсіх раздарожжах між чужых, незнаёмых людзей буду я табе сэрца трывожыць. 3)Мы тыя сінія арэлі зламаць нікому не далі б. 4) І стала торнаю дарогай сцяжынка вузкая мая. 5)Вада ў возеры на дзіва чыстая і светлая. А9. Адзначце сказы, у якіх паміж дзейнікам і выказнікам (на месцы пропуску) трэба паставіць працяжнік. 1)Маўленчая культура чалавека __гэта люстэрка яго духоўнага жыцця. 2)Найвялікшая асалода __ марыць. 3)Лункі на возеры __ як вокны ў казачнае падводнае царства. 4)Я __не з баязлівага дзясятка. 5)Пяць і тры __ восем. А10. Адзначце аднасастаўныя сказы. 1)На сэрцы ўсё яшчэ трывожна. 2)Не засыналася, не спалася больш. 3)Бераг у копані круты. 4)Тут заўсёды табе дапамогуць. 5)Чырвоным пажарам рабін гарыць асенні лес. В1. Закончыце фармулёўку. 1)Даданы член сказа, які паказвае на прымету, якасць ці ўласцівасць прадмета і адказвае на пытанні які? чый?, - гэта … В2. Знайдзіце граматычную аснову і выпішыце яе. 1)Тонкая гэта і складаная мудрасць – ведаць законы прыроды, яе норавы. В3. Устанавіце адпаведнасць паміж выдзеленымі словамі і іх сінтаксічнай роляй у сказе. Адказ запішыце. Напрыклад: А3Б5В1Г4. А) Мора дыхала па-ранейшаму цеплынёй, радасцю, шчасцем, летам. Б) Ноч сыпанула ў вокны зорак майскіх. В) Відзён той дуб з усіх дарог з галінамі пустымі. Г) Нядаўна тут жаўцела, святкуючы свій час, лагоднае бабіна лета . 1. Дзейнік. 4. Дапаўненне. 2. Азначэнне.

Белорусская мова

Ответы

VolkovaMaslova
В повести «Журавлиный крик» шестеро солдат у железнодорожного переезда должны держать оборону в течение суток, обеспечивая отход батальона. Они вступили в неравный бой, не ища для себя Первым заметил немецких мотоциклистов Фишер, он почувствовал: «пришло время, когда определяется весь смысл его жизни» . Ему хотелось, чтобы старшина изменил о нем мнение. Очевидно в эту ночь «не мудреная мерка солдатских достоинств, принадлежащих старшине, в какой-то мере стало жизненным эталоном для Фишера» . Его выстрелы предупредили старшину Карпенко и остальных, и он вправе был позаботиться о себе. Но Фишер не знал, что убежать или затаиться в его положении – вполне пристойно и честно. Ему представилось строгое скуластое лицо старшины, он почти наяву услышал презрительный окрик: « Эх ты, растяпа! » И тогда весь мир для него ограничился укоризненным взглядом сурового старшины и этой цепочкой мотоциклов. И он дождался переднего, выстрелил, попал, и тотчас очередь из автомата размозжила ему голову. 

Мотив действительно безыскусен: интеллигент, близорукий книжник, боится упреков в нерасторопности и трусости больше, чем смертельной опасности, он хочет соответствовать меркам старшины, то есть общей мерки долга, тягот, риска. Он хочет быть вровень с другими, иначе ему – стыдно. 

После Фишера, в самый разгар боя на переезде гибнут Карпенко и Свист. О себе Карпенко не очень тревожился: он сделает все, что от него потребуется. Это надежный служака, не избалованный жизнью. Его действия в бою предрешены. А смерть Свиста наступила вследствие неравного единоборства с немецким танком: он бросил одну за другой гранаты под гусеницы, но отбежать не успел. 

Повесть заканчивается, когда Василий Глечик, самый юный из шестерых, еще жив, но, судя по всему, обречен. Мысль о том чтобы оставить позицию была для него неприемлемой. Нельзя нарушить приказ комбата, его нужно выполнить любой ценой, и, конечно, присяга и долг перед родиной. 

Писатель дал почувствовать, как горько, когда обрывается такая чистая и молодая, верующая в добро жизнь. До Глечика донеслись странные печальные звуки. Он увидел, как за исчезающей стаей летел отставший, видно, подбитый журавль; отчаянный крик птицы безудержной тоской захлестнул сердце юноши. Этот журавлиный крик – полная печали и мужества песня прощания с павшими и призывный клич, возвещающий о смертельной опасности, и этот мальчик потрясенно открыл для себя: ему скоро предстоит умереть и ничего изменить нельзя. Он схватил единственную гранату и занял свою последнюю позицию. Без приказа. Хорошо зная, что это конец. Не желая умирать и, не умея выживать любой ценой. Это была героическая позиция. 

Герои повести «Журавлиный крик» при всем разнообразии своих характеров схожи в главном. Все они сражаются до конца, своей кровью, своей жизнью обеспечивая организованный отход батальона. Через их трагическую судьбу очень убедительно показывается трагедия первых военных лет и реалистически раскрывается неброское во внешних своих проявлениях мужество солдат, которые в конечном итоге обеспечили нашу победу.

 

Ответить на вопрос

Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:

А6. Выберыце правільнае сцвяржэнне( сцвярджэнні 1)Простым называецца сказ, які складаецца толькі з галоўных членаў сказа. 2)Развітым называецца сказ, у якім, акрамя дзейніка і выказніка, ёсць залежныя ад іх даданыя члены сказа . 3)Развітым называецца сказ, у якім ёсць аднародныя члены сказа. А7. Якая характарыстыка з’яўляецца правільнай у адносінах да сказа “Раніца цёплая, сонечная”? Адзначце нумар правільнага адказу. 1)аднасастаўны, развіты; 2)аднасастаўны, неразвіты; 3)двухсастаўны, развіты; 4)двухсастаўны, неразвіты. А8. Адзначце сказы з састаўным іменным выказнікам. 1)Сонечным і белым здаваўся горад у тое ранне. 2)Яшчэ доўга на ўсіх раздарожжах між чужых, незнаёмых людзей буду я табе сэрца трывожыць. 3)Мы тыя сінія арэлі зламаць нікому не далі б. 4) І стала торнаю дарогай сцяжынка вузкая мая. 5)Вада ў возеры на дзіва чыстая і светлая. А9. Адзначце сказы, у якіх паміж дзейнікам і выказнікам (на месцы пропуску) трэба паставіць працяжнік. 1)Маўленчая культура чалавека __гэта люстэрка яго духоўнага жыцця. 2)Найвялікшая асалода __ марыць. 3)Лункі на возеры __ як вокны ў казачнае падводнае царства. 4)Я __не з баязлівага дзясятка. 5)Пяць і тры __ восем. А10. Адзначце аднасастаўныя сказы. 1)На сэрцы ўсё яшчэ трывожна. 2)Не засыналася, не спалася больш. 3)Бераг у копані круты. 4)Тут заўсёды табе дапамогуць. 5)Чырвоным пажарам рабін гарыць асенні лес. В1. Закончыце фармулёўку. 1)Даданы член сказа, які паказвае на прымету, якасць ці ўласцівасць прадмета і адказвае на пытанні які? чый?, - гэта … В2. Знайдзіце граматычную аснову і выпішыце яе. 1)Тонкая гэта і складаная мудрасць – ведаць законы прыроды, яе норавы. В3. Устанавіце адпаведнасць паміж выдзеленымі словамі і іх сінтаксічнай роляй у сказе. Адказ запішыце. Напрыклад: А3Б5В1Г4. А) Мора дыхала па-ранейшаму цеплынёй, радасцю, шчасцем, летам. Б) Ноч сыпанула ў вокны зорак майскіх. В) Відзён той дуб з усіх дарог з галінамі пустымі. Г) Нядаўна тут жаўцела, святкуючы свій час, лагоднае бабіна лета . 1. Дзейнік. 4. Дапаўненне. 2. Азначэнне.
Ваше имя (никнейм)*
Email*
Комментарий*

Популярные вопросы в разделе

Платон Демцун
Usynin-nikolay
Nazart44446
chysvv
Shevtsov1818
kashxb2056
ver2bit
araqsyabadalyan1988
shumeikoElena362
sergeyshuvalov
infooem
Федор_Рауф1592
Роман Александр66
zoyalexa495
nsoro937