Паступова сыходзіць снег. Абуджаецца прырода. Пачалі зелянець узмежкі і пожні, пайшла ў рост азімая рунь. Дзе-нідзе паказалася зялёная трава на лугах. Абсыхае зямля.
Залаціста-жоўтымі коцікамі ўпрыгожваюцца вербы, раскрываюцца пупышкі чырвонай бузіны, парэчак, расцвітаюць вольха і арэшнік.
З-пад пачарнелага мінулагодняга лісця сярод аголеных кустоў і дрэў блакітнеюць пралескі. Далікатнымі белымі зорачкамі цвіце кураслеп, ружова-фіялетавымі суквеццямі — чубатка, буйнымі ліловымі званочкамі — сон-трава. На шэрых лясных палянах ярка гараць жоўтыя буйныя шары пярэсны. Лотаць пазалаціла берагі рэк і канаў — яны сталі ярка-сонечнымі, зазіхацелі залатымі россыпамі лугі. Лёгкі марозік уранку яшчэ выбельвае цукрам дол. Але знясіленай зіме ўжо не ачуняць. Памякчэў, страціў сваю колішнюю калючасць вецер.
Пачынаюць распускацца дрэвы і кусты. Вербалоз распушыў свае каткі, пад якімі бзыкаюць чмялі. Пачула цяпло і выпаўзла працавітая мурашка. Вяртаюцца з далёкага падарожжа пералётныя птушкі. Высока ў небе днём і ноччу праплываюць чароды гусей, качак, кулікоў, жаваранкаў, шпакоў, драздоў, берасцянак… Птушкі ладзяць сабе гнёзды — пара на роднай зямлі і пра птушанят падумаць. Кожны новы дзень вясны дорыць новыя птушыныя галасы. Некаторыя спяваюць ноччу, іншыя — на світанні, днём. Ёсць птушкі, што спяваюць толькі з узыходам сонца.
Па-гаспадарску аглядае жытло і выкідвае смецце, нацяганае вераб’ямі, чорны з сінім адлівам шпак. Потым садзіцца на дрэва і заводзіць вясёлую песеньку, наспяваецца — і зноў за працу. Пазней прылятае сяброўка. Убачыўшы яе, шпак узмахвае крылцамі і заўзята свішча, стараецца ёй спадабацца: то шмыгне ў шпакоўню і высуне адтуль галоўку, то злятае на зямлю і схопіць якуюсьці саломінку ці пушынку і нясе ў домік.
На высокіх дрэвах бурліць-гамоніць жыццё ў гракоў. Яны ўсё вядуць «кватэрныя разборкі». Неўзабаве пачнуцца і ў іх клопаты. Пажвавела птаства. Да сініх прыцемкаў крычаць на дрэвах вароны, купкамі шчыруюць вераб’і, мітусліва носяцца ў паветры сарокі.
Неба паступова губляе сваю зімовую шэрасць, маладзее. Днём пераклікаецца галасамі пеўняў вуліца, пачынае пераклічку ў хлявах жывёла. Вясна!
Поделитесь своими знаниями, ответьте на вопрос:
Очень Вопросы по поэме Курган 7 класс
В повести «Журавлиный крик» шестеро солдат у железнодорожного переезда
должны держать оборону в течение суток, обеспечивая отход батальона. Они
вступили в неравный бой, не ища для себя . Первым за метил немецких
мотоциклистов Фишер, он почувствовал: «пришло время, когда определяется
весь смысл его жизни» . Ему хотелось, чтобы старшина изменил о нем мнение.
Очевидно в эту ночь «не мудреная мерка солдатских достоинств, принадлежащих
старшине, в какой-то мере стало жизненным эталоном для Фишера» . Его
выстрелы предупредили старшину Карпенко и остальных, и он вправе был
позаботиться о себе. Но Фишер не знал, что убежать или затаиться в его
положении – вполне пристойно и честно. Ему представилось строгое скуластое
лицо старшины, он почти наяву услышал презрительный окрик: « Эх ты,
растяпа! » И тогда весь мир для него ограничился укоризненным взглядом
сурового старшины и этой цепочкой мотоциклов. И он дождался переднего,
выстрелил, попал, и тотчас очередь из автомата размозжила ему голову.
Мотив действительно безыскусен: интеллигент, близорукий книжник, боится
упреков в нерасторопности и трусости больше, чем смертельной опасности, он
хочет соответствовать меркам старшины, то есть общей мерки долга, тягот,
риска. Он хочет быть вровень с другими, иначе ему – стыдно.
После Фишера, в самый разгар боя на переезде гибнут Карпенко и Свист. О
себе Карпенко не очень тревожился: он сделает все, что от него потребуется.
Это надежный служака, не избалованный жизнью. Его действия в бою
предрешены. А смерть Свиста наступила вследствие неравного единоборства с
немецким танком: он бросил одну за другой гранаты под гусеницы, но отбежать
не успел.
Повесть заканчивается, когда Василий Глечик, самый юный из шестерых, еще
жив, но, судя по всему, обречен. Мысль о том чтобы оставить позицию,
, была для него неприемлемой. Нельзя нарушить приказ комбата, его
нужно выполнить любой ценой, и, конечно, присяга и долг перед родиной.
Писатель дал почувствовать, как горько, когда обрывается такая чистая и
молодая, верующая в добро жизнь. До Глечика донеслись странные печальные
звуки. Он увидел, как за исчезающей стаей летел отставший, видно, подбитый
журавль; отчаянный крик птицы безудержной тоской захлестнул сердце юноши.
Этот журавлиный крик – полная печали и мужества песня прощания с павшими и
призывный клич, возвещающий о смертельной опасности, и этот мальчик
потрясенно открыл для себя: ему скоро предстоит умереть и ничего изменить
нельзя. Он схватил единственную гранату и занял свою последнюю позицию. Без
приказа. Хорошо зная, что это конец. Не желая умирать и, не умея выживать
любой ценой. Это была героическая позиция.
Герои повести «Журавлиный крик» при всем разнообразии своих характеров
схожи в главном. Все они сражаются до конца, своей кровью, своей жизнью
обеспечивая организованный отход батальона. Через их трагическую судьбу
очень убедительно показывается трагедия первых военных лет и реалистически
раскрывается неброское во внешних своих проявлениях мужество солдат,
которые в конечном итоге обеспечили нашу победу.